12.07.2023

Hellenic – American Shipping Gala: Συνδυάζεται η ελληνική παράδοση στη ναυτιλία με το αμερικανικό κεφάλαιο

Στην εκδήλωση “Hellenic – American Shipping Gala” που οργάνωσε το Propeller Club Πειραιά σε συνεργασία με την πρεσβεία των ΗΠΑ στην Ελλάδα στο “Φάρο” του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, βραβεύτηκαν οι 27 εισηγμένες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες σε Χρηματιστήρια της Αμερικής (NYSE & Nasdaq). Το “παρών” έδωσαν ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα George Tsunis, η Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού, ο Πρόεδρος του Propeller Club – Πειραιά, Κώστας Φραγκούλης, οι εκπρόσωποι των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών αλλά και επίτιμοι καλεσμένοι του κλάδου.

Ο κ. Κώστας Φραγκούλης, Πρόεδρος του Propeller Club, Πειραιά και Αντιπρόεδρος του International Propeller Club of the United States μιλώντας στο maritimesTV τόνισε ότι “Είναι μια μεγάλη γιορτή, τιμούμε τη φιλία και τη συνεργασία Ελλάδας – Αμερικής στη ναυτιλία και πρωταγωνιστές της είναι οι 27 εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων στα χρηματιστήρια NYSE & NASDAQ. Η ελληνική ναυτιλία πρωταγωνιστεί και υπάρχει εμπιστοσύνη απέναντι της”.

Από την πλευρά του ο κ. George J. Tsunis, Πρέσβης των Η.Π.Α. στην Ελλάδα, ανάφερε χαρακτηριστικά ότι “Η ελληνική ναυτιλία είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο και είναι μια ευκαιρία να γιορτάσουμε τις 27 ελληνικές εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες στα αμερικανικά χρηματιστήρια. Συνδυάζεται η ελληνική παράδοση στη ναυτιλία με το αμερικανικό κεφάλαιο, γεγονός που συνεισφέρει στην οικονομία, στις θέσεις εργασίας και στην καλή συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών”.

Την ίδια ώρα ο κ. HE. Sulaman Humad Salem ALMazroui, Πρέσβης των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων στην Ελλάδα, μιλώντας στο maritimesTV για τις σχέσεις των δυο σωρών σημείωσε μεταξύ άλλων ότι “Έχουμε πολύ ισχυρές σχέσεις μεταξύ μας και υποστηρίζουμε ο ένας τον άλλον σε όλα τα επίπεδα. Ενώ όσον αφορά στο ναυτιλιακό κλάδο λόγω των θέσεων των λιμανιών μας υπάρχουν σημαντικές εμπορικές σχέσης με τη Δύση”.

O κ. Γιώργος Σαρόγλου Διευθυντής και Αντιπρόεδρος της Tsakos Energy Navigation Ltd. τόνισε ότι “Η εταιρεία μας εισήχθη το 1993 στο Όσλο και το 2002 στη Νέα Υόρκη και από τότε υπηρετούμε αυτό το μοντέλο ανεξάρτητα της διακύμανσης της αγοράς και πάντα με γνώμονα να δίνουμε ένα σταθερό μέρισμα στους μετόχους μας. Η εισαγωγή μας στο Χρηματιστήριο όχι μόνο μας βοήθησε να διπλασιάσουμε το στόλο μας, αλλά και να πληρώνουμε όλες τις υποχρεώσεις στην ώρα μας ανεξαρτήτου κρίσης. Στόχος μας μεταξύ άλλων είναι η και απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, έχοντας ωστόσο τα ερωτηματικά μας για τη συνέχεια”.

Παράλληλα ο κ. Χάρης Βαφειάς του Ομίλου Βαφειά, όπου τρείς εταιρείες του είναι εισηγμένες στα αμερικανικά χρηματιστήρια, σημείωσε ότι “Η εισηγμένη πορεία μας έχει σκαμπανεβάσματα με τις καλές εποχές και τις κακές εποχές. Μετά από σχεδόν 20 χρόνια έχουμε μια ευελιξία, όχι τόσο όμως σαν μια προσωπική εταιρεία. Το Α και το Ω δεν είναι η αύξηση του στόλου, αλλά σίγουρα με λίγα πλοία ο ανταγωνισμός περιορίζεται”. Όσον αφορά στην απανθρακοποίηση ο ίδιος τόνισε ότι “Υπάρχει πίεση και από τις τράπεζες και από τους ναυλωτές και τα βήματα προς την πράσινη ναυτιλία είναι αναγκαία, παρότι δεν έχει βρεθεί ποιά θα είναι η τελική μορφή ενέργειας”. Ο κ. Αριστείδης Πίτας, Πρόεδρος της Euroseas Ltd. υποστήριξε πως η εισαγωγή στο χρηματιστήριο αποτελεί μια εναλλακτική πηγή χρηματοδότησης και είναι πολύ ευχαριστημένος για την εισαγωγή της εταίρες εκεί. «Όταν εισάγεις την εταιρεία σου στο Χρηματιστήριο κάτι χάνεις αλλά και κάτι κερδίζεις. Η αύξηση στόλου σε βοηθά να σηκώσεις περισσότερα χρήματα, δεδομένου ότι το κάνεις σταδιακά και πάντα με γνώμονα το συμφέρων των μετόχων σου και δεδομένου των ευκαιριών που υπάρχουν στην αγορά”.

Από την πλευρά του ο Alexander C. Hadjipateras, SEVP and MD Dorian LPG μιλώντας στο maritimesTV ανάφερε μεταξύ άλλων ότι “Η εισαγωγή μας στο Χρηματιστήριο μας βοηθά τόσο στην άντληση κεφαλαίου, ενώ παράλληλα αποτελεί μια πλατφόρμα για να ασχοληθούμε με τις προκλήσεις του μέλλοντος, όπως τις περιβαλλοντικές ή τις νέες τεχνολογίες. Εκτός των άλλων το Χρηματιστήριο σου προσφέρει διαφορετικές πηγές χρηματοδότησης, αλλά και ένα τρόπο να προωθήσεις την εικόνα της ναυτιλίας κυρίως στην αγορά της Αμερικής, καθώς είναι σημαντικό ότι μιλάμε πιο ανοιχτά στο κοινό και σε διαφορετικούς επενδυτές. Γενικότερα, είμαστε πολύ προσεκτικοί πάντα στο πότε χρονικά πρέπει να αυξήσουμε τον στόλο μας και πάντα κινούμαστε με γνώμονα το τι θέλουν και αναζητούν οι πελάτες μας”.

Η κ. Αγγελική Φράγκου, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Navios Maritime Holdings Inc. υπογράμμισε πως με τα capital markets μπόρεσαν να “σηκωθούν” όλα αυτά τα χρήματα ώστε να μπορέσει να δημιουργηθεί αυτή η συγχώνευση των μεγάλων εταιρειών.

Ταυτόχρονα ο κ. Συμεών Παληός της Diana Shipping Inc. σημείωσε ότι “Για την ελληνική ναυτιλία το Χρηματιστήριο έχει δώσει πάρα πολλά, αλλά και εμείς έχουμε δώσει πάρα πολλά σε αυτό. Από τον καιρό που μπήκαμε εμείς, αλλάξαμε τελείως. Η ναυτιλία έχει πολλά προϊόντα και επειδή έχουμε μεγάλη έκθεση στην αγορά, το χρησιμοποιούμε και έχουμε πάρα πολλούς τρόπους να σηκώνουμε χρήματα. Για τη ναυτιλία είναι ένα τεράστιο χάρισμα που μπορεί να έχει. Τα κεφάλαια σε βοηθούν να μοντερνοποιήσεις το στόλο σου και συνεπώς να συμβάλλεις στην απανθρακοποίηση. Ο παλιός τρόπος προσφυγής στην τράπεζα αρχίζει και φθίνει μπροστά στο Χρηματιστήριο”.

Ο κ. Μάρκος Βασιλικός, Managing Director Eurobulk Ltd. μιλώντας στο maritimesTV είπε ότι “Η πορεία αυτά τα περίπου 20 χρόνια είχε αρκετές προκλήσεις. Χρειάστηκε να αλλάξουμε τη μεθοδολογία μας στη διοίκηση, το reporting είναι πιο απαιτητικό, οι αποφάσεις παίρνονται από περισσότερους ανθρώπους, αλλά και πρέπει πάντα να κοιτάς το επενδυτικό κοινό με γνώμονα πάντα τη συνέπεια. Η εμπιστοσύνη έχει τα πάνω και τα κάτω της, αλλά σε γενικές γραμμές υπάρχει και χτίζεται με το χρόνο. Κάθε ημέρα είναι σαν να περνάς εξετάσεις και είναι τόσο απαιτητικό, καθώς και ένα σφάλμα να κάνεις μπορείς να καταστρέψεις όλη αυτήν την πορεία. Είναι πιο εύκολο να αντλήσεις κεφάλαια όταν μια εταιρεία είναι εισηγμένη”.

Τέλος, ο κ. Γιώργος Ξηραδάκης ιδρυτής και διευθυντής της XRTC Business Consultants σχολίασε μεταξύ άλλων ότι “Είναι η πραγματική γιορτή των ελληνοαμερικανικών ναυτιλιακών σχέσεων σε μία περίοδο που είναι πολύ σημαντική, στην οποία μπορεί να αναπτυχθεί η σχέση Ελλάδας – Αμερικής πάνω στο χρηματοδοτικό τομέα”.

Συνεντεύξεις: Μάρκος Κάντζιος
camera: studio Panos Halkidis

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!