Τουλάχιστον 14 εκατ. τόνοι μεθανόλης για νεότευκτα πλοία
Για τα βαπόρια με μηχανές διπλού καυσίμου με στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίων
Η επιτάχυνση της μετάβασης της ναυτιλίας σε καύσιμο καθαρής μεθανόλης θα συμβάλει σημαντικά στη μείωση των εκπομπών αερί ων των πλοίων, εν όψει και της εφαρμογής του συστήματος εμπορίας εκπομπών ρύπων της Ε.Ε.
Σύμφωνα με νέα έκθεση του Bloomberg New Energy Finance, η ναυτιλία υπολείπεται κατά 3 εκατ.τόνους μεθανόλης από τους 14 εκατ. τόνους που θα χρειαστεί συνολικά για τα νεότευκτα πλοία με μηχανές διπλού καυσίμου έως το 2028, ενώ από τις αρχές του 2024 η ικανότητα παραγωγής καθαρής μεθανόλης είναι αμελητέα και αποτελεί λιγότερο από το 1% των 110 εκατ. τόνων παραγωγής που χρησιμοποιούνται σε διάφορους βιομηχανικούς κλάδους μαζί με της ναυτιλίας. Αναφέρεται ότι η Κίνα, αυτή τη στιγμή, έχει τα περισσότερα προγραμματισμένα έργα για την παραγωγή μεθανόλης, στο 60% από τα οποία σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει ανανεώσιμο υδρογόνα με βιομάζα για την παραγωγή καθαρής μεθανόλης. Στην έκθεση του Bloomberg υπογραμμίζεται ότι η έγχυση ανανεώσιμου υδρογόνου στη βιομάζα για την παραγωγή βιοαιθανόλης θα μπορούσε να γίνει ο πιο επεκτάσιμος τρόπος για την παραγωγή καθαρής μεθανόλης. Υποστηρίζει ότι , αυτή τη στιγμή, υπάρχουν έργα παραγωγής μεθανόλης, αξίας 18 εκατομμυρίων τόνων, σε εξέλιξη, που θα μπορούσαν να γίνουν ο σημαντικότερος μοχλός της ζήτησης καθαρού υδρογόνου βραχυπρόθεσμα, καταναλώνοντας περισσότερους από 1,65 εκατομμύρια τόνους ετησίως έως το 2028. Οπως αναφέρει ο γαλλικός νηογνώμονας, η «πράσινη» μεθανόλη μπορεί να είναι βιομεθανόλη που παράγεται από βιομάζα ή ηλεκτρονική μεθανόλη που παράγεται από «πράσινο» υδρογόνο, δεσμευμένο CO2 και ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια. Και οι δύο τρόποι μπορούν να θεωρηθούν ότι επιτρέπουν ουδέτερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Σημειώνει ότι η κατασκευή μιας μονάδας βιοαιθανόλης στην Κίνα κοστίζει λιγότερο από το μισό σε σχέση με μια παρόμοια μονάδα στις ΗΠΑ, λόγω του χαμηλότερου κόστους κατασκευής και μηχανικής. Η παραγωγή βιοαιθανόλης με έγχυση καθαρού υδρογόνου θα κόστιζε 610-748 δολάρια ανά τό να με τη σημερινή τεχνολογία, υποθέτοντας 100 δολάρια ανά τόνο για τη βιομάζα και 4 δολάρια ανά κιλό για το «πράσινο» υδρογόνο. Η ανανεώσιμη ηλεκτρονική μεθανόλη που παράγεται από υδρογόνο, το πιο «πράσινο» είδος, κοστίζει 1.000 δολάρια ανά τόνο.
Βιοκαύσιμα
Ο ναυτιλιακός κανονισμός FuelEU απαιτείτα ηλεκτρονικά καύσιμα να παρέχουν μείωση εκπομπών κατά 70% σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα, ενώ τα βιοκαύσιμα με βάση τα απόβλητα έχουν όριο 50%-65%, ανάλογα με την ημερομηνία έναρξης λειτουργίας ενός έργου. Η παραγωγή ηλεκτρονικής μεθανόλης με άμεση δέσμευση του CO2 στον αέρα είναι η λιγότερο κλιμακούμενη μέθοδος, καθώς οι υψηλές τιμές για την άμεση δέσμευση του αέρα οδηγούντο συνολικό κόστος σε περίπου 2.400 δολάρια ανά τόνο. «Περίπου 44 εκατ. τόνοι κατανάλωσης ναυτιλιακών καυσίμων εμπίπτουν στους κανονισμούς της Ε.Ε. Υποθέτοντας ότι η μεθανόλη χαμηλών εκπομπών άνθρακα θα αντικαταστήσει όλη αυτή την ποσότητα, η ζήτηση θα μπορούσε να φθάσει κοντά στους 80 εκατ. τόνους μεθανόλης» , αναφέρει η έκθεση. HA.P. Moller- Maersk (Maersk) , στις αρχές Αυγούστου, στο λιμάνι του Λος Αντζελες, θα παρουσιάσει στο ευρύ κοινό ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με δυνατότητα χρήσης «πράσινης» μεθανόλης. Το πλοίο θα είναι ικανό να μεταφέρει περισσότερα από 16.000 εμπορευματοκιβώτια (TEU), ενώ θα πάρει το νέο του όνομα σε μια ιδιωτική τελετή στο εξωτερικό λιμάνι του λιμανιού. Ο διευθύνων σύμβουλος της Maersk, Vincent Clerc, θα είναι παρών, μαζί με ειδικούς προσκεκλημένους ομιλητές από τη Nike και κορυφαίους πολιτειακούς και τοπικούς αξιωματούχους. Αυτό είναι το πέμπτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον στόλο της Maersk που μπορεί να ταξιδέψει με «πράσινη» μεθανόλη, μια εναλλακτική λύση στο συμβατικό πετρέλαιο καυσίμων. Η Maersk συνεχίζει να διερευνά και να μελετά διάφορα εναλλακτικά καύσιμα, επιδιώκοντας τον στόχο της, να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2040. Η Maersk έχει παραγγείλει 20 επιπλέον πλοία με δυνατότητα χρήσης μεθανόλης.
Ο στόλος μεταφορέων αυτοκινήτων αναμένεται να επεκταθεί 40%
Αύξηση κατά 40% του στόλου των πλοίων μεταφοράς οχημάτων «βλέπει» o Alphaliner. ΣΥΜΦΩΝΑ με στοιχεία που παρουσίασε στην ειδική έκδοσή του AXSRoRo, το βιβλίο παραγγελιών νεότευκτων έχει φτάσει σε υψηλό όλων των εποχών και πρόκειται να αυξηθεί σε μέγεθος κατά 40% περίπου τα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarksons, σχεδόν 40 car carriers έχουν συμβληθεί από το τρέχον έτος, ενώ πέρυσι είχαν συμβληθεί 88 μονάδες κυρίως σε κινεζικά ναυπηγεία και κυρίως μεγαλύτερα πλοία. Ένας από τους κύριους λόγους για την εκτίναξη των ποσοστών ήταν η αλλαγή των εμπορικών προτύπων, με τα αυτοκίνητα να μεταφέρονται σε πολύ μεγαλύτερες αποστάσεις. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αύξηση των κινεζικών εξαγωγών μεγάλων αποστάσεων, ιδίως προς την Ευρώπη , και όλο και περισσότερο των μεγαλύτερων και βαρύτερων ηλεκτρικών οχημάτων.
Η AXS RoRo επεσήμανε νέους «παίκτες»-παρόχους χωρητικότητας, όπως η Seaspan Corporation кai n HLine Shipping, καθώς και ηAtlas Maritime, της οποίας το πρώτο PCTC, το Electric Star χωρητικότητας 7.000 CEU, αναμένεται να παραδοθεί τον Οκτώβριο. Τα στοιχεία της Clarksons δείχνουν ότι το σημερινό ποσοστό του στόλου PCTC προς το βιβλίο παραγγελιών ανέρχεται σήμερα στο 35%. Μόνο το LNG -σε ποσοστο ρεκόρ 55%- έχει υψηλότερη αναλογία. Οι χρονοναυλώσεις ενός έτους για πλοία 6.500 CEU κυμαίνονται στα 105.000 δολάρια, με τους μεταφορείς αυτοκινήτων να είναι ένας από τους πιο κερδοφόρους τομείς στη ναυτιλία τη δεκαετία του 2020.
πηγή:Ναυτεμπορική