Vale: Συμφώνησε στην εγκατάσταση πανιών σε πλοίο της NS United
Η ιαπωνική ιδιοκτήτρια NS United Kaiun Kaisha και ο βραζιλιάνικος κολοσσός εξόρυξης Vale International συμφώνησαν να εγκαταστήσουν πανιά ρότορα – rotor sails που κατασκευάζονται από την Anemoi Marine Technologies σε ένα valemax, χωρητικότητας 400.000 dwt.
Τα πανιά εγκαταστάθηκαν στο “NSU Tubarao”, το οποίο έχει συμμετάσχει σε μακροπρόθεσμη σύμβαση μεταφοράς μεταξύ της NS United και της Vale από την παράδοσή του τον Σεπτέμβριο του 2020. Η εγκατάσταση των πανιών ρότορα στο πλοίο έχει προγραμματιστεί για τον Σεπτέμβριο του 2025 περίπου.
Ένα πανί ρότορα χρησιμοποιεί τη διαφορά πίεσης που δημιουργείται γύρω από έναν κύλινδρο περιστρέφοντας ένα κυλινδρικό πανί που είναι εγκατεστημένο στο κατάστρωμα για να αποκτήσει πρόωση. Αναμένεται να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2 από το σκάφος κατά περίπου 6 έως 12%. Οι πέντε μονάδες πανιών που θα χρησιμοποιηθούν σε αυτό το πλοίο θα έχουν ύψος 35 μέτρα και διάμετρο 5 μέτρα.
Η Vale έχει εγκαταστήσει στο παρελθόν ρότορα σε πλοία valemax, όπως το “Berge Neblina”, χωρητικότητας 388.000 dwt, που ανήκει στην Berge Bulk. Επίσης, πρόκειται να βάλει τα ίδια πανιά στο valemax “Sohar Max”, χωρητικότητας 400.000 dwt που κατασκευάστηκε το 2012, που ανήκει στην Asyad του Ομάν.
Τέλος, να σημειωθεί ότι η εταιρεία έχει επίσης στόχο μείωσης κατά 15% στις εκπομπές του πεδίου 3 έως το 2035, που σχετίζονται με την αλυσίδα αξίας, μέρος της οποίας αποτελούν οι εκπομπές από τη ναυτιλία, καθώς η εταιρεία δεν κατέχει τα πλοία.