Ακτοπλοΐα : Αναγκαία για το μέλλον της η αναδιάρθρωση των τραπεζικών δανείων

04.03.2014

Βασικό θέμα στην ημερήσια διάταξη των ακτοπλοϊκών εταιρειών παραμένει τόσο η αναδιάρθρωση των τραπεζικών δανείων τους όσο και η συνολική αναδιάταξη του ακτοπλοϊκού στόλου βάσει των νέων δεδομένων

– επιβατική κίνηση και κόστος ανά πλοίο – που έχουν προκύψει τους τελευταίους μήνες.


Όσον αφορά στην αναδιάρθρωση των τραπεζικών δανείων άπαντες αναμένουν το «σήμα εκκίνησης» από τις τράπεζες και πρωτίστως από την Τράπεζα Πειραιώςη οποία μετά τις αλλαγές στον τραπεζικό κλάδο έχει βρεθεί να διαθέτει τη μεγαλύτερη έκθεση στην ακτοπλοΐα σε σχέση με τις άλλες τράπεζες. Παράλληλα, η Τράπεζα Πειραιώς εμφανίζει και ισχυρή θέση ως εκπρόσωπος μετόχων στη Hellenic Seaways, καθώς έχει αγοράσει και ενεχυριάσει μετοχές έναντι δανείων.


Τραπεζικοί κύκλοι όσο και εκπρόσωποι ακτοπλοϊκών εταιρειών υποστηρίζουν ότι οι κοινοπραξίες, οι συγχωνεύσεις γραμμών, αλλά και εταιρειών θα μπορούσαν να αποτελέσουν λύσεις προκειμένου να επιβιώσει ο κλάδος. Ωστόσο, ανεξάρτητα από τις σκέψεις των ανθρώπων της ακτοπλοΐας ή των προθέσεών τους το «σύστημα θα αρχίσει να κινείται μόνο εφόσον οι τράπεζες αποφασίσουν να ασχοληθούν σοβαρά με τα ακτοπλοϊκά χαρτοφυλάκια τους, κάτι που πιθανολογείται ότι δεν θα αργήσει καθώς οι τραπεζίτες ευθέως αναφέρουν ότι η ακτοπλοΐα αποτελεί έναν επιχειρηματικό κλάδο που χρειάζεται επειγόντως αναδιάρθρωση.


Κύκλοι της ακτοπλοΐας ανέφεραν στο maritimes.gr ότι «παράλληλα με τη συζήτηση για την αναδιάρθρωση των τραπεζικών δανείων έχει ξεκινήσει διάλογος και για το μέλλον του ακτοπλοϊκού συστήματος και της δυνατότητας που θα έχει να καλύψει το σύνολο των ελληνικών νησιών». Οι ίδιοι κύκλοι σημειώνουν ότι χρειάζονται πολλές και σημαντικές παρεμβάσεις από την πλευρά της Πολιτείας ώστε οι εταιρείες να αποκτήσουν την ικανότητα να εκτελούν τα πλοία τους δρομολόγια χωρίς «να μπαίνουν μέσα σε κάθε ταξίδι».


Οι ακτοπλόοι θεωρούν θετικό στοιχείο το γεγονός ότι το 2013 σταθεροποιήθηκε , μερικώς, η κίνηση στην ακτοπλοΐα καθώς ο αριθμός επιβατών και οχημάτων κρατήθηκε στα επίπεδα του 2012. Και τούτο παρά την κρίση και το γεγονός ότι το 2013 εκτελέσθηκαν 12.200 λιγότερα δρομολόγια σε σχέση με το 2012.


Ειδικότερα, πέρσι διακινήθηκαν περί τα 7 εκατομμύρια επιβάτες, όσοι και το 2012, ενώ στα οχήματα υπήρξε μια μεσοσταθμική μείωση του 1,5\% σε σχέση με το 2012, που μεταφράζεται σε 845.000 ΙΧ και 370.000 φορτηγά.


Να σημειωθεί ότι από το 2009, που η κρίση άρχισε να επηρεάζει την ακτοπλοΐα, χάθηκαν, σαν μεταφορικό έργο, 2,5 εκατομμύρια επιβάτες και πάνω από 500.000 οχήματα ενώ το κόστος καυσίμων, παρά την όποια βελτίωση κατέγραψε τους τελευταίους μήνες, ακόμη συνεχίζει να βρίσκεται κατά 8\% υψηλότερα σε σύγκριση με την τιμή που είχε το 2009.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!