Ελληνικό εφοπλιστικό «παιχνίδι» για την μεταφορά ρωσικού φυσικού αερίου

11.04.2014

Παιχνίδι» με την μεταφορά φυσικού αερίου από τη Ρωσία προς όλες τις ενδιαφερόμενες πλευρές ανά τον κόσμο ετοιμάζεται να παίξει η Ρωσία αξιοποιώντας , κατά κύριο λόγο, το μεγάλο project Yamal LNG στην ομώνυμη χερσόνησο.

Και σε αυτό το «παιχνίδι» ετοιμάζονται να δηλώσουν «παρών» και αρκετοί σημαντικοί Έλληνες εφοπλιστές οι οποίοι για να κερδίσουν θα πρέπει να αποδειχθούν ανταγωνιστικότεροι πολλών άλλων, επίσης, μεγάλων της διεθνούς ναυτιλίας.


Το project Yamal LNG είναι ένα κοίτασμα το οποίο βρίσκεται σε ποσοστό 60\% υπό την εκμετάλλευση του ρωσικού κολοσσού, Novatek. Συμμετέχουν, ακόμη, με ποσοστό 20\% έκαστη η γαλλική Total και η Κρατική Εταιρία Πετρελαίου της Κίνας. Το συγκεκριμένο project περιλαμβάνει την παραγωγή και εμπορία των αποθεμάτων αερίου που «κρύβονται» κάτω από τους πάγους της Αρκτικής στην οικονομική ζώνη που ελέγχουν οι Ρώσοι και «προβλέπει» την δημιουργία καινούριας θαλάσσιας διαδρομής για τη μεταφορά του LNG από την Ευρώπη στην Ασία. Η κοινοπραξία που διαχειρίζεται το project έχει ανακοινώσει πως θα χρειαστεί τουλάχιστον 16 εξειδικευμένα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου, χωρητικότητας 173.000 cbm προς ναύλωση. Τα πλοία αυτά θα μεταφέρουν φορτία LNG είτε ανατολικά μέσω του Βόρειου Περάσματος (Northern Sea Route), όταν οι πάγοι λιώνουν, ή δυτικά μέσω μιας ευρωπαϊκής «γραμμής» την υπόλοιπη χρονική περίοδο


Ελληνικό ενδιαφέρον –«μάχη» με μεγαθήρια.


Μεταξύ των ισχυρών συνομιλητών με τους εκπροσώπους της Novatek και της Total είναι και ο Γιώργος Προκοπίου με την νεοεισερχόμενη στην αμερικανική χρηματαγορά εταιρεία Dynagas (η οποία διατηρεί συνεργασία με την Marubeni Corp.). Η «μάχη» κρίνεται ιδιαιτέρως σκληρή καθώς θα έχει να αντιμετωπίσει ισχυρούς αντιπάλους, μεταξύ των οποίων ο μεγαλύτερος Ευρωπαίος πλοιοκτήτης, John Fredriksen, οι ιαπωνικοί «γίγαντες» Mitsui OSK Lines και NYK Line, η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο Teekay LNG και η σουηδική Stena LNG.
Ναυτιλιακοί κύκλοι ανέφεραν στο maritimes.gr ότι « ο Γιώργος Προκοπίου έχει πολλά «ατού» καθώς συγκαταλέγεται στους πρώτους Έλληνες που είχαν δουλειές με τους Ρώσους καθώς, ένα έτος πριν, το πλοίο του «Ob Riven» με δυνατότητα μεταφοράς 150.000 κυβικών μέτρων φυσικού αερίου, διέσχισε την Αρκτική μέσω της Νότιας Διαδρομής, με προορισμό την Ιαπωνία για λογαριασμό της Gazprom, η οποία το είχε ναυλώσει για τον συγκεκριμένο σκοπό.
Τα «χρυσά» συμβόλαια του ρωσικού ενεργειακού «γίγαντα» της Gazprom «κυνηγούν» πολλοί ακόμη Έλληνες πλοιοκτήτες. Ενδιαφέρον για συνεργασία με την Gazprom φαίνεται να υπάρχει από τους Γ. Αγγελικούσης με την εταιρεία Maran Gas, τον Π. Λιβανός με την εταιρεία Gaslog και τον Γ. Οικονόμου με την εταιρεία Cardiff Marine. Ναυτιλιακοί αναλυτές υποστηρίζουν ότι από το ρώσικο εμπόριο ειδικά στην Αρκτική μπορεί να ωφεληθούν και εφοπλιστές που διαθέτουν στόλους από ice- class πλοία. Σε αυτούς συγκαταλέγονται οι Ομιλοι Μαρινάκη και Τσάκου αλλά και η εταιρεία Minerva Marine της οικογένειας Μαρτίνου, όπως και η εταιρεία Diana Shipping του Συμεών Παληού και ο Όμιλος Βαφειά.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!