Dryad Maritime: Προειδοποιεί για πειρατικές επιθέσεις σε Νότιο-ανατολική Ασία

14.07.2014

Για το ενδεχόμενο συχνών πειρατικών επιθέσεων στην θαλάσσια περιοχή της Νοτιοανατολικής Ασίας προειδοποιεί η Dryad Maritime, σε σχετική της έκθεση, στον απόηχο της πρόσφατης πειρατείας του δεξαμενόπλοιου MT «Moresby 9» στα νησιά Anambas στις 4 Ιουλίου, όταν οι πειρατές κράτησαν όμηρους τους ναυτικούς πριν κλέψουν μέρος του 2.200 τόνων φορτίου πετρελαίου εσωτερικής καύσης (MGO). Η θέση του πλοίου παραμένει ακόμη άγνωστη.

Η Dryad Maritime έχει επίσης προειδοποιήσει τους ναυτικούς που διέρχονται από την νότιες Φιλιππίνες και τις παρακείμενες ακτές να βρίσκονται σε επιφυλακή μετά την επίθεση στο σκάφος MY» Catherine», κατά τη διάρκεια του 2ου τριμήνου.


Η προειδοποίηση της Dryad έρχεται ενώ η Διοίκηση Ασφάλειας της Ανατολική Sabah (Eastern Sabah Security Command-Esscom) έχει αναφερθεί να προχωρά σε έκτακτες περιπολίες για τα εμπορικά σκάφη, ώστε να συμβάλει στη βελτίωση της ασφάλειας στη θάλασσα στην περιοχή.


Η έκθεση αναφέρει ότι μόνο φέτος έχουν καταγραφθεί 12 κρούσματα επιβιβάσεων σε πλοία που ακολουθούσαν την πορεία τους και επιπλέον 19 περιστατικά ληστειών, αποπειρών ληστείας ή ύποπτων προσεγγίσεων κατά το αγκυροβόλιο στα ανατολικά των Στενών της Σιγκαπούρης. Το MT «Ai Maru» ήταν το πέμπτο δεξαμενόπλοιο μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου που κρατήθηκε σε ομηρία από τον Απρίλιο του 2014, όταν δέχθηκε επίθεση στο τέλος του περασμένου μήνα.


Βασικές αιτίες πειρατικών επιθέσεων


Σύμφωνα με το think-tank Nautilus Institute for Security and Sustainability (NISS), η αύξηση της πειρατείας στη Νοτιοανατολική Ασία, αποδίδεται σε μια σειράαιτιών, όπως :1)την υπεραλίευση, 2) την κακή ρύθμιση των θαλάσσιων μεταφορών, 3)τα συνδικάτα του οργανωμένου εγκλήματος,4) την εκτεταμένη φτώχεια και πολιτικά υποκινούμενες ομάδες. Η αύξηση του εμπορίου της Νοτιοανατολικής Ασίας αποτελεί προφανώς ένα επιπλέον κίνητρο για τους πειρατές.


Το συνολικό εμπόριο στην Ασία αυξήθηκε κατά 16,8\% σε 2,1 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2011 από το 2010. Ειδικότερα, οι ασιατικές εξαγωγές ορυκτών καυσίμων και πετρελαίου, καθώς και των προϊόντων απόσταξης τους άξιζαν 228 δισεκατομμύρια δολάρια το 2011.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!