10.06.2024

Η ελληνική ναυτιλία πλοηγός στις εξελίξεις – προσελκύει διεθνή κεφάλαια – γίνεται κέντρο ναυτασφάλειας

Για τις γεωπολιτικές εξελίξεις που επηρέασαν την ναυλαγορά, κυρίως στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αναφέρθηκε ο Στέφανος Καρδαμάκης Γενικός Διευθυντής της CONBULK SHIPMANAGEMENT υπογραμμίζοντας «εκεί πού είχαμε μια μεγάλη πτώση της τάξης του 80-85% από αφύσικα υψηλά επίπεδα μετά την εποχή του κορονοϊού, ξαφνικά είμαστε +60%, που αυτό μόνο και μόνο λόγω του γεωπολιτικού γεγονότος έχει επηρεάσει την αγορά μας. Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι από όλες τις αγορές έχουμε από τα μεγαλύτερα βιβλία παραγγελιών.» Όσον αφορά στην χρηματοδότηση, ο ίδιος τόνισε ότι «Εμείς σαν εταιρεία έχουμε κάποιες συνεργασίες στην Αμερική με funds, τα οποία μας έχουν βοηθήσει πολύ στην επέκταση του στόλου τα τελευταία χρόνια. Ως αποτέλεσμα αυτού έχουμε σχεδόν μηδενικό δανεισμό. Τα funds δεν θέλουν δάνειο, καθώς έχουν πάρα πολλά λεφτά να διαθέσουν για επενδύσεις στη ναυτιλία. Οπότε έχουμε αποστασιοποιηθεί λίγο από την τραπεζική χρηματοδότησης. Παράλληλα ο Δημήτριος Κωστάρας, Chief Operating Manager CONBULK SHIPMANAGEMENT CORP., ανάφερε σχετικά με τις δράσεις προσαρμογής της εταιρείας με τους νέους κανονισμούς, πως υπάρχουν δύο τομείς κατεύθυνσης. «ο πρώτος είναι μια επένδυση στα νεότευκτα πλοία (new buildings) και ο δεύτερος είναι τα retrofits, που περιλαμβάνουν δύο κομμάτια το hull και το machinery, τα οποία επενδύουμε αυτήν την στιγμή σε σχέση με τους ναυλωτές». Την ίδια ώρα ο ίδιος, υπογράμμισε ότι από το 2030 θα αλλάξει εντελώς ο σχεδιασμός των πλοίων, αλλάζουν τα καύσιμα και μπαίνουμε σε μια εποχή που δεν την γνωρίζουμε.

Από την πλευρά του, ο Κωνσταντίνος Οικονόμου, Επικεφαλής Shipping Finance Pancreta Bank, δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «Ήταν μια ιδιαίτερη χρονιά, γιατί μέσα σε αυτήν η τράπεζα ολοκλήρωσε τη συγχώνευση, την εξαγορά του δικτύου της HSBC στην Ελλάδα. Οπότε μέσα σε αυτήν την χρονιά, έγιναν πάρα πολύ γρήγορα πολύ δυναμικές ενέργειες και προσπάθειες να στηθεί και το ναυτιλιακό τμήμα. Έπρεπε όμως από το μηδέν να δημιουργηθούν πάρα πολλά διαδικαστικά ή η στελέχωση και να ξεκινήσουν και τα πρώτα δάνεια. Τέλος του χρόνου δημιουργήσαμε ένα χαρτοφυλάκιο περίπου 74 εκατομμυρίων δολαρίων εγκεκριμένων, εξ αυτών εκταμιευμένα ήταν κοντά στα 55 εκατομμύρια δολάρια. Μέχρι στιγμής αυτό το νούμερο έχει διπλασιαστεί τόσο ώς προς τις εγκρίσεις όσο και ως προς τα εκταμιευμένα.» Σχετικά με το πελατολόγιο, ο ίδιος ανάφερε ότι είναι μικροί, μεσαίοι και μεγάλοι οι πελάτες. «Σαφώς ο προσανατολισμός είναι οι μικροί και οι μεσαίοι, όμως δεν μας έχει απαγορευτεί να προχωρήσουμε και με μεγάλα σχήματα, έχοντας και ένα πλαφόν ανά όμιλο. Είμαστε ανταγωνιστικοί σε επίπεδο πολλών υπηρεσιών.»

Από την πλευρά του, ο Μάνος Σοφρώνης, CEO, Greece & Cyprus της Oneglobal, ανάφερε ότι η εταιρεία ιδρύθηκε σε διεθνή βάση το 2018 έπειτα από τη συγχώνευση δύο εταιρειών, μία στον τομέα της ναυτιλιακής ασφάλειας και μια που ήταν στον επιχειρηματικό κομμάτι της ναυτιλίας. «Είναι το πρώτο accreditation L’loyd’s of London στην Ελλάδα & Κύπρο και είναι τιμής μας να προσφέρουμε τις καλύτερες υπηρεσίες στους έλληνες εφοπλιστές και μέχρι τώρα έχουμε αγγίξει ασφάλειες 1500 πλοίων. Παράλληλα κοιτάμε να φέρουμε καλές και φθηνές ασφάλειες στην ναυτιλιακή αγορά της Ελλάδας και τη Κύπρου.»

Τέλος, η Luisa Puccio, Senior Director for Shipping Policy and Communications, ECSA μιλώντας στο maritimes.gr αναφέρθηκε στις εκπομπές ρύπων και στους κανονισμούς, οι οποίοι όπως τόνισε πρέπει να τεθούν σε παγκόσμιο επίπεδο και όχι μόνο στην Ευρώπη. Την ίδια ώρα αναφερόμενη στα έσοδα που θα προέλθουν από τους φόρους των εκπομπών ρύπων από τη ναυτιλία, η ίδια τόνισε ότι αυτά είναι αναγκαίο να επαναχρησιμοποιηθούν στη ναυτιλία και στον απώτερο στόχο της, την αποανθρακοποίηση της. Μεταξύ άλλων η ίδια αναφέρθηκε και στο ζήτημα της Ερυθράς Θάλασσας που όπως τόνισε και σε αυτό το ζήτημα θα πρέπει να υπάρχει μια παγκόσμια κοινή στρατηγική και πολιτική.» Συνεντεύξεις: Μάρκος Κάντζιος camera: studio Panos Halkidis

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!