Υπό ελληνική διαχείριση το 15,9% της παγκόσμιας χωρητικότητας

17.06.2015





Στην πρωτοπορία της ναυτιλιακής βιομηχανίας συνεχίζουν να βρίσκονται οι Έλληνες εφοπλιστές καθώς σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του Committee (Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου), για την περίοδο 2014 – 2015, υπό ελληνική διαχείριση βρίσκεται το 15,9\% του παγκόσμιου στόλου από πλευράς μεταφορικής ικανότητας και το 7,6\% σε ότι αφορά τον αριθμό των πλοίων.





Επίσης, αυξήθηκε έστω και οριακά ο στόλος των υπό ελληνική σημαία ποντοπόρων πλοίων, που πλέον ανέρχονται σε 839 (το 2014 σύμφωνα με την έκθεση του Committee ήταν 819).


 


Ειδικότερα, σύμφωνα με την έκθεση, τα ελληνόκτητα πλοία, άνω των 1.000 κόρων, αυξήθηκαν κατά 156 σε 4.057, μεταφορικής ικανότητας 314.456.451 τόνων. Σε αυτά περιλαμβάνονται και 374 πλοία, που βρίσκονται υπό ναυπήγηση.


 


Ο Χαράλαμπος Φαφαλιός


 


Μιλώντας στο πλαίσιο της ετήσιας συνέλευσης ο πρόεδρος του Committee , μεταξύ άλλων αναφέρθηκε :


 


– Στην «υπερφόρτωση των νέων νόμων», που θεσπίζονται από διεθνείς Οργανισμούς πριν καλά καλά οι προηγούμενοι νόμοι εμπεδωθούν από τη βιομηχανία. Έτσι, η βιομηχανία εμφανίζεται απρόθυμη ή αδύναμη να εφαρμόσουν τη νέα νομοθεσία, που θα επιβαρύνει το λειτουργικό κόστος.


 


– Μέσα σε αυτό το κλίμα οι Έλληνες, λαμβάνοντας υπόψη τις παγκόσμιες αλλαγές, προχωράνε σε μια ποιοτική ανανέωση του στόλου με ναυπηγήσεις και ένα αυστηρό πρόγραμμα πώλησης των παλαιότερων και λιγότερο αποδοτικών πλοίων.


 


-. Στη σημασία της Ναυτικής Εκπαίδευσης τονίζοντας ότι «χρειαζόμαστε μια σταθερή προμήθεια των ναυτικών σε θέση να εργαστούν σε ένα ολοένα και πιο σύνθετο περιβάλλον»


 


– «Υπό το πρίσμα, αυτό τονίζουμε επειγόντως την ανάγκη για ένα υγιές περιβάλλον της ναυτικής εκπαίδευσης και παροτρύνουμε την ελληνική κυβέρνηση να στηρίξει μια από τις πιο παραγωγικές βιομηχανίες της χώρας. Χωρίς νέα γενιά των ναυτικών δεν μπορεί να εξασφαλιστεί η μακροπρόθεσμη διατήρηση της ελληνικής σημαίας και όλες τις ευκαιρίες απασχόλησης, που θα προκύψουν», υπογραμμίζει ο κ. Φαφαλιός.


 


-Στην «αστάθεια»- όπως την χαρακτήρισε- της ναυτιλιακής βιομηχανίας,η οποία διέρχεται μια φάση ανάπτυξης, ειδικά σε δεξαμενόπλοια, πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου και των εμπορευματοκιβωτίων, με ελαφρώς βραδύτερο ρυθμό στα Bulk Carriers και στα βοηθητικά σκάφη (ναυαγοσωστικά, ρυμουλκά κ.α.)


 


«Στην πραγματικότητα, η εντελώς αντίθετη κατεύθυνση του χύδην φορτίου και των δεξαμενόπλοιων δημιουργεί μια ενδιαφέρουσα κατάσταση, όπου οι πλοιοκτήτες προσπαθούν, όσο το δυνατόν περισσότερο, για να μετατρέψουν τις παραγγελίες πλοίων χύδην φορτίου σε παραγγελίες δεξαμενοπλοίων. Πώς, αυτή η αλλαγή, θα επηρεάσει τις αγορές, μακροπρόθεσμα, είναι δύσκολο να κρίνουμε», αναφέρει ο κ. Φαφαλιός. Και συνεχίζει: «Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, εξακολουθούμε να έχουμε πολλές μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες υπό οικονομική πίεση, πολλές τράπεζες με σημαντικά μη εξυπηρετούμενα δάνεια και πολλά ναυπηγεία με μεγάλη συρρίκνωση των βιβλίων παραγγελιών».


 


Για την Ελλάδα


 


 


Ειδικά για την Ελλάδα αναφέρθηκε ότι :


 


— Η Ελληνική ναυτιλία είναι, και πρέπει να είναι, πάνω από την πολιτική και το θεσμικό της πλαίσιο θα πρέπει να τηρείται από όλες τις κυβερνήσεις προς όφελος της χώρας.


 


– Η Ελλάδα, εκτός από το ποντοπόρο στόλο της, έχει τη δυνατότητα να εξελιχθεί σε κομβικό σημείο στην περιοχή, εφοδιασμού, κρουαζιέρας, θαλάσσιου τουρισμού, επισκευής πλοίων αλλά για να φανούν αυτά είναι απαραίτητα να υπάρχει μια κατάλληλη, σταθερή, λειτουργική και φιλική προς τις επιχειρήσεις, χωρίς την επιβολή περιττής γραφειοκρατίας.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!