20 δισ. επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών για νεότευκτα μέχρι το 2016!
Η ελληνική ναυτιλία προκαλεί ιλίγγους στους ανταγωνιστές της, εν μέσω παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, με τη χρηματοδότηση να είναι δύσκολη, επιβεβαιώνοντας έναν Άγγλο οικονομικό-ναυτιλιακό αναλυτή, ο οποίος στο περιθώριο της έκθεσης των Ποσειδωνίων είχε εκμυστηρευτεί:
«Όλοι κοιτάμε τί κάνουν οι έλληνες πλοιοκτήτες, προς τα πού κινούνται και ακολουθούμε. Έχουν φοβερό ένστικτο και ικανότητα να ερμηνεύουν τα μελλούμενα στην αγορά».
—Σε επενδύσεις ύψους 20 δις δολαρίων, περίπου, με ορίζοντα το 2016 έχουν προχωρήσει οι Έλληνες εφοπλιστές προκειμένου να «χτίσουν» 502 πλοία, φορτηγά, δεξαμενόπλοια, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, LPG και LNG, συνολικής χωρητικότητας 47,5 εκατομμυρίων τόνων.
Το αντίστοιχο διάστημα το 2012 το ελληνικό βιβλίο παραγγελιών- order book- διαμορφωνόταν στα 508 πλοία συνολικού deadweight 45,9 εκατ. τόνων.
Να σημειωθεί ότι το 2014 έχουν παραδοθεί σε ελληνικές εταιρείες 76 πλοία, χωρητικότητας 7,076 εκατ. τόνων και αναμένονται μέχρι το τέλος του χρόνου άλλα 118, χωρητικότητας 10,5 εκατ. τόνων. Συνολικά το 2014 θα παραδοθούν σε υπο ελληνικό έλεγχο εταιρείες 194 πλοία , χωρητικότητας 17,5 εκατομμυρίων τόνων.. Από αυτά τα 103 είναι φορτηγά, τα 34 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων , τα 33 είναι δεξαμενόπλοια καθώς επίσης και 12 πλοία LNG, 8 LPG και 4 άλλων τύπων.
Την διετία 2015-2016.
Βάσει των υπαρχόντων στοιχείων την επόμενη διετία αναμένεται να παραδοθούν στις ελληνικών συμφερόντων εταιρείες 371 πλοία συνολικής χωρητικότητας 35,3 εκατ τόνων. Ειδικότερα : 1) Το 2015 αναμένεται η παράδοση 237 πλοίων χωρητικότητας 20,8 εκατ. τόνων, εκ των οποίων 99 φορτηγά, 45 δεξαμενόπλοια, 36 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 30 LPG, 20 LNG και 7 off shore. 2) Το 2016 προγραμματίζεται να παραδοθούν από τα ναυπηγεία σε ελληνικά συμφέροντα 134 πλοία, χωρητικότητας 14,5 εκατ. τόνων .