Τι είπαν στη ΔΕΘ Σαμαράς- Βενιζέλος για λιμάνια
Ενώ την Δευτέρα συζητιέται στο Ελεγκτικό Συνέδριο η αίτηση αναίρεσης της θυγατρικής της Cosco, ΣΕΠ AE για την απόφαση- σταθμό, η οποία έκρινε μη σύννομο το σχέδιο φιλικού διακανονισμού ΟΛΠ- ΣΕΠ, ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ευάγγελος Βενιζέλος με αντιφατικές δηλώσεις αναφέρθηκαν από την Θεσσαλονίκη στην ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος της συμπρωτεύουσας (ΟΛΘ).
Ειδικότερα, ο κ. Σαμαράς ισχυρίστηκε μεταξύ άλλων ότι «με την σύμβαση παραχώρησης θα υπάρξουν επενδύσεις στο σύνολο των λιμενικών υποδομών», χωρίς, μέχρι τώρα, πάντως να αναφέρεται ανάλογη δέσμευση για τους ενδιαφερόμενους….
Επίσης, την Κυριακή ο κ. Βενιζέλος σε συνέντευξη τύπου όταν του τέθηκε σχετικό ερώτημα αναφέρθηκε στην πώληση του 67\% των μετοχών του ΟΛΘ λέγοντας ότι «πρέπει να κάνουμε ένα σαφή διαχωρισμό ανάμεσα στο λιμάνι καθαυτό ως χώρο ως λειτουργία και ως Αρχή Λιμένος, η οποία ανήκει πάντα στο δημόσιο και ως προς τις εμπορικές δραστηριότητες οι οποίες είναι υπό ιδιωτικοποίηση».
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ άφησε πολλά ερωτηματικά καθώς τόσο στον ΟΛΘ όσο και στον ΟΛΠ δεν διαχωρίζονται οι εμπορικές δραστηριότητες από την Αρχή Λιμένος αλλά πωλείται η πλειοψηφία των μετοχών (67\%) των δύο Οργανισμών. Ο ίδιος δεν έδωσε καμία άλλη εξήγηση αφήνοντας μόνο ερωτηματικά.
Αναλυτικά, ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς στην ομιλία του στα εγκαίνια της ΔΕΘ αναφερόμενος στα θέματα του λιμανιού της συμπρωτεύουσας είπε τα εξής:
• «Διερευνούμε με την Ευρωπαϊκή Ένωση τη δυνατότητα δημιουργίας ειδικών οικονομικών ζωνών, με πρώτη εδώ στη Θεσσαλονίκη, ώστε να έχουμε ακόμα ένα όπλο κατά της επιχειρηματικής μετανάστευσης». (…)
• « η οδική σύνδεση του λιμανιού με το ΠΑΘΕ, σε δύο χρόνια θα έχει τελειώσει». (…)
• «Πρώτον, φίλες και φίλοι, η αναβάθμιση του λιμανιού: Με την αξιοποίηση του ΟΛΘ δίνεται νέα ώθηση στις αναπτυξιακές προοπτικές της πόλης και συνολικά της Βόρειας Ελλάδας.
Με την αποκρατικοποίηση αναδεικνύεται η στρατηγική σημασία του λιμένα της Θεσσαλονίκης για τρείς λόγους: Γιατί θα συνδεθεί με το αναβαθμισμένο σιδηροδρομικό δίκτυο. Γιατί θα αξιοποιήσει συνέργειες με άλλα περιφερειακά λιμάνια, όπως της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης. Και γιατί θα μετατραπεί στο διαμετακομιστικό εμπορικό κέντρο των Βαλκανίων και της Κεντρικής Ευρώπη
Ταυτόχρονα, μπαίνουν επενδυτές με σημαντική εμπειρία, τεχνογνωσία, πρόσβαση στις διεθνείς αγορές. Εκεί που θα πουλάς κι εσύ τα προϊόντα σου.
Και με την σύμβαση παραχώρησης θα υπάρξουν επενδύσεις στο σύνολο των λιμενικών υποδομών, με πολλαπλές παράπλευρες ωφέλειες σε επενδύσεις και σε απασχόληση.
Για αυτό, άλλωστε, και οι επαγγελματικοί φορείς της πόλης είναι όλοι υπέρ μιας τέτοιας αξιοποίησης του λιμανιού.
Ο κ. Βενιζέλος
Ο κ. Βενιζέλος απαντώντας σε σχετική ερώτηση στη συνέντευξη τύπου, που παραχώρησε, ανέφερε τα εξής:
«Κατ αρχάς σε σχέση με το νερό σε σχέση με την ΕΥΑΘ όπως και σε σχέση με την ΕΥΔΑΠ έχουν ληφθεί νέες αποφάσεις, δεν πρόκειται να γίνει ιδιωτικοποίηση. Υπάρχουν άλλες μορφές αξιοποίησης και μέσα από τη συνεργασία των δύο εταιρειών που προσδίδει μια δυναμική.
Στο λιμάνι, πρέπει να κάνουμε ένα σαφή διαχωρισμό ανάμεσα στο λιμάνι καθαυτό ως χώρο ως λειτουργία και ως Αρχή Λιμένος, η οποία ανήκει πάντα στο δημόσιο και ως προς τις εμπορικές δραστηριότητες οι οποίες είναι υπό ιδιωτικοποίηση για να αναπτυχθούν προς όφελος της πόλης.
Υπάρχει ένας διεθνής διαγωνισμός ο οποίος τώρα μόλις μπαίνει στη δεύτερη φάση. Και το κριτήριο για μας είναι να υπάρχει ένα σαφές επενδυτικό πρόγραμμα το οποίο θα αναπτύξει την πόλη και θα αναπτύξει φυσικά τις δυνατότητες του λιμανιού, που είναι το μεγαλύτερο συγκριτικό πλεονέκτημα που έχει η Θεσσαλονίκη».
πηγή: pireas2day.gr