ΔΕΣΦΑ: Σε δημόσια διαβούλευση το νέο δεκαετές πρόγραμμα

25.07.2014

Σε δημόσια διαβούλευση δόθηκε το νέο δεκαετές 2014-23 αναπτυξιακό πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ, ο οποίος ελέγχει και διαχειρίζεται το φυσικό μονοπώλιο των υποδομών μεταφοράς φυσικού αερίου.

Το νέο πρόγραμμα είναι μειωμένο σε ύψος και χωρίς να δημιουργεί προοπτικές περαιτέρω διείσδυσης του φυσικού αερίου στο ενεργειακό ισοζύγιο της χώρας.

Σημείο αναφοράς στο νέο δεκαετές πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ, είναι πως προχώρησε στην απένταξη του χερσαίου τμήματος του Ελληνοιταλικού αγωγού (ITGI) στο σκέλος Κομοτηνή – Θεσπρωτία, καθώς πλέον ως αγωγός του Νότιου Διαδρόμου επελέγη ο ΤΑΡ, οπότε δεν υφίσταται λόγος να διατηρείται ο Ελληνοιταϊκός στο χερσαίο τμήμα του, ακόμη και ως δυνητική προοπτική.


Συνολικά για την επόμενη δεκαετία το αναπτυξιακό – επενδυτικό πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ διαμορφώνεται σε 422 εκατομμύρια. Ωστόσο στο ποσό αυτό περιλαμβάνονται έργα που βρίσκονται είτε στη φάση της ολοκλήρωσης του, όπως ο αγωγός Κόρινθος –Μεγαλόπολη (110 εκατομμύρια ευρώ) ή άρχισαν να κατασκευάζονται, όπως η αναβάθμιση του τερματικού υγροποιημένου αερίου της Ρεβυθούσας (156 εκατομμύρια ευρώ).


Επίσης, περιλαμβάνονται και έργα, η υλοποίηση των οποίων δεν είναι δεδομένη και θα εξαρτηθεί από παράγοντες που δεν καθορίζει ο ΔΕΣΦΑ, όπως είναι η διαμόρφωση της ζήτησης φυσικού αερίου στο μέλλον, ή η οικονομική επιβίωση παραγωγικών μονάδων. Στην πρώτη περίπτωση ανήκουν ο Σταθμός συμπίεσης Κήπων Έβρου και οι μετρητικοί σταθμοί Κομοτηνής και Νέας Μεσήμβριας (85 εκατ) και στη δεύτερη ο αγωγός προς Λάρυμνα –ΛΑΡΚΟ (17,5 εκατ).



 
www.palo.gr

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!