VesselsValue: Οι Έλληνες πλοιοκτήτες σε κορυφαία θέση το 2016

09.01.2017

Μολονότι έχουν χάσει περίπου το 12\% της αξίας του στόλου τους, τα δεδομένα της VesselsValue για το 2016 δίνουν κορυφαία θέση στους Έλληνες εφοπλιστές.

Ωστόσο, φαίνεται ότι οι Ιάπωνες ολοένα πλησιάζουν πιο κοντά στο να κλέψουν το προβάδισμα της πλοιοκτησίας από τους Έλληνες, δεδομένου ότι η πτώση της αξίας του ιαπωνικού στόλου είναι

μικρότερη από το 1\%.

Στον τομέα των δεξαμενοπλοίων (tankers), οι ΗΠΑ βρέθηκαν στη δεύτερη θέση, με απώλεια 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων της αξίας του στόλου τους, δηλαδή λιγότερο από τις μισές απώλειες που υπέστη ο ελληνόκτητος στόλος. 

Στην έκτη από την τέταρτη θέση βρέθηκε ο γερμανικός στόλος φορτηγών πλοίων (cargo fleet), που έχασε σχεδόν το 30\% της αξίας του λόγω της συρρικνωμένης αγοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Ειδικότερα, η αξία του γερμανικού στόλου εμπορευματοκιβωτίων συρρικνώθηκε περίπου κατά 11 δισεκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, μετά τις μεγάλες απώλειες που υπέστη ο κλάδος.

Μάλιστα, στους τομείς των Panamax και των post- Panamax ορισμένα σκάφη απώλεσαν έως και το 60\% της αξίας τους. Μια ιδιαίτερα σημαντική απώλεια, καθώς ο γερμανικός στόλος κατά 59\% αποτελείται από τέτοια σκάφη.

Επιπλέον, η Ελλάδα, η Ιαπωνία και η Κίνα είδαν αύξηση της αξίας του χύδην φορτίου στόλου τους (bulkers) άνω των 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Εντούτοις, οι Έλληνες ιδιοκτήτες δεξαμενοπλοίων που αποκόμισαν κέρδος άνω των 100 χιλιάδων δολαρίων ημερησίως στις αρχές του 2016, προς το τέλος του ίδιου έτους ήρθαν αντιμέτωποι με τη συρρίκνωση της αξίας του στόλου τους κατά 11 δισεκατομμύρια δολάρια περίπου. 

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!