Έλληνες εφοπλιστές πρωταγωνιστούν στις αγοραπωλησίες φορτηγών πλοίων

10.04.2024

Το εφετινό πρώτο τρίμηνο οι αγοραπωλησίες μεγάλων πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου βρίσκονται σε  υψηλό 17 ετών.

Αξίζει να αναφερθεί ότι σύμφωνα με σχετικά στοιχεία της Clarksons, μεταξύ Ιανουαρίου – Μαρτίου (2024) άλλαξαν χέρια 45 Capesize bulk carriers, αξίας 1.46 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Εν τω μεταξύ πρόκειται για το δεύτερο πιο “δραστήριο” τρίμηνο από το δεύτερο τρίμηνο του 2007, που είχαν καταγραφεί 20 συμφωνίες αξίας 2.01 δισεκατμομυρίων δολαρίων.

Την ίδια ώρα, η Veson Nautical υπογράμμισε ότι την τρέχουσα χρονιά οι αξίες των φορτηγών πλοίων αυξάνονται ολοένα και περισσότερο, ανεξαρτήτως ηλικίας & τύπου, με τα Capesizes & τα Supramaxes να πρωταγωνιστούν.Επιιπρόσθετα, σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η εταιρεία, μόνο τον Φεβρουάριο του 2024 ολοκληρώθηκαν 33 πωλήσεις Capesizes σε σύγκριση με μόλις 9 τον Φεβρουάριο του 2023, καταγράφοντας αύξηση κατά περίπου 267%. Ενώ, όσον αφορά στον τομέα των Supramaxes, η αύξηση ανήλθε κατά περίπου 20%.

Αναλυτικότερα, η ναυτιλιακή εταιρεία Thenamaris συμφερόντων του Νικόλα Μαρτίνου, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές εξαγόρασε 4 Capesizes από την νοτιοκορεάτικη Polaris Shipping, έναντι συνολικά 262 εκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking διευκρινίζεται ότι η εταιρεία απέκτησε τα χωρητικότητας 209.500 dwt & κατασκευής του 2020 “Solar Pride” & “Solar Quantum”, και τα χωρητικότητας 208.900 dwt  & κατασκευής του 2021 “Solar Nova” & “Solar Oak”. Εκτός των άλλων, η ναυτιλιακή εταιρεία.Παράλληλα, η εταιρεία πούλησε και δύο από τα παλαιότερα Capesizes του στόλου της.

Επίσης, η Neda Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Λυκιαρδοπούλου, εξαγόρασε από την ναυτιλιακή εταιρεία 2020 Bulkers  τα Capesises “Bulk Shanghai” & “Bulk Seoul” κατασκευής 2019 & χωρητικότητας 208.000 dwt, έναντι συνολικά 127.5 εκατομμυρίων δολαρίων.

Εκτός των άλλων, η Danaos Corporation, συμφερόντων του Γιάννη Κούστα,  συμφώνησε στην απόκτηση δύο μεγάλων bulk carriers (κατασκευής του 2010 και του 2011), έναντι συνολικά 52.8 εκατομμυρίων δολαρίων. Η παράδοση τους αναμένεται να πραγματοποιηθεί τον Απρίλιο και τον Ιούλιο της τρέχουσας χρονιάς.

Αντίστοιχα και η Goldenport Shipmanagement, συμφερόντων της οικογένειας Δράγνη, σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, απέκτησε το Capesize bulk carrier “Mineral Gent” (χωρητικότητας 175.200 dwt & κατασκευής του 2011), έναντι 26.3 εκατομμυρίων δολαρίων.

Επιπρόσθετα, η  Seanergy Maritime, προχώρησε, στην εξαγορά ενός Capesize χωρητικότητας 181.400 dwt & κατασκευής του 2013, έναντι  33.7 εκατομμύρια δολάρια. Επισημαίνεται ότι το πλοίο θα μετονομαστεί σε “Iconship”.

Πέρα από τις αγορές, Έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν και σε ανάλογες πωλήσεις. Μία από αυτές είναι η Star Bulk Carriers, συμφερόντων του Πέτρου Παππά, η οποία πούλησε 4 Capesises & 2 Supramaxes (κατασκευής μεταξύ του 2004 και του 2013), έναντι περίπου 11ο εκατομμυρίων δολαρίων.

Επίσης, στην πώληση του παλαιότερου capesize του στόλου της προχώρησε και η Minerva Marine, συμφερόντων του Ανδρέα Μαρτίνου. Διευκρινίζεται ότι σύμφωνα με την Xclusive Shipbrokers, πρόκειται για το Capesize “Sapientza”, (χωρητικότητας 177.736 dwt & κατασκευής του 2008). Η τιμής πώλησης ανήλθε σε 22 εκατομμύρια δολάρια.

Τέλος, και η Transmed Maritime, συμφερόντων του Χαράλαμπου Μυλωνά πούλησε, σύμφωνα με πηγές του κλάδου το Capesize “Capt Tasos” (κατασκευής του 2023 & χωρητικότητας 182.288 dwt), στην δανέζικη ναυτιλιακή Norden, έναντι 70.5 εκατομμυρίων δολαρίων.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!