Βλέπουν άνοδο των τιμών των μετοχών
Θετική περίοδος για τους κλάδους των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και δεξαμενοπλοίων λόγω αναμενόμενης αύξησης της ζήτησης
Σ ε μια θετική περίοδο περνούν οι κλάδοι των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και δεξαμενοπλοίων λόγω αναμενόμενης αύξησης τη ζήτησης και μειωμένης προσφοράς χωρητικότητας. Ο μεγαλύτερος ναυλομεσιτικός οίκος του κόσμου, ο Clarksons Securities, εκτιμά ότι η μικρή αύξηση του στόλου και η συνεχιζόμενη αναδιάταξη των δρομολογίων γύρω από την Αφρική υποδηλώνουν ότι οι ανησυχίες που επικρατούσαν την τελευταία περίοδο αναφορικά με τη ζήτηση πλοίων είναι υπερβολικές. Μάλιστα εξ αυτού του λόγου «βλέπει» και μια άνοδο των τιμών των μετοχών των ναυτιλιακών εταιρειών στα διεθνή χρηματιστήρια. «Αναμένουμε εποχικές ανοδικές τάσεις τους επόμενους μήνες, γεγονός που αποτελεί καλό οιωνό για τις μετοχές ξηρού χύδην φορτίου και δεξαμενόπλοιων» ανέφεραν οι Clarksons.
Στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (σιδηρομετάλλευμα, άνθρακα, βωξίτη, κ.ά.) το προηγούμενο διάστημα παρατηρήθηκε άνοδος των ναύλων στα πλοία μεγάλου μεγέθους, τα capesize, κατά 12% στα 23.600 δολάρια ανά ημέρα, λόγω της αυξημένης δραστηριότητας τόσο στον Ατλαντικό Ωκεανό όσο και τον Ειρηνικό ανέφερε ο ναυλομεσιτικός οίκος. Επίσης και με το κριτήριο της εποχικότητας παραδοσιακά το δεύτερο εξάμηνο του έτους τείνει να είναι το ισχυρότερο για τα capesizes, με τις υψηλές και σταθερές εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος της Βραζιλίας να ενισχύουν την αγορά. Παράλληλα καθώς η περίοδος των βροχών στη Γουινέα συνήθως κορυφώνεται τον Αύγουστο, περίοδος που μειώνει τα φορτία βωξίτη, στη συνέχεια καθώς ο καιρός βελτιώνεται , οι εξαγωγές βωξίτη αναμένεται να ανακάμψουν, προσθέτοντας περαιτέρω όγκους φορτίων σε μεγάλες αποστάσεις γεγονός που λειτουργεί ενισχυτικά στην αγορά των ναύλων. Αξίζει να σημειωθεί ότι και η αγορά των παραγώγων ναύλων αναμένει συνεχή άνοδο των ναύλων capesize κατά το δεύτερο εξάμηνο, με το συμβόλαιο του Σεπτεμβρίου να διαπραγματεύεται στα 26.500 δολάρια ανά ημέρα και το τέταρτο τρίμηνο στα 27.000 δολάρια ανά ημέρα.
Οι επενδυτές
Απευθυνόμενος στους επενδυτές ο ναυλομεσιτικός οίκος συμπεραίνει ότι η συγκυρία είναι καλή για τοποθέτηση σε μετοχές των ναυτιλιακών του κλάδου των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Οσον αφορά τα δεξαμενόπλοια οι Clarksons βλέπουν ότι ο κλάδος έχει θετικές προοπτικές για τους επόμενους μήνες. Με τις εντάσεις στη Μέση Ανατολή και την πιθανότητα κλιμάκωσης των συγκρούσεων να οδηγούν τη ζήτηση δεξαμενόπλοιων, πιστεύουμε ότι οι συνολικές προοπτικές για τα δεξαμενόπλοια αργού είναι θετικές, αναφέρεται στο επενδυτικό σημείωμα. Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο η εποχικότητα αποτελεί ένα σημαντικό παράγοντα και οι πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου είναι συνήθως το χαμηλότερο σημείο, μετά το οποίο οι ναύλοι συνήθως αυξάνονται για αρκετούς επόμενους μήνες. Η αυξημένη παραγωγή πετρελαίου από τη λεκάνη του Ατλαντικού θα μπορούσε να ωθήσει τους ναύλους των υπερδεξαμενοπλοίων (VLCC) στην περιοχή των 60.000 – 80.000 δολαρίων ανά ημέρα το τέταρτο τρίμηνο, εκτιμάται από τους αναλυτές.
πηγή: TA NEA