Άρωμα ανάκαμψης σε ναυλαγορά και εισηγμένες ναυτιλιακές

07.09.2014

Άρωμα ανάκαμψης της ναυλαγοράς έχει οδηγήσει σε κέρδη τις μετοχές των εισηγμένων ναυτιλιακών επιχειρήσεων, υπό την προσδοκία ότι η κερδοφορία τους θα ενισχυθεί και οι κεφαλαιοποιήσεις τους μπορεί να επαναλάβουν το ράλι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, οπότε και κάποιες εξ αυτών είδαν υπεραξίες ακόμα και της τάξης του 100\%.

Μετοχές εισηγμένων ελληνικών συμφερόντων, όπως είναι η Dry Ships, η Star Bulk, η Diana Shipping, που δραστηριοποιούνται στο ξηρό φορτίο, σημειώνουν ήδη σημαντικά κέρδη σε μηναία βάση, καθώς ο δείκτης-βαρόμετρο των ναυλαγορών, Baltic Dry Index, έχει ανακάμψει κατά 50\% σχεδόν από το χαμηλό των 723 μονάδων της 22ας Ιουλίου, πάνω από το κρίσιμο ψυχολογικό επίπεδο των 1.000 μονάδων.

Η ανάκαμψη στις ναυλώσεις των μεγάλων φορτηγών, των capesize, που την προηγούμενη εβδομάδα διπλασίασαν τα ημερήσια έσοδά τους, εκτιμάται ότι μπορεί να παρασύρει υψηλότερα και τα μικρότερα μεγέθη πλοίων, όπως τυπικά συμβαίνει.

Παράλληλα, θετική παράμετρος στη διαμόρφωση του κλίματος αισιοδοξίας, που φαίνεται πως επιστρέφει στη ναυτιλία, είναι και η διαδικασία συγκέντρωσης που έχει δρομολογηθεί στον κλάδο, όπου ήδη η εισηγμένη Star Bulk, συμφερόντων του Πέτρου Παππά, εξαγόρασε τόσο την ιδιωτική του OceanBulk όσο και τον στόλο της Excel, με μοχλό τις συμμετοχές που έχει αποκτήσει και στις τρεις το αμερικανικό private equity Oaktree Capital.

Τα χρηματιστηριακά κέρδη των εισηγμένων ναυτιλιακών της Wall είναι της τάξης του 10\% για την εβδομάδα που έληξε στις 24 Αυγούστου.

Είναι, λοιπόν, διατηρήσιμη αυτή η ανάκαμψη ή παροδική; Η ανάκαμψη των ναύλων σημαίνει, εξηγούν στο «Κ» παράγοντες της αγοράς, πως όσοι επιθυμούν να μεταφέρουν διά θαλάσσης τα εμπορεύματά τους είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα από ό,τι μέχρι πρότινος, καθώς η ζήτηση αυξάνεται και η προσφορά διαθέσιμων πλοίων παραμένει σχετικά σταθερή, μετά και τις πολλές διαλύσεις παλιότερων πλοίων και τις σχετικά μειωμένες παραλαβές νεότευκτων ποντοπόρων φορτηγών.

Η ανάκαμψη περιλαμβάνει τόσο τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην όσο και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αν και σε ηπιότερο βαθμό.

Παράλληλα, οι προσδοκίες ανάκαμψης της παγκόσμιας οικονομίας και η καλύτερη της αναμενομένης αναπτυξιακή επίδοση της κινεζικής οικονομίας συνηγορούν στις εκτιμήσεις ότι το παγκόσμιο εμπόριο επιταχύνεται.

Κάτι που απεικονίζεται, άλλωστε, σύμφωνα με τους αναλυτές, και στην τελευταία άνοδο του Baltic Dry Index, σημειώνει ο καθηγητής Οικονομικών του Dartmouth College στο New Hampshire, David Blanchflower. Και ο Jim Leaviss, επικεφαλής αγορών σταθερού εισοδήματος στην M&G Investments, εκτιμά πως η άνοδος του BDI παραπέμπει σε επιτάχυνση του παγκόσμιου εμπορίου. Σημειώνεται πως μεγάλο μέρος των ομολογιακών εκδόσεων των ναυτιλιακών επιχειρήσεων έχει επίσης δει το επενδυτικό ενδιαφέρον να αναζωπυρώνεται σταδιακά το τελευταίο διάστημα.

Ο Leaviss προσθέτει, μάλιστα, ότι οι κυρώσεις στη Ρωσία και η ανταπάντηση της Μόσχας μεταφράζονται ενδεχομένως σε αυξημένες ανάγκες θαλάσσιας μεταφοράς πρώτων υλών και εξαγωγών σε μακρινότερους εμπορικούς εταίρους.

Η Transpacific Stabilisation Agreement, ένα lobby εταιρειών με στόλους μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μίλησε προ ημερών για επερχόμενη αύξηση έως και 14\% στους ναύλους μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στα δρομολόγια μεταξύ Ασίας και ΗΠΑ. Τα μέλη της Transpacific Stabilisation Agreement περιλαμβάνουν κολοσσούς, όπως τις Maersk, Mediterranean Shipping Company, CMA CGM, COSCO Shipping και Hanjin Shipping.

Στη διαμόρφωση ευνοϊκού επενδυτικού κλίματος για τις εισηγμένες ναυτιλιακές συνέβαλε πρόσφατη ανακοίνωση καλύτερων των αναμενομένων κερδών εξαμήνου από την A.P. Moller-Maersk, που αποφάσισε και πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων ύψους 1 δισεκατομμυρίου στερλινών, ενώ αναβάθμισε τις εκτιμήσεις της και για το υπόλοιπο έτος.

Η Maersk μεταφέρει το 15\% περίπου των εμπορευματοκιβωτίων και θεωρείται καλός δείκτης της σχετικής δραστηριότητας.

Εισηγμένες ελληνικών συμφερόντων στον κλάδο των εμπορευματοκιβωτίων ευνοούνται από την εικόνα αυτή. Η Costamare του oμίλου Κων-σταντακόπουλου κινείται ήδη εδώ και εβδομάδες κοντά σε υψηλά έτους.

Γιατί αισιοδοξούν οι αναλυτές
Ο ναυλομεσιτικός οίκος Arrow Shipbroking μίλησε αυτήν την εβδομάδα για καλό υπόλοιπο 201 4. Αναφέρει, δε, προς στήριξη της εκτίμησης του αυτής, μεταξύ άλλων, και την ανάκαμψη της κινεζικής ζήτησης για σιδηρομετάλλευμα. Οι χαμηλές τιμές της πρώτης ύλης για τον χάλυβα διεθνώς υπονομεύουν την εγχώρια παραγωγή, σύμφωνα με κινεζικές πηγές, και τονώνουν τις εισαγωγές. Το σενάριο αυτό υπογραμμίζει και η Klaveness, που μιλά για arbitrage τιμών σιδηρομεταλλεύματος διεθνώς που στηρίζει τις θαλάσσιες μεταφορές.

Επιπλέον, και οι εξαγωγές από την Κίνα ενισχύονται και, σύμφωνα με την Clarksons, αυτές των προϊόντων χάλυβα εμφανίζουν αύξηση σε ετήσια βάση της τάξης του 35\%, ενισχύοντας από τη μια τις ναυλαγορές και παραπέμποντας από την άλλη σε εξάντληση των διαθέσιμων αποθεμάτων των χαλυβουργιών. Θετική εκτιμάται ότι είναι και η πτώση των τιμών του άνθρακα για την ενεργοβόρα Κίνα, που έχει μάλιστα κάμψη στην υδροηλεκτρική παραγωγή της για εποχικούς λόγους. Ελλείψεις σε κάρβουνο έχει, δε, και η Ινδία, που αναμένεται να αυξήσει επίσης τις εισαγωγές της. Η Κίνα, επίσης, έχει αρχίσει να αυξάνει, σύμφωνα με την Arrow Shipbroking, και τις εισαγωγές νίκελ και βωξίτη από Φιλιππίνες και Αυστραλία αντίστοιχα, κάτι που ενισχύει μεγέθη πλοίων όπως τα handymax και panamax. Την ίδια ώρα υπάρχει πολύ μεγάλο στοκ προς εξαγωγή σιτηρών στις ΗΠΑ, που αναμένεται να ευνοήσει σημαντικά τα μικρότερα μεγέθη πλοίων, και ειδικά τα supramax και panamax.

Παράλληλα, τις αποτιμήσεις των εισηγμένων ναυτιλιακών στηρίζει και το γεγονός ότι, παρά την κάμψη των ναύλων το πρώτο 7μηνο του 201 4, δεν συνέβη το ίδιο με τις αξίες των πλοίων, που κρατήθηκαν σχετικά σταθερές. Σύμφωνα με τη VesselsValue.com, οι τιμές νεότευκτων capesize κυμαίνονται μεταξύ 50 και 52 εκατ. δολ.


πηγή:www.capital.gr

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!