Εφοπλιστές κατά Στουρνάρα

19.05.2014

Η «φουσκοθαλασσιά» που υπάρχει μεταξύ της κυβέρνησης και του ελληνικού εφοπλισμού, με αφορμή το φορολογικό, δεν λέει να κοπάσει.

Η μετατροπή της εθελοντικής προσφοράς των ναυτιλιακών εταιρειών προς τον κρατικό κορβανά σε υποχρεωτική από τον περασμένο Δεκέμβριο έχει ως αποτέλεσμα να έχουν στραφεί τα βέλη του ελληνικού εφοπλισμού προς το υπουργείο Οικονομικών και τον Γιάννη Στουρνάρα, ο οποίος όμως δεν κατονομάζεται ποτέ δημοσίως.


ΣΧΟΛΙΑ. Στην εκδήλωση για τα βραβεία «Ευκράντη», που απονέμονται κάθε χρόνο σε προσωπικότητες και τα οποία διοργανώνουν τα «Ναυτικά Χρονικά», ο πλοιοκτήτης Πάνος Λασκαρίδης, γενικός γραμματέας της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), έκανε καυστικά σχόλια επί του θέματος: «Η ελληνική ναυτιλία παραδοσιακά, εδώ και πολλές δεκαετίες, έχει σφυρηλατήσει πολύ στενούς δεσμούς με την ελληνική Πολιτεία. Οι δεσμοί αυτοί υπέστησαν πρόσφατα μια πολύ σημαντική διάρρηξη, από άστοχες, αχρείαστες -για να μην πω και τίποτα χειρότερο- ενέργειες του ΥΠ.ΟΙΚ., το οποίο έχει βαλθεί να διαρρήξει αυτούς τους παραδοσιακούς δεσμούς, πηγαίνοντας κόντρα στην προσπάθεια όλης της υπόλοιπης κυβέρνησης, και κυρίως του πρωθυπουργού». Και προσέθεσε: «Αυτές οι ενέργειες δυστυχώς έχουν προκαλέσει διάρρηξη, η οποία, αν δεν ανατραπεί, θα οδηγήσει στο λυπηρό γεγονός αυτή η πολιτική ηγεσία να παραδώσει ναυτιλία μικρότερη από αυτήν την οποία παρέλαβε, κάτι που θα συμβεί για πρώτη φορά τις τελευταίες, πάρα πολλές, δεκαετίες».

Και πρόσθεσε ο Ελληνας πλοιοκτήτης: «Η ελληνική ναυτιλία δεν έχει κανένα λόγο ούτε να γκρινιάζει ούτε να τσακώνεται με την ελληνική Πολιτεία. Θέλει να έχει τις άριστες των σχέσεων, είναι απολύτως προσανατολισμένη στο ότι ο τόπος της και η προκοπή της είναι εδώ, αρκεί να διατηρηθούν αυτές οι σχέσεις, οι οποίες, όπως είπα, εξελίσσονται εδώ και πολλές δεκαετίες με απόλυτα θετικό τρόπο. Φτάνουν όμως τα παράπονα σήμερα. Είναι μια ημέρα που θέλουμε να τιμήσουμε ανθρώπους και οργανισμούς που λαμπρύνουν την ελληνική ναυτιλία, την παράδοσή της, την παράδοση της ναυτοσύνης, την παράδοση της επιχειρηματικότητας».


ΠΡΩΤΙΑ. Οπως επεσήμανε ο Πάνος Λασκαρίδης, η ελληνική ναυτιλία είναι 50 φορές πιο δυνατή από την Ελλάδα. «Για τη ναυτιλία εμείς οι Ελληνες έχουμε το προνόμιο να λέμε ότι είναι η πρώτη στον κόσμο, πράγμα που δεν μπορούμε να πούμε για καμία άλλη δραστηριότητα των Ελλήνων. Και όλοι μας εδώ ξέρετε τι σημαίνει αυτό, το καταλαβαίνετε γιατί όταν βγαίνουμε παραέξω και λέμε σε κάποιον ότι είμαστε οι πρώτοι στον κόσμο, μας κοιτάζει σαν να είμαστε περίεργα πουλιά. Και μία από τις μεγάλες συνεισφορές της ναυτιλίας, ίσως η κυριότερη, που είναι άυλη, είναι να δουν και να μάθουν και οι υπόλοιποι συμπατριώτες μας ότι δεν υπάρχει τίποτα το μαγικό στο να είσαι πρώτος στον κόσμο. Αρκεί να δουλεύεις σκληρά, να δουλεύεις με συνέπεια, με πειθαρχία, να μην το βάζεις κάτω και να συναγωνίζεσαι τους πάντες σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης».


«Αυτή λοιπόν η ναυτιλία, η οποία είναι 50 φορές πιο δυνατή από ό,τι η Ελλάδα, η πατρίδα μας, όταν τη συγκρίνουμε με όλα τα υπόλοιπα κράτη του κόσμου, μας κάνει υπερήφανους. Στηρίζεται και στους Ελληνες ναυτεργάτες και στους Ελληνες εφοπλιστές και στα στελέχη των ναυτιλιακών εταιρειών. Σε αυτά τα τρία σημαντικά στηρίγματα», κατέληξε.

Η… ΕΙΣΠΡΑΞΗ. Η κυβέρνηση μέσω της μετατροπής της οικειοθελούς προσφοράς των εφοπλιστών προς το ελληνικό Δημόσιο σε υποχρεωτική ελπίζει να συγκεντρώσει 140 εκατομμύρια ευρώ, ενώ άλλα τόσα έχει υπολογιστεί ότι θα εισπραχθούν μέσω της φορολόγησης τόσο των υπό ελληνική όσο και των υπό ξένη σημαία πλοίων των ναυτιλιακών εταιρειών που βρίσκονται στην Ελλάδα, με βάση τη χωρητικότητά τους. Η διαφορά των υπό ελληνική με τα υπό ξένη σημαία είναι ότι από τα δεύτερα αφαιρείται το ποσό που έχει πληρώσει η εταιρεία βάσει του νηολογίου της άλλης χώρας τη σημαία της οποίας φέρει το πλοίο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Οικονομικών έχει υπολογίσει ότι βάσει των έως τώρα υπαρχόντων στοιχείων του αριθμού πλοίων που ελέγχουν οι εταιρείες με έδρα την Ελλάδα, θα εισπραχθούν 90 εκατομμύρια ευρώ, αφού πλοία πωλούνται και αγοράζονται και αλλάζουν οι αριθμοί και οι συσχετισμοί.

Ευοίωνα μηνύματα από το παγκόσμιο εμπόριο

Η ναυτιλία προσπαθεί να βρει τα ευοίωνα σημάδια των αγορών, προκειμένου να σταθεροποιηθεί ο κλάδος και να ξεκινήσει η ανάκαμψη. Η πρόσφατη εκτίμηση του αρμόδιου οργανισμού, του World Trade Organization (WTO), για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου προβλέπει αύξηση 4,7\% για φέτος και 5,3\% για το 2015. Το ποσοστό για το 2014 είναι υπερδιπλάσιο της καταγεγραμμένης αύξησης του 2,1\% πέρυσι, ενώ ο μέσος όρος ανάπτυξης των δύο τελευταίων ετών ήταν στο 2,1\%.


«Φέτος θα είναι η πρώτη χρονιά μετά από δύο συνεχόμενα έτη που η αύξηση του παγκόσμιου εμπορίου θα είναι μεγαλύτερη από αυτήν της παγκόσμιας ανάπτυξης (world growth). Σημαντικό επίσης στοιχείο, το οποίο σε συνδυασμό με τα θεμελιώδη οικονομικά μεγέθη θα λειτουργήσει θετικά για την πορεία της αγοράς, είναι και ο αριθμός των πλοίων που θα αποσυρθούν, ιδιαίτερα σε μια περίοδο που ο ρυθμός αύξησης του στόλου θα κυμανθεί σε χαμηλά επίπεδα, όπως αρκετές φορές έχουμε επισημάνει», αναφέρει ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G. Moundreas SA.


«Για το 2014 εκτιμάται ότι ο αριθμός των διαλύσεων πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου θα κυμανθεί περίπου στα ίδια επίπεδα με αυτά του 2013, δηλαδή μεταξύ των 23-25 εκατομμυρίων τόνων (DWT), επίπεδο το οποίο θεωρείται αρκετά ικανοποιητικό ώστε να επηρεάσει θετικά τη ναυλαγορά», προσθέτει.

ΚΙΝΔΥΝΟΙ. Πάντως, οι προβλέψεις της Credit Suisse για την παγκόσμια ανάπτυξη κάνουν λόγο για αύξηση σε ποσοστό 3,3\% φέτος, αρκετά καλύτερο από το 2,9\% του 2013, αλλά χαμηλότερο από το 3,4\%, που είναι ο μέσος όρος ανάπτυξης των τελευταίων 40 ετών, και τη χαρακτηρίζουν ήπια. Η ελβετική τράπεζα εντοπίζει τον κίνδυνο στο ενδεχόμενο να δημιουργηθεί μόνιμα υψηλή ανεργία αν η περίοδος της ήπιας ανάπτυξης διατηρηθεί επί μακρόν.


Την ίδια ώρα, η πτώση του γουάν προκαλεί ανησυχία στις ΗΠΑ για πιθανή μετάβαση σε πολιτική τεχνικής υποτίμησης, ως λύση στην επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας, με στόχο την αύξηση των εξαγωγών. Η τακτική αυτή θα μείωνε την παγκόσμια ζήτηση σε μία εποχή που οι ΗΠΑ εμφανίζουν αδυναμίες, με αποτέλεσμα να υπονομευθούν οι προοπτικές ανάπτυξης της αμερικανικής οικονομίας. Σύμφωνα με τους αναλυτές, η Κίνα συνεχίζει να διαδραματίζει τον σπουδαιότερο ρόλο στην πορεία του κλάδου μεταφοράς ξηρού φορτίου. Οι εισαγωγές της, μέσω πλοίων, το 2013 ξεπέρασαν τους 2 δισ. τόνους και έχουν διπλασιαστεί σε διάστημα 5 ετών.

– See more at: http://www.moneypro.gr/ArticleDetails/tabid/82/ArticleID/90765/Default.aspx#sthash.8RQshwg1.dpuf

Η μετατροπή της εθελοντικής προσφοράς των ναυτιλιακών εταιρειών προς τον κρατικό κορβανά σε υποχρεωτική από τον περασμένο Δεκέμβριο έχει ως αποτέλεσμα να έχουν στραφεί τα βέλη του ελληνικού εφοπλισμού προς το υπουργείο Οικονομικών και τον Γιάννη Στουρνάρα, ο οποίος όμως δεν κατονομάζεται ποτέ δημοσίως.


ΣΧΟΛΙΑ. Στην εκδήλωση για τα βραβεία «Ευκράντη», που απονέμονται κάθε χρόνο σε προσωπικότητες και τα οποία διοργανώνουν τα «Ναυτικά Χρονικά», ο πλοιοκτήτης Πάνος Λασκαρίδης, γενικός γραμματέας της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), έκανε καυστικά σχόλια επί του θέματος: «Η ελληνική ναυτιλία παραδοσιακά, εδώ και πολλές δεκαετίες, έχει σφυρηλατήσει πολύ στενούς δεσμούς με την ελληνική Πολιτεία. Οι δεσμοί αυτοί υπέστησαν πρόσφατα μια πολύ σημαντική διάρρηξη, από άστοχες, αχρείαστες -για να μην πω και τίποτα χειρότερο- ενέργειες του ΥΠ.ΟΙΚ., το οποίο έχει βαλθεί να διαρρήξει αυτούς τους παραδοσιακούς δεσμούς, πηγαίνοντας κόντρα στην προσπάθεια όλης της υπόλοιπης κυβέρνησης, και κυρίως του πρωθυπουργού». Και προσέθεσε: «Αυτές οι ενέργειες δυστυχώς έχουν προκαλέσει διάρρηξη, η οποία, αν δεν ανατραπεί, θα οδηγήσει στο λυπηρό γεγονός αυτή η πολιτική ηγεσία να παραδώσει ναυτιλία μικρότερη από αυτήν την οποία παρέλαβε, κάτι που θα συμβεί για πρώτη φορά τις τελευταίες, πάρα πολλές, δεκαετίες».

Και πρόσθεσε ο Ελληνας πλοιοκτήτης: «Η ελληνική ναυτιλία δεν έχει κανένα λόγο ούτε να γκρινιάζει ούτε να τσακώνεται με την ελληνική Πολιτεία. Θέλει να έχει τις άριστες των σχέσεων, είναι απολύτως προσανατολισμένη στο ότι ο τόπος της και η προκοπή της είναι εδώ, αρκεί να διατηρηθούν αυτές οι σχέσεις, οι οποίες, όπως είπα, εξελίσσονται εδώ και πολλές δεκαετίες με απόλυτα θετικό τρόπο. Φτάνουν όμως τα παράπονα σήμερα. Είναι μια ημέρα που θέλουμε να τιμήσουμε ανθρώπους και οργανισμούς που λαμπρύνουν την ελληνική ναυτιλία, την παράδοσή της, την παράδοση της ναυτοσύνης, την παράδοση της επιχειρηματικότητας».


ΠΡΩΤΙΑ. Οπως επεσήμανε ο Πάνος Λασκαρίδης, η ελληνική ναυτιλία είναι 50 φορές πιο δυνατή από την Ελλάδα. «Για τη ναυτιλία εμείς οι Ελληνες έχουμε το προνόμιο να λέμε ότι είναι η πρώτη στον κόσμο, πράγμα που δεν μπορούμε να πούμε για καμία άλλη δραστηριότητα των Ελλήνων. Και όλοι μας εδώ ξέρετε τι σημαίνει αυτό, το καταλαβαίνετε γιατί όταν βγαίνουμε παραέξω και λέμε σε κάποιον ότι είμαστε οι πρώτοι στον κόσμο, μας κοιτάζει σαν να είμαστε περίεργα πουλιά. Και μία από τις μεγάλες συνεισφορές της ναυτιλίας, ίσως η κυριότερη, που είναι άυλη, είναι να δουν και να μάθουν και οι υπόλοιποι συμπατριώτες μας ότι δεν υπάρχει τίποτα το μαγικό στο να είσαι πρώτος στον κόσμο. Αρκεί να δουλεύεις σκληρά, να δουλεύεις με συνέπεια, με πειθαρχία, να μην το βάζεις κάτω και να συναγωνίζεσαι τους πάντες σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης».


«Αυτή λοιπόν η ναυτιλία, η οποία είναι 50 φορές πιο δυνατή από ό,τι η Ελλάδα, η πατρίδα μας, όταν τη συγκρίνουμε με όλα τα υπόλοιπα κράτη του κόσμου, μας κάνει υπερήφανους. Στηρίζεται και στους Ελληνες ναυτεργάτες και στους Ελληνες εφοπλιστές και στα στελέχη των ναυτιλιακών εταιρειών. Σε αυτά τα τρία σημαντικά στηρίγματα», κατέληξε.

Η… ΕΙΣΠΡΑΞΗ. Η κυβέρνηση μέσω της μετατροπής της οικειοθελούς προσφοράς των εφοπλιστών προς το ελληνικό Δημόσιο σε υποχρεωτική ελπίζει να συγκεντρώσει 140 εκατομμύρια ευρώ, ενώ άλλα τόσα έχει υπολογιστεί ότι θα εισπραχθούν μέσω της φορολόγησης τόσο των υπό ελληνική όσο και των υπό ξένη σημαία πλοίων των ναυτιλιακών εταιρειών που βρίσκονται στην Ελλάδα, με βάση τη χωρητικότητά τους. Η διαφορά των υπό ελληνική με τα υπό ξένη σημαία είναι ότι από τα δεύτερα αφαιρείται το ποσό που έχει πληρώσει η εταιρεία βάσει του νηολογίου της άλλης χώρας τη σημαία της οποίας φέρει το πλοίο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Οικονομικών έχει υπολογίσει ότι βάσει των έως τώρα υπαρχόντων στοιχείων του αριθμού πλοίων που ελέγχουν οι εταιρείες με έδρα την Ελλάδα, θα εισπραχθούν 90 εκατομμύρια ευρώ, αφού πλοία πωλούνται και αγοράζονται και αλλάζουν οι αριθμοί και οι συσχετισμοί.

Ευοίωνα μηνύματα από το παγκόσμιο εμπόριο

Η ναυτιλία προσπαθεί να βρει τα ευοίωνα σημάδια των αγορών, προκειμένου να σταθεροποιηθεί ο κλάδος και να ξεκινήσει η ανάκαμψη. Η πρόσφατη εκτίμηση του αρμόδιου οργανισμού, του World Trade Organization (WTO), για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου προβλέπει αύξηση 4,7\% για φέτος και 5,3\% για το 2015. Το ποσοστό για το 2014 είναι υπερδιπλάσιο της καταγεγραμμένης αύξησης του 2,1\% πέρυσι, ενώ ο μέσος όρος ανάπτυξης των δύο τελευταίων ετών ήταν στο 2,1\%.


«Φέτος θα είναι η πρώτη χρονιά μετά από δύο συνεχόμενα έτη που η αύξηση του παγκόσμιου εμπορίου θα είναι μεγαλύτερη από αυτήν της παγκόσμιας ανάπτυξης (world growth). Σημαντικό επίσης στοιχείο, το οποίο σε συνδυασμό με τα θεμελιώδη οικονομικά μεγέθη θα λειτουργήσει θετικά για την πορεία της αγοράς, είναι και ο αριθμός των πλοίων που θα αποσυρθούν, ιδιαίτερα σε μια περίοδο που ο ρυθμός αύξησης του στόλου θα κυμανθεί σε χαμηλά επίπεδα, όπως αρκετές φορές έχουμε επισημάνει», αναφέρει ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G. Moundreas SA.


«Για το 2014 εκτιμάται ότι ο αριθμός των διαλύσεων πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου θα κυμανθεί περίπου στα ίδια επίπεδα με αυτά του 2013, δηλαδή μεταξύ των 23-25 εκατομμυρίων τόνων (DWT), επίπεδο το οποίο θεωρείται αρκετά ικανοποιητικό ώστε να επηρεάσει θετικά τη ναυλαγορά», προσθέτει.

ΚΙΝΔΥΝΟΙ. Πάντως, οι προβλέψεις της Credit Suisse για την παγκόσμια ανάπτυξη κάνουν λόγο για αύξηση σε ποσοστό 3,3\% φέτος, αρκετά καλύτερο από το 2,9\% του 2013, αλλά χαμηλότερο από το 3,4\%, που είναι ο μέσος όρος ανάπτυξης των τελευταίων 40 ετών, και τη χαρακτηρίζουν ήπια. Η ελβετική τράπεζα εντοπίζει τον κίνδυνο στο ενδεχόμενο να δημιουργηθεί μόνιμα υψηλή ανεργία αν η περίοδος της ήπιας ανάπτυξης διατηρηθεί επί μακρόν.


Την ίδια ώρα, η πτώση του γουάν προκαλεί ανησυχία στις ΗΠΑ για πιθανή μετάβαση σε πολιτική τεχνικής υποτίμησης, ως λύση στην επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας, με στόχο την αύξηση των εξαγωγών. Η τακτική αυτή θα μείωνε την παγκόσμια ζήτηση σε μία εποχή που οι ΗΠΑ εμφανίζουν αδυναμίες, με αποτέλεσμα να υπονομευθούν οι προοπτικές ανάπτυξης της αμερικανικής οικονομίας. Σύμφωνα με τους αναλυτές, η Κίνα συνεχίζει να διαδραματίζει τον σπουδαιότερο ρόλο στην πορεία του κλάδου μεταφοράς ξηρού φορτίου. Οι εισαγωγές της, μέσω πλοίων, το 2013 ξεπέρασαν τους 2 δισ. τόνους και έχουν διπλασιαστεί σε διάστημα 5 ετών.


http://www.moneypro.gr

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!