ACP:Η αναμονή των πλοίων στη διώρυγα του Παναμά μειώθηκε κατα 50%

18.01.2024

Η ουρά των πλοίων που περιμένουν και στις δύο άκρες της διώρυγας του Παναμά είναι μόλις στο μισό του ιστορικού μέσου όρου, από τότε που επεκτάθηκε η πλωτή οδός το 2016, υπογραμμίζοντας τη δραματική αλλαγή στις θαλάσσιες συναλλαγές στο δυτικό ημισφαίριο που παρατηρήθηκε τους τελευταίους μήνες, αφού οι αρχές μείωσαν και τους ημερήσιους αριθμούς διέλευσης στο μέγιστο βύθισμα.

Αναλυτικότερα, τα τελευταία στοιχεία από την Αρχή της Διώρυγας του Παναμά (ACP) δείχνουν ότι υπάρχουν μόλις 45 πλοία στην ουρά που περιμένουν τη διέλευση, ακριβώς 50% λιγότερο από τον ιστορικό μέσο όρο των τελευταίων οκτώ ετών. Στη χειρότερη συμφόρηση του καναλιού τον περασμένο Αύγουστο, περίμεναν περισσότερα από 160 πλοία, οπότε οι διαχειριστές του καναλιού γνωστοποίησαν ότι οι περιορισμοί θα ίσχυαν για πολλούς μήνες που θα οδηγούσαν στη μαζική απόφαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας να αναζητήσει εναλλακτικές διαδρομές .

Ωστόσο, για τα πλοία που περιμένουν για βόρειο ταξίδι σήμερα, περιμένουν με μεγάλη αναμονή. Ειδικότερα, ο μέσος όρος ημερών στην ουρά των μη κρατημένων (non-booked) πλοίων για τα πλοία με προορισμό το βορρά είναι 15,1 ημέρες, ενώ τα πλοία με προορισμό το νότο πρέπει να περιμένουν μόνο για 3,6 ημέρες, σύμφωνα με στοιχεία από το ΑCP.

Επίσης, να σημειωθεί ότι η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά (ACP) αύξησε τις ημερήσιες διελεύσεις σε 24 αυτόν τον μήνα μετά από ισχυρές βροχοπτώσεις τις τελευταίες επτά εβδομάδες. Το μέτρο αντικαθιστά την προηγούμενη ανακοίνωση που προέβλεπε ημερήσιες διελεύσεις σε 20 slots για τον Ιανουάριο και 18 για τον Φεβρουάριο.

Γενικότερα, περιορισμοί έχουν τεθεί σε ισχύ για περισσότερο από έξι μήνες ως απάντηση στις προκλήσεις που θέτει η τρέχουσα κατάσταση της λίμνης Gatun στη μέση του καναλιού, η οποία παρουσιάζει ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού.

Τέλος, να σημειωθεί ότι η επίμονη ξηρασία οδήγησε την ΑCP να μειώσει το μέγιστο βύθισμα στα μεγαλύτερα slots της, καθώς και να μειώσει τους ημερήσιους αριθμούς διέλευσης κατά περισσότερο από 40%, προκαλώντας έξαρση της κυκλοφορίας με πολλά πλοία να επιλέγουν μεγαλύτερες διαδρομές είτε μέσω των capes είτε μέσω της διώρυγας του Σουέζ, μιας πλωτής οδού, που αντιμετώπισε τα δικά τη προβλήματα τους τελευταίους δύο μήνες με τους Χούθι στην Υεμένη να στοχεύουν την εμπορική θαλάσσια κυκλοφορία στη νότια Ερυθρά Θάλασσα.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!