2 δισ. δολ. η κερδοφορία των ελληνικών εισηγμένων ναυτιλιακών

12.10.2025

Παρά τις αναταράξεις στη διεθνή ναυλαγορά, οι εγχώριοι εφοπλιστές ισχυροποιούν τη θέση τους με εκσυγχρονισμό στόλου και στρατηγικές συνεργασίες.

Παρά τις διακυμάνσεις της ναυλαγοράς, τις πολεμικές συγκρούσεις, τις γεωστρατηγικές ανακατατάξεις, οι Ελληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να διαχειρίζονται τις εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρίες με εξαιρετική κερδοφόρα επιτυχία. Ταυτόχρονα εκσυγχρονίζουν τον στόλο τους με νεότευκτα πλοία και απαλλάσσονται από τα παλαιότερα πλοία τους, κατοχυρώνοντας μεγάλα κέρδη από τις υπεραξίες τους. Οι Ελληνες εφοπλιστές δημιουργούν συνεχώς καινούργιες εταιρίες, άλλοι μηδενίζουν τις τραπεζικές τους υποχρεώσεις και άλλοι προβαίνουν σε στρατηγικές κινήσεις συνεργασίας.

Η εταιρία του Ιωάννη Κούστα, Danaos Corp., διαμόρφωσε τα έσοδά της στα 515,4 εκατ. δολ. (από 499,7 εκατ.) και τα κέρδη της στα 230 εκατ. δολ., διαθέτοντας 74 containerships και 10 capesize bulk carriers. Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 230,4 εκατ. δολ. ή 12,39 δολ. ανά μετοχή για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025, σε σύγκριση με 272,3 εκατ. δολ. ή 13,93 δολ. ανά μετοχή για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024. Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη του τομέα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανήλθαν σε 236,5 εκατ. δολ. για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025, σε σύγκριση με 265,9 εκατ. δολ. για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024. Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη/ζημίες του τομέα πλοίων ξηρού φορτίου ανήλθαν σε ζημία 6,3 εκατ. δολ. για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025, σε σύγκριση με έσοδα 2,6 εκατ. δολ. για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024.

Η εταιρία του Κωστή Κωνσταντακόπουλου, Costamare, είχε έσοδα 428 εκατ. δολ. και κέρδη 218 εκατ. δολ. Ο στόλος της περιλαμβάνει 68 containerships, ενώ το market cap φτάνει το 1,5 δισ. δολ. Οσον αφορά τη Neptune Maritime Leasing, την αναπτυσσόμενη πλατφόρμα leasing, 47 ναυτιλιακά περιουσιακά στοιχεία έχουν χρηματοδοτηθεί ή βρίσκονται σε καθεστώς δέσμευσης και οι συνολικές επενδύσεις και δεσμεύσεις «υπερβαίνουν τα 650 εκατ. δολ.

Η Costamare Bulkers, η δεύτερη εταιρία του Κωστή Κωνσταντακόπουλου, που αποσχίστηκε από την Costamare, κατέγραψε ζημίες 26,5 εκατ. δολ. στο εξάμηνο, παρά τα έσοδα 32,3 εκατ. δολ. Διαχειρίζεται στόλο 37 bulk carriers.

Η εταιρία του Πόλυ Βάσου Χατζηιωάννου, Safe Bulkers, παρέμεινε κερδοφόρα, με έσοδα 130,1 εκατ. δολ. και κέρδη 8,9 εκατ. δολ. Η Capital Clean Energy Carriers (CCEC), του Βαγγέλη Μαρινάκη, σημείωσε άλμα κερδών σχεδόν 250%, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 62,7 εκατ. δολ., από 17,9 πέρσι. Τα έσοδα ανήλθαν σε 213,5 εκατ. δολ. Η ναυτιλιακή του Γιώργου Προκοπίου, Dynagas LNG Partners, με στόλο 6 LNG carriers, κατέγραψε έσοδα 77,7 εκατ. δολ. και κέρδη 27,3 εκατ. δολ. Η Okeanis Eco Tankers, εταιρία του Ομίλου Αλαφούζου, συνέχισε ανοδικά με έσοδα 174,1 εκατ. δολ. και κέρδη 39,4 εκατ. δολ. Η Okeanis Eco Tankers Corp., των Γιάννη και Αριστείδη Αλαφούζου, είχε κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2025 συνολικά έσοδα 93,9 εκατ. δολ., σε σύγκριση με 112,0 εκατ. δολ. στο δεύτερο τρίμηνο του 2024. Τα κέρδη ανήλθαν σε 26,9 εκατ. δολ. στο δεύτερο τρίμηνο του 2025, σε σύγκριση με 39,6 εκατ. δολ. στο δεύτερο τρίμηνο του 2024, ενώ τα λειτουργικά έξοδα πλοίων σε 11,5 εκατ. δολ. στο δεύτερο τρίμηνο του 2025, σε σύγκριση με 10,8 εκατ. δολ. στο δεύτερο τρίμηνο του 2024. Τα κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν στα 0,84 δολ. στο δεύτερο τρίμηνο του 2025, σε σύγκριση με 1,23 δολ. στο δεύτερο τρίμηνο του 2024. Η ρευστότητα είναι πλέον στα 65,3 εκατ. δολ. στις 30 Ιουνίου 2025, σε σύγκριση με 98,1 εκατ. δολ. στις 30 Ιουνίου 2024.

Οσον αφορά το εξάμηνο, τα έσοδα ανήλθαν στα 174,1 εκατ. δολ., σε σύγκριση με 223,1 εκατ. δολ. το εξάμηνο του 2024, και τα κέρδη στα 39,4 εκατ. δολ. το εξάμηνο του 2025, σε σύγκριση με 81,1 εκατ. δολ. το εξάμηνο του 2024.

Ανοδικές επιδόσεις στα containerships και αυξημένες αξίες

Η ναυτιλιακή της Αγγελικής Φράγκου, Navios Maritime Partners, παρουσίασε έσοδα 631,7 εκατ. δολ. και καθαρά κέρδη 112 εκατ. δολ. Πρόσφατα η εταιρία επιβεβαίωσε την πώληση του πλοίου «Navios Tempo», χωρητικότητας 4.250 TEU, με έτος ναυπήγησης το 2009, στο Jiangsu New Yangzijiang, αντί 35,5 εκατ. δολ. Το εντυπωσιακό είναι ότι το πλοίο η εταιρία το αγόρασε το 2017 αντί μόλις 10,3 εκατ. δολ. από τη V Ships Hamburg. Νωρίτερα φέτος η εταιρία πούλησε επίσης το «Protostar N», χωρητικότητας 2.741 TEU, κατασκευής 2007, με ναύλωση στη Hapag-Lloyd, αντί 20,5 εκατ. δολ., αφού αγόρασε το πλοίο το 2019 αντί 11,7 εκατ. δολ. από τη Navios Europe.

Η εταιρία του Νίκου Τσάκου, Tsakos Energy Navigation (TEN), παρουσίασε έσοδα 390,4 εκατ. δολ. και καθαρά κέρδη 64,5 εκατ. δολ., ενώ τα κέρδη διαμορφώθηκαν στα 193,2 εκατ. δολ. Το μέσο ισοδύναμο χρονοναύλωσης ανά πλοίο και ανά ημέρα για το πρώτο εξάμηνο ήταν 30.754 δολ. Η ρευστότητα της εταιρίας έφτασε τα 287,2 εκατ. δολ. Επισημαίνεται ότι η εταιρία πούλησε τρία πλοία και εισέπραξε 60 εκατ. δολ., ενώ το κέρδος από αυτές τις πωλήσεις ανήλθε σε 9 εκατ. δολ.

Η Euroholdings κατέγραψε στο εξάμηνο καθαρά έσοδα 5,8 εκατ. δολ. και καθαρά κέρδη 11,9 εκατ. δολάρια. Πρόεδρος και CEO είναι ο Αριστείδης Πίττας, ενώ το πλειοψηφικό μετοχικό πακέτο της εταιρίας αποκτήθηκε από τη Marla Investments, της οικογένειας Μαριάννας Λάτση. Η spin-off της Euroseas έχει market cap 20,3 εκατ. δολ. και enterprise value 22,1 εκατ. δολ. Η ναυτιλιακή του Αριστείδη Πίττα, Euroseas, με δραστηριότητα στα containerships, κατέγραψε έσοδα 113,6 εκατ. δολ. και κέρδη 66,8 εκατ. δολ. Επίσης, η δεύτερη εταιρία του Αριστείδη Πίττα, EuroDry, εμφάνισε ζημίες 6,8 εκατ. δολ. λόγω χαμηλών ναύλων, παρά τα έσοδα 20,5 εκατ. δολ.

Πωλήσεις πλοίων ενισχύουν κεφάλαια και ισολογισμούς

Η εταιρία του Πέτρου Παππά, Star Bulk Carriers, με στόλο 145 bulk carriers, εμφάνισε πτώση εσόδων στα 478 εκατ. δολ. από 612 εκατ. πέρσι. Παρ’ όλα αυτά, διατηρεί ισχυρή θέση με χρηματιστηριακή αξία 2,2 δισ. δολ. Η εταιρία βελτιώνει τον στόλο της πουλώντας κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2025 εννέα πλοία που δεν ταιριάζουν πλέον με το εμπορικό της προφίλ, ενισχύοντας έτσι τα ταμειακά της αποθέματα. Οικονομικά, η εταιρία συνέχισε να ενισχύει τη ρευστότητά της σε πάνω από 520 εκατ. δολ., υπογράφοντας δύο νέες συμφωνίες, συνολικού ύψους 115 εκατ. δολ., βελτιώνοντας τη στρατηγική της ευελιξία για μελλοντικές ευκαιρίες.

Σε μια ιδιαίτερα επικερδή επιχειρηματική κίνηση προέβη ο εφοπλιστής Ευάγγελος Πιστιόλης, ο οποίος, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, πούλησε σε Κινέζους έξι πλοία, σε μια συναλλαγή αξίας 291 εκατ. δολ. Ο εφοπλιστής διευθύνει δύο εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρίες, την Top Ships και τη Rubico.

Η Top Ships γνωστοποίησε ότι τα πλοία «VLCC Julius» και «Caesar Legio X Equestris», χωρητικότητας 300.000 dwt, και τα δύο ναυπηγημένα το 2022, θα παραδοθούν στον νέο αγοραστή τον προσεχή Οκτώβριο, ενώ το πλοίο «Eco Oceano CA», χωρητικότητας 157.000 dwt, κατασκευασμένο και αυτό το 2022, θα παραδοθεί τον Νοέμβριο, καθώς και το «MR Marina Del Day», χωρητικότητας 50.000 dwt, κατασκευασμένο το 2019.
Τα συνολικά έσοδα θα διαμορφωθούν στα 207 εκατ. δολ., από τα οποία τα 179,8 εκατ. δολ. θα αξιοποιηθούν για την αποπληρωμή των υφιστάμενων χρηματοδοτικών διευκολύνσεων. Η Top Ships θα καταβάλλει τέλη ναύλωσης 3 εκατ. δολ. για το κάθε έτος για τα VLCC και 2,2 εκατ. δολ. για το Sousemax, συν τόκο 1,95%.

Αναδιατάξεις στα tankers, με μεικτά πρόσημα

Η Diana Shipping, της Σεμιράμιδος Παληού, επανήλθε στην κερδοφορία με έσοδα 109,6 εκατ. δολ. και καθαρά κέρδη 7,5 εκατ. δολ. Η Performance Shipping, της Αλίκης Παληού και του Ανδρέα Μιχαλόπουλου, είχε κέρδη 38,5 εκατ. δολ. στο εξάμηνο και έσοδα 60 εκατ. δολ. Εχει κεφαλαιοποίηση 24,4 εκατ. δολ. Ελέγχει συνολικά επτά tankers.

Η Global Ship Lease, του Γιώργου Γιουρούκου, με 71 containerships, αύξησε τα κέρδη της κατά 22% στα 214 εκατ. δολ., με έσοδα 382,8 εκατ. δολ. Η Seanergy Maritime, του Σταμάτη Τσαντάνη, είχε έσοδα 61,7 εκατ. δολ., αλλά κατέγραψε ζημίες 4 εκατ. δολ. Ο στόλος της αποτελείται από 21 capesize bulk carriers. Η Dorian LPG, των Γιάννη και Αλεξ Χατζηπατέρα, κατέγραψε έσοδα 84,2 εκατ. δολ. και κέρδη 10,1 εκατ. δολ. με στόλο 26 πλοίων.

Η Globus Maritime, των Αθανάσιου και Γιώργου Φειδάκη, είχε έσοδα 18,2 εκατ. δολ. και EBITDA 5,2 εκατ. δολ. Τα έσοδα διαμορφώθηκαν στα 9,5 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο και στα 18,2 εκατ. δολ. το πρώτο εξάμηνο. Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 3,2 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2025 και σε 5,2 εκατ. δολ. το πρώτο εξάμηνο του 2025. Οι καθαρές ζημίες για το δεύτερο τρίμηνο του 2025 ανήλθαν σε 1,9 εκατ. δολ., σε σύγκριση με καθαρά κέρδη 3,3 εκατ. δολ. για την ίδια περίοδο πέρυσι.

Σημαντικές διακυμάνσεις οικονομικών μεγεθών, με ενίσχυση της ρευστότητας

Κερδοφόρες ήταν και οι τρεις εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρίες του Χάρη Βαφειά, Stealthgas, Imperial Petroleum Inc και C3is, στο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Η Stealthgas κατέγραψε ρεκόρ εσόδων το δεύτερο τρίμηνο, συνολικού ύψους 47,2 εκατ. δολ., δηλαδή σημείωσε αύξηση 13% από τα 41,8 εκατ. δολ. έσοδα, τα οποία είχε το δεύτερο τρίμηνο του 2024.

Ωστόσο, τα καθαρά κέρδη για την ίδια περίοδο μειώθηκαν στα 20,4 εκατ. δολ., από 25,8 εκατ. δολ. που ήταν το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.

Επίσης, η δεύτερη εταιρία του Χάρη Βαφειά, Imperial Petroleum Inc, η οποία είναι και αυτή εισηγμένη, γνωστοποίησε τα έσοδα για το εξάμηνο του τρέχοντος έτους, τα οποία ανήλθαν σε 68,4 εκατ. δολ., σημειώνοντας μείωση 19,8 εκατ. δολ. ή 22,4%, σε σύγκριση με έσοδα 88,2 εκατ. δολ. για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024. Τα καθαρά κέρδη της εταιρίας για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025 διαμορφώθηκαν στα 24,1 εκατ. δολ., σε σύγκριση με καθαρά κέρδη 36,2 εκατ. δολ. για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024.

Στην ίδια ρότα πορεύεται και η τρίτη εταιεία του Χάρη Βαφειά, C3is Inc, με τα έσοδα κατά το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025 να ανέρχονται στα 10,7 εκατ. δολ., παραμένοντας σταθερά σε σχέση με πέρυσι. Κατά το τρίμηνο Απριλίου – Ιουνίου 2025 η ναυτιλιακή εμφάνισε ζημίες 5,3 εκατ. δολ., μειωμένες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, που ανήλθαν στα 11,7 εκατ. δολ. Τα διαθέσιμα και ισοδύναμα μετρητών της εταιρίας ανέρχονταν σε 2,3 εκατ. δολ. στις 30 Ιουνίου. Κατά το πρώτο εξάμηνο τα έσοδα από ταξίδια ανήλθαν στα 19,4 εκατ. δολ., ενώ η εταιρία εμφάνισε κέρδη 2,6 εκατ. δολ.

Η Pyxis Tankers Inc., του Βαλέντιου Βαλεντή, είχε στο δεύτερο τρίμηνο καθαρά έσοδά 9,2 εκατ. δολ. Για την ίδια περίοδο τα έσοδα από το ισοδύναμο χρονοναύλωσης ήταν 8,8 εκατ. δολ., σημειώνοντας μείωση 3,5 εκατ. δολ. ή 28,2% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Τα προσαρμοσμένα κέρδη EBITDA για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025 ήταν 1,2 εκατ. δολ., σημειώνοντας μείωση 6,8 εκατ. δολ. σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024.

Η Castor Maritime Inc., του Πέτρου Παναγιωτίδη, είχε συνολικά έσοδα πλοίων 11,3 εκατ. δολ. για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2025, σε σύγκριση με 20,4 εκατ. δολ. για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2024, παρουσιάζοντας μείωση 44,6%. Η καθαρή ζημία ήταν 23,3 εκατ. δολ. για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2025, σε σύγκριση με καθαρά κέρδη 22,3 εκατ. δολ. για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2024 ή μείωση 204,5%.

Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ήταν ύψους 4,9 εκατ. δολ. για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2025, σε σύγκριση με τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ύψους 12,4 εκατ. δολ. για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2024. Η ρευστότητα ανήλθε στα 78,3 εκατ. δολ. στις 31 Μαρτίου 2025, σε σύγκριση με 87,9 εκατ. δολ. στις 31 Δεκεμβρίου 2024. Η Castor πραγματοποίησε μερικές προπληρωμές του μακροπρόθεσμου δανείου της Toro Corp. ύψος 13.500.000 δολ., 34.000.000 δολ., 34.000.000 αντίστοιχα, στο πλαίσιο της προγραμματισμένης αποπληρωμής του δανείου.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ (ΦΥΛΛΟ 3/10/2025)

πηγή:dealnews.gr

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!