Η έλλειψη υποδομών «πνίγει» την ανάπτυξη της κρουαζιέρας

08.07.2014

Μπορεί η Ελλάδα να βρίσκεται μεταξύ των κορυφαίων προορισμών κρουζιέρας στην Ευρώπη, ωστόσο τα περιθώρια για την ανάπτυξη αυτής της ιδιαίτερα επικερδούς μορφής τουρισμού στη χώρα μας παραμένουν τεράστια.

Όπως επισημαίνουν παράγοντες και επιχειρηματίες της ναυτιλιακής αγοράς, η ζήτηση κυρίως από το εξωτερικό για κρουαζιέρα στα ελληνικά νησιά τους καλοκαιρινούς μήνες είναι αυξημένη, καθώς η χώρα μας διαθέτει ιδανικές κλιματολογικές συνθήκες και μοναδικής ομορφιάς φυσικά τοπία.


Απαραίτητη όμως προϋπόθεση για να αξιοποιηθούν πλήρως οι δυνατότητες που έχει η χώρα μας στην κρουαζιέρα, είναι να προχωρήσουν οι επενδύσεις για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των ελληνικών λιμένων κυρίως σε δημοφιλή νησιά, τα οποία σε μεγάλο βαθμό δεν διαθέτουν τις κατάλληλες υποδομές για να υποδεχθούν και να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες ακόμη και κρουζιερόπλοιων μεσαίου μεγέθους.


Ένα από αυτά είναι και η Μήλος, η οποία αποτελεί πόλο έλξης για χιλιάδες τουρίστες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ πρόσφατα ανακηρύχθηκε «ιερό» νησί για τις μοναδικές κατακόμβες των πρωτοχριστιανικών χρόνων.


Έτσι, τα κρουαζιερόπλοια που θέλουν να προσεγγίσουν το κυκλαδίτικο νησί αναγκάζονται να αγκυροβολήσουν στα «ανοιχτά» και να αποβιβάσουν τους επιβάτες στο νησί με βάρκες. Η περίπτωση της Μήλου βέβαια, δεν είναι η μοναδική. Ανάλογες όμως δυσκολίες αντιμετωπίζουν τα κρουαζιερόπλοια και σε άλλα νησιά.


Όπως λένε στελέχη της Louis Cruises, η οποία πρόσφατα εγκαινίασε μια νέα τριήμερη κρουαζιέρα με σημείο εκκίνηση (home port) τον Πειραιά και ενδιάμεσους σταθμούς την Μύκονο, το Κουσάντασι της Τουρκίας, τη Σάμο και τη Μήλο, η ανάπτυξη των υποδομών στα ελληνικά λιμάνια δεν είναι στο επίπεδο που θα έπρεπε, σε αντίθεση με την αλματώδη πρόοδο που έχουν κάνει γειτονικές χώρες που μας ανταγωνίζονται, όπως η Τουρκία, και μάλιστα σε διάστημα λίγων χρόνων.


Θέσεις εργασίας και εισόδημα


Η αναβάθμιση των υποδομών στα ελληνικά λιμάνια, συνεχίζουν οι ίδιοι, είναι επιτακτική ανάγκη, προκειμένου τονωθεί η κρουαζιέρα και να πολλαπλασιασθούν τα οφέλη για την εθνική οικονομία και κοινωνία.


Υπολογίζεται ότι οι τουρίστες που κάνουν κρουαζιέρα ξοδεύουν κατά μέσο όρο 50 ευρώ με 60 ευρώ για αγορές και φαγητό στα λιμάνια που επισκέπτεται το κρουαζιερόπλοιο, τονώνοντας τα έσοδα της τοπικής αγοράς και συμβάλλοντας στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.


Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας (CLIA Ευρώπης), η άμεση οικονομική συνεισφορά της κρουαζιέρας στην Ελλάδα για το 2013 ήταν 574 εκατ. ευρώ, το έβδομο υψηλότερο στην Ευρώπη, ενώ παράλληλα συνέβαλε στη δημιουργία άνω των 11.000 θέσεων εργασίας.


Υπενθυμίζεται πως πέρυσι η χώρα μας κατέλαβε την τρίτη θέση μεταξύ των κορυφαίων προορισμών κρουαζιέρας στην Ευρώπη, με 4,6 εκατομμύρια επιβάτες παρά τις δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετώπισε η ελληνική οικονομία.


Δημοφιλέστερα λιμάνια προσέγγισης αναδείχθηκαν η Σαντορίνη, η Κέρκυρα και η Μύκονος, ενώ ο Πειραιάς κατατάσσεται στην πέμπτη θέση μεταξύ των λιμανιών εκκίνησης κρουαζιέρας «home port» με 1,3 εκατ. επιβάτες, παρουσιάζοντας αύξηση σχεδόν 1\% σε σχέση με το 2012. Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, τα συνολικά έσοδα από την κρουαζιέρα πέρυσι άγγιξαν τα 39,4 δισ. ευρώ το 2013, μέγεθος που συνιστά ιστορικό υψηλό.


Πηγή: e-go.gr

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!