5ο ΕΤΗΣΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔοa1ΙΟ ΤΗΣ CAPITAL LINK – ΑΛΛΗ ΜΙΑ

28.02.2014

Με μοναδική επιτυχία και με συμμετοχή που ξεπέρασε τα 1100 άτομα πραγματοποιήθηκε το πέμπτο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Capital Link στην Αθήνα με θέμα: «Positioning for the Rebound», τη Δευτέρα, 24 Φεβρουαρίου, 2014 στο ξενοδοχείο Hilton Athens.

Όλγα Μπορνόζη, Νίκος Μπορνόζης, Περικλής Παναγόπουλος με τη σύζηγό του

Η Capital Link διοργανώνει σε ετήσια βάση ναυτιλιακά συνέδρια στη Νέα Υόρκη και στο Λονδίνο, όπου εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρίες, τραπεζίτες και αναλυτές απευθύνονται στο διεθνές επενδυτικό κοινό, ενώ στο Συνέδριο των Αθηνών η διεθνής χρηματοοικονομική κοινότητα και παράγοντες της αγοράς απευθύνονται στην Ελληνική και διεθνή ναυτιλία.


ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΕΣ


Το Συνέδριο διοργανώθηκε από την Capital Link, εταιρία συμβούλων Επενδυτικής Επικοινωνίας και Επενδυτικών Σχέσεων με έδρα τη Νέα Υόρκη και γραφεία σε Αθήνα, Λονδίνο και Όσλο, που μεταξύ άλλων εξειδικεύεται στο χώρο της ναυτιλίας, συνεργαζόμενη με την πλειονότητα των ναυτιλιακών εταιριών εισηγμένων στα Χρηματιστήρια της Ευρώπης και Αμερικής. Το Συνέδριο οργανώθηκε σε συνεργασία με το NYSE Euronext και NASDAQ.



ΦΟΡΕΙΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ


Οι Υποστηρικτές του Συνεδρίου ήταν η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, η Ένωση Ελλήνων Ναυλομεσιτών, η Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, η Ένωση Ναυτικής Διαιτησίας στον Πειραιά, η Ένωση Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας, το Ινστιτούτο Ναυτιλιακών & Οικονομικών Μελετών, το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος, η Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιώς, το Cass Business School, The International Propeller Club of the United States – Port of Piraeus και η WISTA Hellas.


ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ


Κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου συζητήθηκαν οι τελευταίες εξελίξεις και τάσεις στο διεθνές εμπόριο, στα ξηρά εμπορεύματα και στο τομέα ενέργειας – μέσα βεβαίως στο πλαίσιο της παγκόσμιας οικονομίας. Επίσης εξετάστηκε λεπτομερώς μια πληθώρα εναλλακτικών τρόπων χρηματοδότησης από εισηγμένες, αλλά και ιδιωτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ναυτιλίας.


Ο Πρόεδρος της Capital Link κ. Νικόλαος Μπορνόζης, ανέφερε ότι με τις ναυτιλιακές αγορές να αναμένουν να συμμετάσχουν σε μια σταδιακή ανάκαμψη, η πρόσβαση σε κεφάλαια είναι κρίσιμης σημασίας, καθώς θα επιτρέπει στις ναυτιλιακές εταιρείες να αναπτύξουν τους στόλους τους σε ελκυστικά επίπεδα αποτίμησης περιουσιακών στοιχείων. Η χρηματοδότηση των τραπεζών, η οποία αποτελεί παραδοσιακή πηγή κεφαλαίου, γίνεται πλέον ακόμα πιο δύσκολη και πολυδάπανη. Οι αγορές κεφαλαίων και τα ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη σημασία. Ως εκ τούτου, η έγκαιρη πρόσβαση σε κεφάλαια είναι ένα κρίσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ιδίως στις σημερινές συνθήκες της αγοράς. Το Συνέδριο της Capital Link είχε ως στόχο να προβάλλει τη ναυτιλία σ΄ένα ευρύτερο κοινό, παρουσιάζοντας μοναδικές ευκαιρίες πληροφόρησης και δικτύωσης.


ΟΜΙΛΙΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΕΥΜΑΤΟΣ



Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, κος Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης στην ομιλία του κατά τη διάρκεια του μεσημεριανού γεύματος, ανέφερε ότι η ελληνική Ναυτιλία είναι ένας κλάδος που αντέχει σε δύσκολες εποχές, ανθεί σε καλές συγκυρίες και βοηθά την Ελλάδα και στα δύσκολα και στα καλά χρόνια και την χαρακτήρισε ως το μεγαλύτερο αναπτυξιακό επίτευγμα της σύγχρονης Ελλάδας. «Η Ναυτιλία μας απέδειξε ότι όχι μόνο μπορούμε να επιβιώνουμε σε συνθήκες διεθνούς ανταγωνισμού, αλλά μπορούμε και να κυριαρχούμε», είπε, μεταξύ άλλων, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. «Η ανταγωνιστικότητα, είναι αυτό που κυρίως λείπει από το μοντέλο ανάπτυξης της Ελληνικής Οικονομίας. Η ανταγωνιστικότητα είναι αυτό που υπάρχει αποδεδειγμένα και με το παραπάνω στην ελληνική Ναυτιλία. Κι όταν μας λένε ότι η Ελλάδα είναι πολύ μικρή ή πολύ «καθυστερημένη» για να γίνει ανταγωνιστική, απαντάμε ως εξής: Δείτε την Ελληνική Ναυτιλία. Οι άνθρωποι της ναυτιλίας είναι το παράδειγμα και η απόδειξη, ότι η ανταγωνιστικότητα είναι μέσα στη φύση του Έλληνα” τόνισε παράλληλα. Ο υπουργός Ναυτιλίας μίλησε ακόμη για την ενίσχυση του Ελληνικού Νηολογίου που επιδιώκει το υπουργείο, για την αναβάθμιση της Ναυτικής Εκπαίδευσης, για την αναδιάρθρωση του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής και για την βελτίωση των λιμανιών. «Θεωρώ ότι είναι η κατάλληλη στιγμή να επαναπροσδιορίσουμε συνολικά τη Λιμενική πολιτική στη χώρα μας, δηλαδή τον τρόπο διαχείρισης


των λιμένων, τη βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων και την αποτελεσματική εξυπηρέτηση των νησιών μας και κυρίως την προσέλκυση επενδύσεων και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας» είπε.


CAPITAL LINK GREEK SHIPPING LEADERSHIP AWARD – HONORING MR. PERICLES PANAGOPOULOS



Φέτος και για δεύτερη συνεχή χρονιά, πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του Συνεδρίου η απονομή του “Capital Link Greek Shipping Leadership Award”, στον κύριο Περικλή Παναγόπουλο, του οποίου η συνεισφορά και τα επιτεύγματα διαμόρφωσαν το ναυτιλιακό κλάδο διεθνώς. Ο κύριος Παναγόπουλος διαθέτει μία μακρά και διακεκριμένη καριέρα στον τομέα της Ναυτιλίας, αποτελεί μια ηγετική φυσιογνωμία στην ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα, έχει κερδίσει το σεβασμό και την εκτίμηση του κλάδου σε παγκόσμια κλίμακα και είναι «σύμβολο της σοφίας και της συνεισφοράς». Ο κύριος Παναγόπουλος σχολίασε : «Η ναυτιλία υπήρξε για μένα , περισσότερο από ένα επάγγελμα . Υπήρξε όλη μου η ζωή, για τα τελευταία 60 χρόνια. Είμαι υπερήφανος για το ότι η Royal Cruise Line, η Attica Group και η Magna Marine, έχουν αποδείξει ότι είναι άξια παιδιά της μακράς παράδοσης της θαλάσσιας καινοτομίας . Παρά τους κινδύνους που βρίσκονται μπροστά μας , η ναυτιλιακή βιομηχανία θα συνεχίσει να αναπτύσσεται μαζί με την παγκόσμια οικονομία . Η ναυτιλία ήταν, είναι και θα συνεχίσει να είναι η κεντρική αρτηρία της πραγματικής οικονομίας. Για τον Ελληνισμό και την Ελλάδα η ναυτιλία θα είναι πάντα κάτι μοναδικό, πολύτιμο, κάτι περισσότερο από μια παράδοση, περισσότερο από έναν τρόπο ζωής. Το ελληνικό κράτος θα πρέπει να αναγνωρίσει και να εκτιμήσει τη σπουδαιότητα της ελληνικής ναυτιλίας και να ενσωματώσει τις συνέργειες της «μπλε θαλάσσιας οικονομίας» σε ένα εθνικό σχέδιο στρατηγικής που θα συμβάλει στην ενίσχυση και την ανάπτυξη της οικονομίας της χώρας». Ολοκλήρωσε την ομιλία του δηλώνοντας πως αν θα μπορούσε να ξεκινήσει πάλι τη ζωή του και την καριέρα του θα έκανε ακριβώς τα ίδια πράγματα που έκανε και στο παρελθόν.


Ο κύριος Ευθύμιος Η. Μητρόπουλος, Επίτιμος Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) & Πρόεδρος του Ιδρύματος “Μαρία Τσάκος”, αφού πραγματοποίησε κάποια σύντομα σχόλια σχετικά με την σημερινή κατάσταση της Ναυτιλίας, παρουσίασε τον κύριο Περικλή Παναγόπουλο και του απένειμε το “2014 Capital Link Greek Shipping Leadership Award” σε αναγνώριση της μοναδικής και εκτεταμένης συμβολής του στην Ελλάδα και στη Ναυτιλία. Η απονομή πραγματοποιήθηκε αμέσως μετά το πέρας του μεσημεριανού γεύματος.


Ο κύριος Ευθύμιος Η. Μητρόπουλος σχολίασε: «Τα χειρότερα της παγκόσμιας οικονομικής και χρηματοπιστωτικής κρίσης, που από το 2008 έχει βυθίσει τη ναυτιλία στο τέλμα, περνάνε και, ως εκ τούτου, ο χρόνος φαίνεται να είναι ο σωστός για τους ιδιοκτήτες, διευθυντικά στελέχη και επιχειρηματίες να προετοιμαστούν για την ανάκαμψη – αν δεν το έχουν ήδη πράξει. Από νωρίς στη ζωή του ως ναυτιλιακός επιχειρηματίας, ο κ. Παναγόπουλος είχε δύο χαρακτηριστικά που τον έκαναν να ξεχώρισει στην καριέρα του και να πετύχει σε έναν τομέα οπου πολλοί άλλοι εφοπλιστές απέτυχαν – διορατικότητα και σιγουριά. Την διορατικότητα να δει και να αξιολογήσει με επιτυχία αυτά που έρχονταν και να αξιοποιήσει σωστά ευκαιρίες και γεγονότα. Την σιγουριά για τον εαυτό του και τους διαλεγμένους από τον ίδιο συνεργάτες του οτι θα περάσουν τις τρικυμίες και θα οδηγήσουν το σκάφος σε ήρεμα νερά και τις εταιρείες στο κέρδος και την ευημερία. Είναι ένας επιχειρηματίας με μια μοναδική αίσθηση του χρόνου στις συναλλαγές του. Συνέβαλλε σε μεγάλο βαθμό στην ελληνική ναυτιλία και την κοινωνία στο σύνολό της.


Ο κ. Παναγόπουλος δημιούργησε, από το μηδέν, τρεις ναυτιλιακές εταιρείες (Royal Cruise Line, Επιχειρήσεις Αττικής και Superfast Ferries). Καθ ‘όλη τη διάρκεια της ζωής του, και την αναμφισβήτητα επιτυχημένη καριέρα του στην ναυτιλία, ο κ. Παναγόπουλος έδωσε το παράδειγμα – ηθος, ανθρωπιά και επαγγελματικότητα – τα κλύτερα διαπιστευτήρια πιστεύω, για να τον χρίσουν άξιο για να κερδίσει το φετινό βραβείο Ηγεσίας της Ελληνικής Ναυτιλίας της Capital Link, βραβείο, το οποίο είμαι στην ευχάριστη θέση να του παραδώσω σήμερα».


ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ


Τις Εισαγωγικές Παρατηρήσεις κατά τις απογευματινές συνεδρίες έκανε η κα. Isabella Schidrich, Senior Managing Director – NASDAQ OMX, η οποία αναφερόμενη στην αγορά της Αμερικής, έκανε μία σύντομη αναφορά στη διαδικασία διάθεσης προς πώληση ή διανομή μετοχών μιας επιχείρησης στο κοινό για πρώτη φορά.


Κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου, υπήρξαν παρουσιάσεις από τους ακόλουθους:


Ο κ. Nick Kounis, Head of Macro Research, ABN AMRO, μίλησε για «The Outlook for the Global Economy and World Trade» και σχολίασε: «Ισχυρότερη ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας και του διεθνούς εμπορίου βρίσκεται μπροστά μας. Ο ρυθμός των περικοπών του προϋπολογισμού στις ΗΠΑ και στην ευρωζώνη μειώθηκε απότομα. Επιπλέον, οι ισολογισμοί του ιδιωτικού τομέα δείχνουν υγιείς. Η αυξημένη ζήτηση στις προηγμένες οικονομίες θα πρέπει να αυξήσει τις εξαγωγές παγκοσμίως. Ωστόσο, το ρίσκο παραμένει. Υπάρχει πιθανότητα απότομης φυγής κεφαλαίων από τις αναδυόμενες αγορές, αν και οι βάσεις γενικά είναι υγιείς. Υπάρχουν επίσης κίνδυνοι στις προοπτικές ανάπτυξης της Κίνας.


Αυτό αντανακλά την επιρροή που είχε η έκρηξη επενδύσεων των προηγουμένων ετών. Πιστεύουμε ότι οι αρχές θα είναι τελικά σε θέση να διαχειριστούν τη μετάβαση, διατηρώντας αξιοπρεπείς ρυθμούς ανάπτυξης ».


Ο κ. Sultan Riaz Khan, Advisor to the GMS Projects & Finance Department, Tavlon Consultancy, μίλησε για «Creative Financing – fast solutions for today’s market conditions » και σχολίασε: “Η οικονομική κρίση στη ναυτιλία έδωσε στην GMS την ώθηση ώστε να επεκταθεί στον τομέα χρηματοδότησης της ναυτιλίας. Το Τμήμα ¨Έργων της GMS συνεργάζεται στενά με τους μεσίτες, τις τράπεζες, τους εφοπλιστές και εταιρείες ιδιωτικών κεφαλαίων να δομήσουν δημιουργικές και μη ορθόδοξες επιλογές χρηματοδότησης. Οι περισσότερες από τις επενδύσεις είναι ιδίων κεφαλαίων. Οι επενδύσεις της GMS κυμαίνονται από επενδύσεις σε ναυτιλιακές εταιρείες, ιδιοκτησία πλοίων, ναυλώσεις και πολλά άλλα έργα. Σκοπός του τμήματος ¨Εργων είναι να προσδιοριστούν οι πλοιοκτήτες των οποίων οι οικονομικές ανάγκες δεν αντιμετωπίζονται από τις τράπεζες, είτε γιατί έχουν αποχωρήσει από τον τομέα της ναυτιλίας, ή δανείζουν μόνο στην υπάρχουσα πελατειακή τους βάση, ή, όπως στην περίπτωση μεγάλων παικτών PE που θεωρούν πως οι συμφωνίες αυτές είναι πάρα πολύ μικρές για τα χαρτοφυλάκιά τους. Η GMS υπάρχει για να συμπληρώσει αυτά το κενά”!


Ο κ. Randall C. Anstine, Global Capital Markets Director, EY, με τίτλο ομιλίας « Μια νέα εποχή στoν Εσωτερικό Έλεγχο: ’’Εφαρμογή του νέου Ολοκληρωμένου Πλαισίου Εσωτερικού Ελέγχου της COSO’’ », σχολίασε: «Το 1992, η COSO (Committee of Sponsoring Organizations) κυκλοφόρησε το ολοκληρωμένο πλαίσιο εσωτερικού ελέγχου, το οποίο είναι ευρέως αποδεκτό ως το κορυφαίο πλαίσιο για το σχεδιασμό, την εφαρμογή και την εκτέλεση του εσωτερικού ελέγχου, καθώς και την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητάς του. Πολλά έχουν αλλάξει από το 1992. Το επικαιροποιημένο πλαίσιο, που κυκλοφόρησε από την COSO το 2013, βασίζεται στις θεμελιώδεις και χρήσιμες παραδοχές της αυθεντικής έκδοσης. Στην παρουσίαση αυτή γίνεται αναφορά στους λόγους της επικαιροποίησης, συνοψίζονται οι σημαντικές αλλαγές και οι μεταβατικές διατάξεις, καθώς επίσης δίδονται και γενικές κατευθύνσεις και προτάσεις προς τις εταιρείες για την εφαρμογή του πλαισίου COSO 2013».


Ο κ. Robert G. Burns, Partner, Bracewell & Giuliani μίλησε για «Restructuring: Opportunities for a New Beginning» και ανέφερε ότι: «Η παρατεταμένη ύφεση στον κλάδο της ναυτιλίας, και η πίεση στους παραδοσιακούς δανειστές πλοίων έχουν δημιουργήσει μια ευκαιρία για κατά κύριο λόγο Αμερικανούς εναλλακτικούς επενδυτές να αποκτήσουν προβληματικά δάνεια. Οι επενδυτές αυτοί θα βασίζονται σε αμερικανικού τύπου μεθόδους αναδιάρθρωσης για την αναδιοργάνωση των δανείων ή τη νομισματοποίηση των περιουσιακών στοιχείων. Οι εφοπλιστές και τα στελέχη επιχειρήσεων που επιθυμούν να διατηρήσουν τις θέσεις τους μπορούν να τις διαχειριστούν μέσα από τον κύκλο της αναδιάρθρωσης και να βγουν σε ισχυρότερη θέση, εάν είναι ρεαλιστές προς την κατάστασή τους, να αναλάβουν την πρωτοβουλία να ηγηθούν την αναδιάρθρωση, να κατανοήσουν τους επενδυτικούς στόχους των νέων επενδυτών, και να είναι διατεθειμένοι να συμμετάσχουν στην διαδικασία αναδιάρθρωσης με εμπορικά λογικό τρόπο».



Ο κ. Erik Helberg, Chief Executive Officer, RS Platou Markets AS, μίλησε για « Raising Capital in Norway» και ξεκίνησε συγκρίνοντας τα κεφάλαια που αντλήθηκαν στο Όσλο και τη Νέα Υόρκη, και παρόλο που τα συνολικά κεφάλαια για τη Ναυτιλία στη Νέα Υόρκη δεν ήταν και πολύ μπροστά από αυτά του Όσλο, τα χαρακτηριστικά της εταιρείας πίσω από τις διαπραγματεύσεις ήταν πολύ διαφορετικά. Τα περισσότερα κεφάλαια στη Νέα Υόρκη αντλήθηκαν για ήδη καθιερωμένες εταιρείες και για συχνούς εκδότες που πληρώνουν μέρισμα. Για το Όσλο η εικόνα είναι αντίθετη, με το 85\% των κεφαλαίων να αντλείται για πρωτοεμφανιζόμενες εταιρείες στις δημόσιες αγορές και πραγματοποιείται μέσω του Ν-OTC. Ο κύριος Helberg πρόσθεσε ότι αυτή η διπλή ευκαιρία είναι πολύ θετική για τις εταιρείες που αναζητούν δημόσια κεφάλαια, επειδή η Ν-OTC προσφέρει μια χρονικά αποτελεσματική πλατφόρμα. Υπογράμμισε, ωστόσο, ότι η αγορά Ν-OTC είναι ένα σκαλοπάτι προς την πλήρη εισαγωγή στο χρηματιστήριο του Όσλο ή της Νέας Υόρκης.


Τέλος, ο κύριος Σωκράτης Λεπτός-Bourgi, Partner της PwC Ελλάδας και Επικεφαλής του κλάδου υπηρεσιών προς τη ναυτιλία στο διεθνές δίκτυο της PwC, και η κυρία Santos Equitz, Director, US Capital Markets Group, της PwC Ελλάδας, παρουσίασαν μερικά από τα πιο βασικά θέματα που οι εταιρείες πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους όταν αποφασίζουν να εισαχθούν σε Αμερικανικό Χρηματιστήριο. Το σημείο εκκίνησης αυτής της διαδικασίας θα πρέπει να είναι η αξιολόγηση για το κατά πόσον η εισαγωγή μιας ναυτιλιακής εταιρείας σε χρηματιστήριο, είναι πράγματι η σωστή μακροπρόθεσμα απόφαση, κυρίως επειδή αποτελεί μία χρονοβόρο διαδικασία η οποία επιφέρει δεσμεύσεις, υποχρεώσεις αλλά και επιβαρύνσεις. Τα βασικά στοιχεία στα οποία θα πρέπει να εστιάσει η προς εισαγωγή στο Χρηματιστήριο εταιρεία, είναι η στελέχωση έμπειρης διοικητικής ομάδας, ο ορισμός ανεξάρτητων μελών στο διοικητικό της συμβούλιο, η δημιουργία μιας γενικά θετικής εικόνας στο ευρύ κοινό, η πρόσληψη ειδικών συμβούλων αλλά και ο έγκαιρος εντοπισμός θεμάτων στις χρηματοοικονομικές αναφορές. Αυτά τα βασικά στοιχεία αναλύθηκαν λεπτομερώς στην παρουσίαση της PwC, με ειδική αναφορά σε συγκεκριμένα θέματα που αντιμετωπίζουν οι ναυτιλιακές εταιρείες κατά την εισαγωγή τους σε Αμερικανικά Χρηματιστήρια και βασισμένα στην εμπειρία των ομιλητών. Στο τέλος της ομιλίας του, ο κ. Λεπτός τόνισε ότι για μια επιτυχημένη εισαγωγή σε Αμερικανικό Χρηματιστήριο απαιτείται μεγάλη και συντονισμένη προσπάθεια


η οποία δεν θα πρέπει να υποτιμάται. Απαιτείται σημαντική συμβολή και δέσμευση χρόνου εκ μέρους της διοίκησης και αποτελεί μία διαδικασία αλλαγής της εταιρείας σε όλα της τα επίπεδα.


ΠΑΝΕΛ ΣΥΖΗΤΗΣΕΩΝ


Υπήρχαν διάφορα panels συζητήσεων, ως ακολούθως:


“The Role of Private Equity in Shipping Today”


Συντονιστής: Ο κ. Lawrence Rutkowski, Partner – Seward & Kissel LLP


Συνομιλητές:


Ο κ. Hamish Norton, Head of Corporate Development- – Oceanbulk Maritime (USA) Inc.


Η κα. Marianna Fassinotti, Managing Director – Siguler Guff και


Ο κ. Robert P. Burke, CEO – Ridgebury Tankers



Το πάνελ “The Role of Private Equity in Shipping Today” εξέτασε την ερώτηση:


“Γιατί το Private Equity έχει στρέψει την προσοχή του τώρα στην ναυτιλία”; Ιστορικά, το private equity έχει δείξει προτίμηση υπέρ εταιρειών που αγωνίζονται για την επιβίωση τους και έχουν ”κρυμμένη” αξία. Πως ταιριάζει η ναυτιλία με αυτό το μοντέλο; Είναι απλά και μόνον μια βραχυπρόθεσμη ενέργεια που θέλει να εκμεταλλευτεί το χαμηλό σημείο στον κύκλο της ναυτιλιακής αγοράς ή θα παραμείνει το private equity μακροπρόθεσμα; Ποιες είναι οι μοναδικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει το private equity όταν συνεταιρίζεται με διαχειριστές σε έναν κλάδο που ακόμη παλεύει να οδηγηθεί προς την διαφάνεια; Θα έχουν άραγε ποτέ οι επενδυτές και οι διαχειριστές κοινά συμφέροντά?


“Shipping & Bank Financing”


Συντονιστής: Ο κ. Jasel Chauhan, Senior Associate, Ship Finance – Holman Fenwick Willan International LLP Συνομιλητές:


Ο κ. Gust Biesbroeck, Head of Transportation – ABN AMRO, Energy, Commodities & Transportation


Ο κ. Vassilios Maroulis, Shipping, Logistics & Offshore Director – Citibank N.A. και


Ο κ. Henriette Brent Petersen, Head of Shipping & Offshore Research – DVB Bank SE


Φέτος το πάνελ που κάλυψε ναυτιλιακές & τραπεζικές χρηματοδοτήσεις, συντόνισε ο κ. Jasel Chauhan, Senior Associate στην Holman Fenwick Willan International LLP, με συνομιλητές από τη Citibank, ABN Amro και DVB Bank. Η δυναμική συζήτηση που ακολούθησε αφορούσε τη δραστηριότητα της περασμένης χρονιάς και την προοπτική των ναυτιλιακών χρηματοδοτήσεων για το 2014. Με δεδομένο ότι η αγορά πλοίων τόσο των νεότευκτων , όσο και των μεταχειρισμένων, παρουσιάζει αυξημένη κίνηση σε ότι αφορά τόσο σε αναδιαρθρώσεις όσο και σε νέες αγορές, η συζήτηση επικεντρώθηκε στη διαθεσιμότητα χρηματοδοτήσεων για την ναυτιλία. Εν συνεχεία, το πάνελ εξέτασε την αξιοσημείωτη δραστηριότητα αγοραπωλησιών εντός της Ελληνικής αγοράς και την επίδραση που θα μπορούσε να έχει αυτή σε μια ανάκαμψη της ναυτιλίας διεθνώς.


“Acquisition of Non-Performing Shipping Loans”


Συντονιστής: Ο κ. Robert Wilkins, Partner – Reed Smith
Συνομιλητές:


O κ. Michail Zekyrgias, Managing Director Global Credit & Special Situations Group, Bank of America Merrill Lynch


O κ. Robin Das, Founder & Director – Auld Partners


O κ. Alexander Tracy, Director – Miller Buckfire και


Ο κ. Jon Howells, Managing Partner – Capstan Capital Partners LLP


Το πάνελ σχολίασε ότι: «Ενώ η δευτερογενής εμπορία των εξυπηρετούμενων και μη-εξυπηρετούμενων δανείων και τα χαρτοφυλάκια δανείων είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο στην αγορά χρηματοδότησης πλοίων, υπήρξε σημαντικός όγκος αυτών των συναλλαγών στους τελευταίους 18 – 24 μήνες. H συζήτηση επικεντρώθηκε στις αιτίες για την εμφάνιση αυτής της τάσης (τόσο από την άποψη των κινήτρων που έχουν οι Ευρωπαϊκές τράπεζες να πωλούν, όσο και από πλευράς διάθεσης των ιδιωτικών μετοχικών κεφαλαίων και των επενδυτικών κεφαλαίων να αγοράζουν), στο αν οι εισηγητές περίμεναν αυτή η τάση να αυξηθεί το 2014, πώς οι επενδυτές αξιολογούν τα δάνεια και το ρίσκο της ναυτιλίας και αν στην παρούσα φάση αξιολογήθηκαν σωστά, στην προσέγγιση που πρέπει να λάβουν οι δανειστές απέναντι στους επενδυτές που αγοράζουν το χρέος τους και τέλος συμβουλές σε επενδυτές που εξετάζουν την αγορά χρέους στη ναυτιλία.


“The Reopening of the Capital Markets for Shipping”


Συντονιστής: Ο κ. Steven Hollander, Counsel, Corporate Group – Watson Farley & Williams
Συνομιλητές:


Ο κ. Jeffrey Pribor, Global Head of Shipping Investment Banking – Jefferies & Company, Inc.


Ο κ. Nicholas Stillman, Managing Director Investment Banking – Clarkson Capital Markets


Η κα Liz Cabot, Vice President, Industrials Group – Wells Fargo Securities LLC


Ο κ. Chris Weyers, Managing Director, Head of Maritime Investment Banking – Stifel Financial Corp. και


Η κα Christa Volpicelli, Managing Director, Global Transportation Group – Citigroup


Η ομάδα ομιλητών συζήτησε θέματα που κάλυψαν τις αγορές κεφαλαίων.


Συζητήθηκε επίσης αριθμός θεμάτων που περιλάμβανε επενδύσεις και αγορές κεφαλαίων χρέους, τα χρηματιστήρια των Η.Π.Α. και άλλων χωρών, συμπεριλαμβανομένου του χρηματιστηρίου του Όσλο, προτιμήσεις τομέα, την εισροή των ”πράσινων πλοίων’, την αλληλεπίδραση των ιδιωτικών επενδύσεων και των αγορών κεφαλαίου, χαρακτηριστικά επιτυχημένων IPOs, διαθεσιμότητα κεφαλαίου, τάσεις και προσδοκίες σχετικά με το μέλλον των κεφαλαιογορών.


“Analyst Panel”


Συντονιστής: ο κ. John Gaffney, Partner – Gibson, Dunn & Crutcher LLP


Συνομιλητές:


Ο κ. Φώτης Γιαννακούλης, Vice President, Shipping – Morgan Stanley


Ο κ. Herman Hildan, Shipping Analyst – RS Platou Markets AS


Ο κ. Michael Webber, Senior Analyst, Vice President, Equity Research & Global Shipping, Wells Fargo Securities, LLC και


Ο κ. Benjamin Nolan, Director, Maritime Research – Stifel


ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΙ ΧΟΡΗΓΟΙ


Κύριοι Χορηγοί: ABN AMRO και Tsakos Energy Navigation Ltd (TEN)


Χρυσοί Χορηγοί: DVB Bank και EY


Χορηγοί: Bracewell & Giuliani, Citi, Clarkson Capital Markets ,Gibson Dunn, GMS, Jefferies, International Registries Inc., Reed Smith, RS Platou Markets, SeaWorld & Kissel LLP, Stifel, Watson, Farley & Williams και Wells Fargo Securities.


ΧΟΡΗΓΟΙ


Holman Fenwick Willan LLP, και PwC


ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ ΧΟΡΗΓΟΙ


Ελληνικά Πετρέλαια και Εθνική Τράπεζα


ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ


All About Shipping, BarclayHedge, Lloyd’s List, Maritime Executive, MetalBulletin, SteelFirst, SHIP to SHORE, Tradewinds και Worldoils.


ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ


Ναυτεμπορική, naftemporiki.gr, IHT -Kathimerini, BUSINESS FILE economia.gr, Elnavi, Shipping International Monthly Review, Athens Views, Balkans.com, http://www.efoplistes.gr/ , http://www.maritimes.gr/ , NafsGreen.gr και SBC TV.


ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ


Όλο το υλικό του Συνεδρίου είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα της Capital Link, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://forums.capitallink.com/shipping/2014greece


Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ CAPITAL LINK


H Capital Link με έδρα τη Νέα Υόρκη και γραφεία στο Λονδίνο, στην Αθήνα και το Όσλο, δραστηριοποιείται από το 1995 στον τομέα των Επενδυτικών Σχέσεων και της Επικοινωνίας (Investor Relations & Financial Communication), συνεργάζεται με πολλές εισηγμένες εταιρίες και Χρηματιστήρια και έχει αναπτύξει ιδιαίτερη πρωτοβουλία εδώ και 15 χρόνια για την προβολή της Ελλάδος στο Διεθνές Επενδυτικό Κοινό. Παράλληλα διοργανώνει ετησίως μία σειρά Επενδυτικών Συνεδρίων στη Νέα Υόρκη, το Λονδίνο και την Αθήνα που αφορούν στους κύριους τομείς δραστηριότητάς της (www.capitallinkforum.com).


Η Capital Link έχει κερδίσει ηγετική θέση διεθνώς στον τομέα των Investor Relations όσον αφορά στη ναυτιλία συνεργαζόμενη με την πλειοψηφία των ναυτιλιακών εταιριών που είναι εισηγμένες στα τρία Αμερικανικά Χρηματιστήρια, και τα Χρηματιστήρια του Λονδίνου και Μιλάνου. Είναι η πιο αναγνωρίσιμη εταιρία Επενδυτικών Σχέσεων στον συγκεκριμένο τομέα με προνομιακή προσβασιμότητα σε επενδυτές, αναλυτές, τραπεζίτες και ΜΜΕ.



Η Capital Link στοχεύει πάντα στην ανάδειξη της Ελληνικής Ναυτιλίας σ’ ένα ευρύ και διεθνές κοινό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων επενδυτές, αναλυτές, τραπεζίτες, οικονομολόγους. Εις αναγνώριση αυτής της προσπάθειάς μας, η Capital Link έλαβε δύο σημαντικές διακρίσεις, το 2011 το Greek Shipping Lloyds Awards και επί δύο χρόνια, το 2011 και το 2012 τα βραβεία του Intercontinental Finance Magazine.


Η Capital Link έχει αναπτύξει μία σειρά από δραστηριότητες που συμβάλλουν στην προβολή της ναυτιλίας στο διεθνές επενδυτικό κοινό, και που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τα ακόλουθα:


· http://us.lrd.yahoo.com/_ylt=Aq_kQT3zmHuDOk4a46eECHCtcq9_/SIG=118kkldqv/**http\%3A/www.CapitalLinkShipping.com/. Η Capital Link διατηρεί ένα δικτυακό κόμβο αφιερωμένο στη ναυτιλία και τις εισηγμένες εταιρίες με σκοπό να ενισχύσει τη γνώση και κατανόηση των επενδυτών για τη ναυτιλία και τις εισηγμένες εταιρίες του κλάδου, και να διευκολύνει την αναμετάδοση πληροφοριών των εισηγμένων εταιριών στους συμμετέχοντες του κλάδου και στο επενδυτικό κοινό. Ο κόμβος παρέχει πληροφορίες για τους μεγαλύτερους δείκτες της ναυτιλίας και του χρηματιστηρίου γενικότερα, καθώς επίσης και για όλες τις ναυτιλιακές μετοχές με δυνατότητα σύγκρισης μεταξύ τους. Διαθέτει επίσης αναλύσεις και εκθέσεις σημαντικών ναυλομεσιτικών εταιριών του κλάδου, συνεντεύξεις στελεχών, αναλυτών και άλλων παραγόντων της αγοράς, καθώς και πληθώρα άλλων στοιχείων.



  • Εβδομαδιαίο Ηλεκτρονικό Newsletter της Capital Link: Εβδομαδιαία διανομή σ΄ένα εκτεταμένο ακροατήριο στις ΗΠΑ και τις Ευρωπαϊκές ναυτιλιακές, χρηματοοικονομικές και επενδυτικές κοινότητες με ενημερώσεις σχετικά με τις ναυτιλιακές αγορές, το χρηματιστήριο και νέα εισηγμένων εταιρειών.


  • http://www.capitallinkwebinars.com/: Sector Forums & Webinars: Σε τακτά χρονικά διαστήματα διοργάνωση συζητήσεων μεταξύ CEOs, αναλυτών, τραπεζιτών και φορέων του κλάδου, σχετικά με τις εξελίξεις στους διάφορους τομείς της ναυτιλίας (εμπορευματοκιβώτια, χύδην ξηρά φορτία, δεξαμενόπλοια, κοντεινερς), καθώς και για άλλα θέματα που ενδιαφέρουν (όπως η Αύξηση των Ιδίων Κεφαλαίων στη Ναυτιλία σήμερα, Απόσυρση Πλοίων, κλπ).


· Επενδυτικά Ναυτιλιακά Συνέδρια : Στη Νέα Υόρκη, Αθήνα και Λονδίνο φέρνοντας μαζί επενδυτές, τραπεζίτες, χρηματοοικονομικούς συμβούλους, CEOs εισηγμένων εταιριών, αναλυτές και φορείς της ναυτιλίας.




  • Ναυτιλιακοί Χρηματιστηριακοί Δείκτες, (Capital Link Maritime Indices). Μία πρωτοβουλία ορόσημο της Capital Link. Οι δείκτες αυτοί που καταρτίζονται από την Capital Link δίνουν τη δυνατότητα στους επενδυτές να παρακολουθήσουν την χρηματιστηριακή εξέλιξη όλων των εισηγμένων ναυτιλιακών μετοχών, την τάση ανά κλάδο και ανά μεμονωμένη μετοχή, και να τις συγκρίνουν μεταξύ τους ή και με άλλους χρηματιστηριακούς ή ναυτιλιακούς δείκτες. Οι τιμές των παραπάνω δεικτών υπάρχουν στην ιστοσελίδα http://www.maritimeindices.com/ ή http://www.capitallinkshipping.com/ ή στο Bloomberg στην σελίδα “CPLI.” Οι Δείκτες της Capital Link προσφέρονται και μέσω της πλατφόρμας Reuters.



Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλούμε απευθυνθείτε:


ΑΘΗΝΑ κα. Όλγα Μπορνόζη / κα. Μαρία Χερχελετζή


Τηλ: +30 210 610 9800 – Email : ContactGR@capitallink.com


ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ κ. Νίκο Μπορνόζη / κα. Ελένη Μπέη


Τηλ: +1 212 661 75 66 Email : ContactNY@capitallink.com


Για περισσότερες λεπτομέρειες και εκτενείς πληροφορίες, παρακαλούμε επισκεφθείτε :


Την ιστοσελίδα της CAPITAL LINK: http://www.capitallink.com/


Την ιστοσελίδα συνεδρίων της CAPITAL LINK: http://www.capitallinkforum.com/

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!