Η μετάβαση στα νέα καύσιμα είναι ζήτημα κρατών και όχι εταιρειών
Πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία το 17ο Συνέδριο ΕΛ.Ι.Ν.Τ. 2023 (14-15 Νοεμβρίου) στο Ευγενίδειο Ίδρυμα. Το maritimes έδωσε το “παρών” και μίλησε με μέλη του Δ.Σ. του Ινστιτούτου, αλλά και με στελέχη του ναυτιλιακού κλάδου.
Αρχικά, ο Δρ. Νικόλαος Λιάπης, Πρόεδρος Δ.Σ. ΕΛ.Ι.Ν.Τ., Διπλ. Μηχ/γος Μηχανικός Ε.Μ.Π. Δρ. Ε.Μ.Π., τόνισε χαρακτηριστικά ότι “Δεν υπάρχουν ώριμες λύσεις τόσο για την απανθρακοποίηση όσο και για την ψηφιοποίηση στη ναυτιλία, αλλά ούτε και αρκετοί εξειδικευμένοι επιστήμονες για να τις εφαρμόσουν. Για αυτό, οφείλουμε να ανταποκριθούμε και να υπηρετήσουμε καλύτερα τον σκοπό μας”.
Στη συνέχεια, ο κ. Σπυρίδων Ζολώτας, Αντιπρόεδρος ΕΛ.Ι.Ν.Τ., Διπλ. Μηχ/γος Μηχανικός Ε.Μ.Π., Γενικός Διευθυντής RINA HELLAS, αναφερόμενος στο συνέδριο υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι παρουσίασε νέες τεχνολογίες και πρακτικές λύσεις οι οποίες συνδυάζουν τη θεωρία με την πράξη, γιατί το ζητούμενο είναι “να μην είμαστε μόνο ακαδημαϊκοί αλλά και ωφέλιμοι για το αύριο”.
Από την πλευρά του ο κ. Γεώργιος Βοζίκης, Μέλος ΕΛ.Ι.Ν.Τ. – Ναυπηγός Μηχ/γος Τεχνολ. Μηχ/κος, Διευθυντής Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Ένωσης Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ), δήλωσε ότι “Η εξωστρέφεια που αποτελεί από την πρώτη στιγμή βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη του Ινστιτούτου, είναι αυτό που έχουμε ως κανόνα και κορωνίδα για να προχωρήσουμε”.
Παράλληλα, ο κ. Νικόλαος Θέμελης, Μέλος ΕΛ.Ι.Ν.Τ. Επικ. Καθ. Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών Ε.Μ.Π. είπε ότι “Το ΕΛ.Ι.Ν.Τ. διασφαλίζει ένα καλό επίπεδο εργασιών όπως για την ενεργειακή μεταβατικότητα των πλοίων ή τη σχεδίαση πλοίων. Έχουμε στενή συνεργασία τόσο με πανεπιστήμια όσο και με εταιρείες του εξωτερικού, αλλά σίγουρα υπάρχει περαιτέρω περιθώριο για διασυνδέσεις”. Επιπρόσθετα, ο κ. Γεώργιος Κοτρέλ, Ταμίας ΕΛ.Ι.Ν.Τ. , Ναυπηγός Μηχανικός, Euromarine Marine & Industrial Consultants, σημείωσε ότι “Το συνέδριο μας ήταν δωρεάν προκειμένου να μας τιμήσουν με την παρουσίας μας όσοι ήθελαν”.
Ενώ, την ίδια ώρα ο Στέλιος Κατσάνης, Sales Manager Inmarterk και ο Luca Chiodetto, Commercial Manager, ΜΙΒ Italiana, αναφέρθηκαν στα προϊόντα- έργα των εταιρειών τους, αλλά και στο τι μπορούν να προσφέρουν στην ελληνική ναυτιλία δεδομένου ότι είναι κυρίαρχη σε παγκόσμιο επίπεδο. Αντίστοιχα και ο Gianluigi De Mitri, Market Analyst & Business Development, SIAD Machine Impianti S.p.a. Inmarterc, υπογράμμισε τις λύσεις που μπορεί να προσφέρει η εταιρεία του στους ναυτιλιακούς πελάτες της.
Στο maritimes.gr μίλησε και ο Κωνσταντίνος Κατράδης, KATRADIS GROUP, τονίζοντας τις λύσεις του ομίλου του και εκφράζοντας ταυτόχρονα την ικανοποίηση του για την συμμετοχή στο συνέδριο του ΕΛ.Ι.Ν.Τ..
Από την πλευρά του, ο κ. Πάνος Α. Κουρκουντής, Technical Director, Sea Traders S.A., μιλώντας για τους ναυτιλιακούς κανονισμούς, επισήμανε ότι “Δεν υπάρχει ακόμη ώριμη τεχνολογία για το ποιον δρόμο θα διαλέξουμε”. Ο ίδιος εκτιμά ότι τουλάχιστον για την επόμενη δεκαετία θα χρησιμοποιούνται τα υπάρχοντα καύσιμα. Ενώ, τόνισε ότι είναι απαραίτητες οι υποδομές σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά και τα νέα καύσιμα να είναι βιώσιμα οικονομικά. “Η μετάβαση των καυσίμων είναι ζήτημα κρατών όχι εταιρειών”, τόνισε χαρακτηριστικά.
Τέλος, ο κ. Δρ. Ιωάννης Κοκαράκης, Πρόεδρος Ελληνικού Τμήματος SNAME, Τεχνικός Διευθυντής Bureau Veritas, ανάφερε ότι στο μέλλον θα κυριαρχήσουν τα συνθετικά καύσιμα, που είναι τα ουδέτερα καύσιμα. Παράλληλα, διευκρίνισε ότι τα βιοκαύσιμα δεν είναι όλα αποδεκτά αλλά και πράσινα. Ο ίδιος προβλέπει ότι το CII θα εξαφανιστεί, γιατί όπως είπε δεν είναι ρεαλιστικός δείκτης και το 2026 αναμένει να αναθεωρηθεί ο τρόπος υπολογισμού του. “Η εφαρμογή των κανόνων πρέπει να είναι ομοιόμορφη παντού”, κατέληξε.
Συνεντεύξεις: Μάρκος Κάντζιος
camera: studio panos halkidis
maritimes.gr