Δυναμική είσοδο Ελλήνων στην αγορά των πλοίων LNG
Δεύτερη παγκόσμια δύναμη σε πλοία υγροποιημένου αερίου LNG (LNG Carriers) είναι ο ελληνόκτητος στόλος ο οποίος διαθέτει 60 πλοία μεταφοράς LNG,
που αντιστοιχεί στο 12\% του παγκόσμιου στόλου της συγκεκριμένης κατηγορίας πλοίων, ακολουθώντας την Ιαπωνία που βρίσκεται στην πρώτη θέση, σύμφωνα με στοιχεία που περιέχονται σε μελέτη της εταιρείας Intermodal.
Στη μελέτη της Intermodal επισημαίνεται ότι το 2013 για τους ιδιοκτήτες LNG Carriers ήταν ένα μέτριο έτος σε σχέση με το 2012ό που σημειώθηκε ιστορικό ρεκόρ σε ό,τι αφορά το ύψος των ναύλων στην μεταφορά υγροποιημένου αερίου. Ο μέσος ναύλος για το 2013 κυμάνθηκε στα επίπεδα των 88.635 δολαρίων ανά ημέρα, ενώ το ρεκόρ ήταν το 2012, όταν ο μέσος ναύλος έφθασε στα 148.644 δολάρια ανά ημέρα.
Όσον αφορά στα νεότευκτα του κλάδου το 2013 καταγράφηκαν 24 παραγγελίες τα περισσότερα εκ των οποίων είναι μεταφορικής ικανότητας 170.000-180.000 κ.μ.
Αναφορικά με τους Έλληνες εφοπλιστές, στην πρώτη θέση βρίσκεται η εταιρεία Maran Gas, του ομίλου Αγγελικούση, με 16 υπό ναυπήγηση νεότευκτα LNG Carriers, ενώ ακολουθεί η εταιρεία GasLog του Πήτερ Λιβανού με οκτώ παραγγελίες, οι οποίες αποτέλεσαν και «προίκα» για την είσοδο της εταιρείας στο αμερικανικό χρηματιστήριο.
Πάντως, προς το παρόν, αριθμός των Ελλήνων πλοιοκτητών που δραστηριοποιούνται στον τομέα είναι μικρός.
Να σημειωθεί ότι στη σχετική μελέτη αναφέρεται ότι στον συγκεκριμένο κλάδο πιο «κλασικοί παίχτες» θεωρούνται οι Ιάπωνες και οι Νορβηγοί πλοιοκτήτες ενώ οι Έλληνες χαρακτηρίζονται ως νέοι «παίκτες» και σύμφωνα με τη μελέτη « έχουν συμβάλει περισσότερο από όλους στην αύξηση των παραγγελιών κατά τα τελευταία δύο έτη»..
Ναυτιλιακοί παράγοντες εκτιμούν ότι τα επόμενα έτη θα παρατηρηθεί αύξηση στη ζήτης ς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), περαιτέρω ανάπτυξη της spot αγοράς μεταφοράς LNG και είσοδο νέων πλοιοκτητών στον κλάδο.