Wall Street : Κέρδη δεκάδων εκατ. δολ. για τις εισηγμένες ελληνικών συμφερόντων το τρίτο 3μηνο του 2014

25.11.2014

Κερδοφόρο εμφανίζεται το τρίτο 3μηνο του 2014, το οποίο έληξε στο τέλος Σεπτεμβρίου, για αρκετούς Έλληνες εφοπλιστές οι εταιρείες των οποίων είναι εισαγμένες σε ξένα χρηματιστήρια. Περισσότερο κερδισμένοι εμφανίζονται οι πλοιοκτήτες που διαθέτουν πλοία LNG, LPG και δεξαμενόπλοια , κλάδοι που κατέγραψαν αύξηση στη ζήτηση των προϊόντων που μεταφέρουν κατά 20\%.

Αντιθέτως, στους «χαμένους» συγκαταλέγονται οι εταιρείες που διαθέτουν πλοία Ξηρού φορτίου


Στους κερδισμένους είναι :


1) Η εταιρεία Dynagas LNG Partners του Γιώργου Προκοπίου, η οποία έκανε το επίσημο «ντεμπούτο» της στον Nasdaq τον περασμένο Δεκέμβριο. Η ναυτιλιακή εταιρία με έναν στόλο 5 πλοίων LNG Carriers και στο σύνολό τους ναυλωμένα μέχρι το 2016, παρουσίασε κέρδη 14 εκατ. δολ. στο τρίτο 3μηνο του 2014 και 35,2 εκατ. ευρώ το 9μηνο, παρουσιάζοντας αύξηση 17,8\% και 1,8\% αντιστοίχως. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος για τα LNG carriers ανήλθε στα 77.500 δολ. Το συνολικό χρέος της εταιρίας στο τέλος Σεπτεμβρίου ανερχόταν στα 580 εκατ. δολ., ενώ τα μετρητά ανέρχονταν στα 35,1 εκατ. δολ. Ο Προκοπίου, ο οποίος με την Dynacom ελέγχει συνολικά 90 δεξαμενόπλοια, θέλησε να εκμεταλλευθεί την θετική συγκυρία για την αυξημένη ζήτηση LNG και δείχνει να τα καταφέρνει.


2) Η εταιρεία Costamare του Κωνσταντίνου Κωνσταντακόπουλου. Η ναυτιλιακή εταιρία, η οποία έχει «χτίσει» στρατηγική συμμαχία με την αμερικανική York Capital, συστήνοντας joint venture, έκλεισε το τρίτο 3μηνο με κέρδη 37,1 εκατ. δολ. και 84,3 εκατ. δολ. στο 9μηνο..Επίσης η εταιρεία οδήγησε στα διαλυτήρια το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Akritas» εισπράττοντας 7,3 εκατ. δολ. με καθαρό όφελοας περίπου 1,8 εκατ. δολ. Παράλληλα, τα ισχυρά ναυλοσύμφωνα με κολοσσούς, όπως η Maersk, η Evergreen και η Yang Ming, στις οποίες έχει ναυλώσει 7 πλοία της με μέσο όρο τα 7.200 δολ. την ημέρα φέρνουν σημαντικά έσοδα στην εταιρία.


3) Η εταιρεία Navios Maritime Partners LP , της Αγγελικής Φράγκου, κατέγραψε κέρδη 3μήνου 13 εκατ. δολ. και EBITDA 37,5 εκατ. δολ. Η συνεχής βελτίωση του ισολογισμού, η προσθήκη νέων σκαριών στον στόλο και η είσοδος στην βιομηχανία των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με την εξαγορά πλοίων του κλάδου που έχουν ναυλοσύμφωνα διάρκειας 8 ετών, αναμένεται να παράγουν περίπου 60 εκατ. δολ. σε EBITDA κάθε χρόνο. «Ατού» για την Αγγ. Φράγκου αποτελεί και το γεγονός ότι τον Σεπτέμβριο άνοιξε νέα γραμμή πίστωσης με την ABN Amro Bank ύψους 56 εκατ. δολ. για τη μερική χρηματοδότηση δύο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.


4) Η Dryships, του Γιώργου Οικονόμου, μπορεί να βρέθηκε με την πλάτη στον τοίχο λόγων των υψηλών χρεών της τον προηγούμενο μήνα και του δανείου των 700 εκατ. που λήγει τον Δεκέμβριο, όμως, στο τρίτο 3μηνο σημείωσε καθαρά κέρδη 16,7 εκατ. δολ. σε σχέση με ζημία 63,9 εκ. δολ. έναν χρόνο νωρίτερα. Ο εφοπλιστής είδε μία αύξηση 49\% στα 3μηνιαία έσοδα, στα 601,6 εκατ. δολ., η πλειονότητα των οποίων προήλθε όμως, μέσω των συμβάσεων γεώτρησης της Ocean Rig. Η ρευστότητα έχει επηρεαστεί θετικά από τις καλύτερες επιδόσεις των δεξαμενοπλοίων, ενώ πλέον έχοντας πετύχει την αναχρηματοδότηση των μετατρέψιμων ομολόγων την 1η Δεκεμβρίου βλέπει με μεγαλύτερη αισιοδοξία την κατάσταση στις αγορές και την εταιρία.


5) Η εταιρεία Dorian LPG, του Γιάννη Χατζηπατέρα, σημείωσε κέρδη ύψους 3,7 εκατ. δολ. στο τρίτο 3μηνο του 2014, ενώ τα έσοδά της ανήλθαν στα 20,4 εκατ. δολ. Ελέγχοντας ήδη πέντε VLGCs και ένα LPG carrier και έχοντας σε εξέλιξη ένα ναυπηγικό πρόγραμμα- μαμούθ για 17 σύγχρονα πλοία, θέλει να αξιοποιήσει τη μεγάλη ευκαιρία που υπάρχει στη συγκεκριμένη αγορά και βάζει τον πήχη ακόμη πιο ψηλά και για τα επόμενα οικονομικά αποτελέσματα.


Αυτοί που έχασαν


Στους «χαμένους» συγκαταλέγονται οι εταιρείες ξηρού φορτίου, μεταξύ των οποίων και οι εταιρείες Paragon Shipping του Μιχάλη Μποδούρογλου, η Euroseas του Αριστείδη Πίτττα, και η Safe Bulkers του Πόλυ Χατζηιωάννου.Ειδικότερα :


1) Η Paragon Shipping κατέγραψε ζημίες 6,037 εκατ. δολ. το τρίτο 3μηνο του 2014 από 7,49 εκατ. δολ. το ίδιο χρονικό διάστημα πέρυσι, ενώ στο 9μηνο οι απώλειές της έφτασαν στα 41,6 εκατ. δολ. Τα έσοδά της διαμορφώθηκαν στα 8,4 εκατ. δολ. Η αιτία των ζημιών οφείλεται στο γεγονός ότι οι χρονοναυλώσεις για τα πλοία της ήταν στα 6.570 δολ. την ημέρα, ωστόσο το ποσό αυτό είναι κατά 29,2\% χαμηλότερο σε σχέση με το αντίστοιχο των 9.274 δολ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο.


2) Η εταιρεία Euroseas στο 9μηνο και στο τρίτο 3μηνο του 2014 κατέγραψε ζημίες 11 εκατ. δολ. και 3,74 εκατ. δολ. αντιστοίχως, ενώ τα καθαρά της έσοδα στο τέλος Σεπτεμβρίου διαμορφώθηκαν στα 29 εκατ. δολ. μειωμένα κατά 1,5\%. Παρά τα «κόκκινα» οικονομικά αποτελέσματα της ναυτιλιακής εταιρίας, ο Αριστείδης Πίττας θεωρεί πως οι επενδυτικές ευκαιρίες είναι μεγάλες καθώς , προσφάτως εξασφαλίσθηκε η χρηματοδότηση των δύο πρώτων πλοίων που έχει υπό κατασκευή σε ποσοστά 60\% και 65\% αντιστοίχως.


3) Η Safe Bulkers , αν και διατήρησε τα κέρδη της στα 14,8 εκατ. δολ., ωστόσο υπέστη μείωση των κερδών της κατά …72\%. Έτσι από κέρδη 52,2 εκατ. δολ. που είχε πέρυσι, φέτος διαμορφώθηκαν στα 1,5 εκατ. δολ. κινούμενα χαμηλότερα από τις προσδοκίες των αναλυτών της Wall Street, καθώς οι μέσες εκτιμήσεις έκαναν λόγο για 3 σεντς ανά μετοχή ,από 2 σεντ ανά μετοχή που ήταν τελικά. Η ναυτιλιακή εταιρία ελέγχει έναν στόλο 32 πλοίων ξηρού φορτίου, ενώ στις αρχές Νοεμβρίου έκλεισε συμφωνία για την εξαγορά 12 νεότευκτων οικολογικών πλοίων που θα ενισχύσουν περαιτέρω στόλο και έσοδα.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!