Υπό πίεση τα ναύλα στις ενδομεταφορές της Ασίας

19.02.2015

Στο χαμηλότερο επίπεδο εδώ και τέσσερα χρόνια έχουν πέσεις οι τιμές στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων στην Ασία , σύμφωνα με αναφορά της εταιρείας ναυτιλιακών συμβούλων, Drewry.

Ο αντίστοιχος δείκτης για τις ενδομεταφορές στην Ασία, (Intra-Asia Freight Rate Index) υποχώρησε κατά 10\% στους τρεις μήνες μέχρι τον Ιανουάριο 2015 για να φτάσει τα 900 δολ. ανά FEU, το χαμηλότερο επίπεδο από τότε που η Drewry ξεκίνησε την πρώτη δημοσίευση του δείκτη τον Μάρτιο του 2011.


Ο δείκτης έχει υποχωρήσει 7\% κατά τους τελευταίους 12 μήνες.


Ο δείκτης είναι ένας σταθμισμένος μηνιαίος μέσος όρος του ναύλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τις πολλαπλές διαδρομές που εξυπηρετούν ενδο-ασιατικές συναλλαγές, με εξαίρεση τη Νότια Ασία και τη Μέση –Ανατολή.


“Ο δείκτης είναι συνήθως σταθερός, τώρα επηρεάστηκε από την επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας και τη μείωση του φορτίου σε αυτές τις βασικές εμπορικές γραμμές,” δήλωσε ο κ. Stijn Rubens, ανώτερος σύμβουλος της Drewry.


«Τα όλο και μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων όπως και οι νέες υπηρεσίες που εισάγουν οι ναυτιλιακές εταιρείες γραμμών, έχουν αυξήσει την πίεση στους ναύλους.”


Η Drewry αναφέρει πως η πτώση αυτή έρχεται σε αντίθεση με την ανάκαμψη σε παγκόσμιο επίπεδο της αγοράς των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατά την ίδια περίοδο.


Ο γενικός δείκτης της αγοράς αυτής, εκτός της ενδο μεταφορές της Ασίας και της Ευρώπης , αναρριχήθηκε κατά 11\% στους τρεις μήνες μέχρι τον Ιανουάριο για να φτάσουν τα 2.135 δολ. ανά feu.


Μεγάλο μέρος της αύξησης υποστηρίχθηκε από την έντονη ζήτηση μεταξύ Ανατολής-Δύσης. Στις διαδρομές όμως Βορρά-Νότου, ιδιαίτερα αυτές που εξυπηρετούν τη Νότια Αμερική και την Αφρική, τα ναύλα έχουν αποδυναμωθεί κατά τους τελευταίους μήνες.


«Αναμένουμε να σταθεροποιηθεί η αγορά στις ενδομεταφορές τις Ασίας μετά από το κινεζικό Νέο Έτος και την περίοδο των διακοπών», πρόσθεσε ο Rubens.


“Αλλά μακροπρόθεσμα, οι τιμές στα δρομολόγια αυτά θα παραμείνουν υπό πίεση, εφόσον υπάρχει μεγάλη προσφορά χωρητικότητας .”

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!