«Χτίζουν» πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άνω των 20.000 teu ;
Προβληματισμό προκαλεί στις κατά τόπους λιμενικές αρχές η «πληροφορία» ότι επίκειται η ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με μεταφορική ικανότητα μεγαλύτερη των 20.000 teu, χωρίς να προσδιορίζεται το «ανώφλι» των παραγγελιών.
Αναλυτές εικάζουν ότι οι εν λόγω «τοποθετήσεις» στόχο έχουν την ελαχιστοποίηση κατά το δυνατόν του κόστους μεταφοράς και άρα των τελικών χρεώσεων, σε μια εποχή όπου η σύγχρονη ναυπηγική φαίνεται να παρέχει δυνατότητες για ανάπτυξη όλο και μεγαλύτερων σκαφών και καταφανώς οικονομικότερων για την χρήση καυσίμων αλλά και ταχύτερων σε σχέση με αντίστοιχες κατασκευές ακόμα και του πρόσφατου παρελθόντος.
Παράλληλα οι εταιρείες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων , η μια μετά την άλλη, εισέρχονται στο club των μεγάλων ULCS (ultra-large container ships), με τελευταία πληροφορία την Evergreen να κλείνει ένα μεγάλο deal για ναύλωση 11 μεγάλων πλοίων αυτής της κατηγορίας μεταξύ 18.000-20 .000 teu έκαστο.
Να σημειωθεί ότι από τον περασμένο Δεκέμβρη η εταιρεία έχει απασχολήσει τον διεθνή ειδικό τύπο, σχετικά με τις προοπτικές και τα προγράμματα ναυπήγησης πλοίων της κατηγορίας αυτής.