16.06.2025

“Η Ευρώπη πρέπει να κατανοήσει ότι ο στόλος μας αποτελεί το μεγαλύτερο διαπραγματευτικό χαρτί που διαθέτει”

“Το συνέδριο καλύπτει όλο το εύρος κι όλα τα ζητήματα της ναυτιλίας όπως αυτά της απανθρακοποιησης ή της ασφάλειας, με τα μέλη του να αυξάνονται όλο και περισσότερο και να συμβάλλουν στην εξέλιξη και στη συνεισφορά του κλάδου”. Υπογράμμισε στο maritimesTV ο Guy Platten, Γενικός Γραμματέας του ICS. Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας τόνισε χαρακτηριστικά ότι “Η Ευρώπη πρέπει να κατανοήσει ότι ο στόλος μας αποτελεί το μεγαλύτερο διαπραγματευτικό χαρτί που διαθέτει, όχι μόνο για την οικονομία, αλλά και για την ενίσχυση της γεωπολιτικής της θέσης”. Ενώ για το ζήτημα των πληρωμάτων, ο ίδιος  αποκάλυψε πως το φθινόπωρο κατατίθεται νέο νομοσχέδιο για τη ναυτική εκπαίδευση, με σειρά διατάξεων. Μεταξύ άλλων τόνισε ότι “Η ναυτιλία μπορεί να προσφέρει καλά αμειβόμενες και αξιοπρεπείς θέσεις εργασίας, με δυνατότητες επαγγελματικής και οικογενειακής αποκατάστασης. Θέλουμε να ενισχύσουμε τη σύνδεση της νέας γενιάς με το ναυτικό επάγγελμα, δημιουργώντας ένα σύγχρονο και λειτουργικό πλαίσιο ναυτικής εκπαίδευσης”. Παράλληλα, ο Απόστολος Τζιτζικώστας, Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, μίλησε για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ναυτιλίας, που δεν είναι άλλες από τις γεωπολιτικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές και για αυτό το λόγο θα πρέπει να στηριχθεί ο κλάδος. Σχετικά με την ασφάλεια, αναφέρθηκε στις αναβαθμισμένες επενδύσεις που θα γίνουν σε λιμάνια κι όχι μόνο, για τη μεταφορά στρατιωτικών δυνάμεων και θα είναι πρός όφελος όλων των πολιτών. Όσον αφορά στην εμπορία ρύπων έκανε λόγο για τη μετάβαση σε μια πιο φιλική προς τα λιμάνια οικονομία, όπως η σύνδεση ηλεκτρικού ρεύματος ή η ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών. Στη συνέχεια, ο Βασίλης Κρουστάλλης, Senior Vice President, Global Business Development & Global Marine, ABS, αναφέρθηκε στους φόρους ρύπων που τέθηκαν για πρώτη φορά σε παγκόσμιο επίπεδο από τον ΙΜΟ, ένα βήμα που όπως είπε δεν είναι αρκετό, καθώς δεν υπάρχει χρονικός ορίζοντας. Αναφορικά με τα καύσιμα, ο ίδιος είπε ότι μόνο το LNG είναι αυτό που υπάρχει σε ποσότητα και έχει δοκιμαστεί. Ενώ κατέληξε ότι η ελληνική ναυτιλία θα επιλέγει όλο και περισσότερα πλοία διπλού καυσίμου.

Οι συνεντεύξεις έγιναν στο πλαίσιο της Ναυτιλιακής Συνόδου Κορυφής με τίτλο «Shaping the Future of Shipping Summit: Navigating global megatrends, mitigating risk and the role of shipping in delivering economic security and prosperity».

Συνεντεύξεις: Μάρκος Κάντζιος

Camera: Λάκης Χονδροκώστας

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!