Συνεργασίες εταιρειών για να ξεπεράσουν την κρίση στα φορτηγά πλοία

23.02.2015

Πέντε εταιρείες- κολοσσοί στον χώρο των πλοίων ξηρού φορτίου (bulk carriers) ενώνουν τις δυνάμεις τους για να «απαντήσουν» στη βαθιά κρίση, που πλήττει τον κλάδο, καθώς η ναυλαγορά βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση καταγράφοντας το ένα αρνητικό ρεκόρ μετά το άλλο.

Η κίνηση- ματ ανακοινώθηκε από την εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης Star Bulk Carriers Corp, που δημιουργήθηκε από τον κ. Πέτρο Παππά αλλά πλέον το 60\% των μετοχών της ελέγχεται από το επενδυτικό fund Qaktree.


 


Εκτός από την Star Bulk Carriers στην «συμμαχία των 5» συμμετέχουν η βελγικών συμφερόντων Bocimar International NV, η ελληνοιταλική εταιρεία με έδρα στο Μονακό CTM (C Transport Holding Ltd), η ελληνικών συμφερόντων Golden Union Shipping Co S.Α και ο νορβηγικός «γίγαντας» Golden Ocean Group Limited («Golden Ocean»).


 


Οι 5 εταιρείες δημιούργησαν μια νέα κοινοπρακτική εταιρεία, την Capesize Chartering Ltd, η οποία θα αρχίσει να λειτουργεί κατά το δεύτερο εξάμηνο του Φλεβάρη του 2015 από τα υφιστάμενα γραφεία του καθενός από τους εταίρους.


 


Στόχος είναι: Μέσα από αυτή την εταιρεία να συντονιστούν οι υπηρεσίες ναύλωσης όλων των μερών, ώστε να παρέχονται ανταγωνιστικές τιμές και προσφορές για την εξυπηρέτηση των πελατών τους, με εξοικονόμηση του χρόνου παράδοσης των φορτίων.


 


Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα φορτηγά πλοία μεγέθους Capesize, τα οποία συνήθως έχουν μεταφορική ικανότητα άνω των 151.000 τόνων (σ.σ. είναι τα μεγαλύτερα φορτηγά πλοία, πολύ μεγάλα για να περάσουν από την Διώρυγα του Σουέζ- από εκεί περνούν τα Suezmax- ή την Διώρυγα του Παναμά- Panamax- και μπορούν να περνούν από το ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας ή το Ακρωτήριο Κέρατο διαπλέοντας τους ωκεανούς).


 


Όπως έχει γράψει το Pireas2day.gr οι ναύλοι αυτής της κατηγορίας πλοίων- όπως όλων των bulk carriers- καταγράφουν «ελεύθερη πτώση» και την τελευταία εβδομάδα κατέγραψαν νέα μείωση κατά 583 δολάρια την ημέρα σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα και έκλεισαν στα 5.117 δολάρια την ημέρα. Να σημειωθεί ότι την ίδια εβδομάδα του 2013 τα Capesizes ναυλώνονταν προς 8.376 δολάρια την ημέρα .


 


Με την «Συμμαχία των 5» οι συμμετέχοντας σκοπεύουν να μειώσουν τις απώλειες από την πτώση των ναύλων με τη μείωση του κόστους, δεδομένου ότι μπορούν να προσφέρουν ένα πλοίο για ναύλωση το οποίο είναι πιο κοντά στο σημείο φόρτωσης. Αυτό θα μειώσει δρομολόγια των πλοίων και τα έξοδα λειτουργίας, ιδίως όσον αφορά τις αποθήκες.


 


Η μείωση του χρόνου και του χρόνου που δαπανάται στην τοποθέτηση των σκαφών θα ωφελήσουν τον κλάδο στο σύνολό του, με τη μορφή της μείωσης των μπόνους έρματος και υπερημερίας που καταβάλλονται από τους ναυλωτές / ιδιοκτήτες του φορτίου, καθώς και τη μείωση της απόκλισης, τον χρόνο αναμονής και χρόνο αδράνειας για λογαριασμό των εφοπλιστών.


 


Η νέα εταιρεία θα προσφέρει στην αγορά ένα συνδυασμένο στόλο Capesize με μεγαλύτερη ευελιξία και επιλογές, που θα ωφελήσει τόσο τους πλοιοκτήτες και τους ναυλωτές / ιδιοκτήτες του φορτίου.


 


Ποιοι συμμετέχουν στη «Συμμαχία των 5»


 


• Star Bulk Carriers Corp. Δημιουργήθηκε από τον κ. Πέτρο Παππά, ο οποίος διατηρεί την θέση του διευθύνοντος συμβούλιου αν και όπως έχει ανακοινωθεί περίπου το 61\% των μετοχών της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρείας έχει αγοραστεί από το επενδυτικό fund Oaktree Investors


 


Η εταιρεία μετά και από τις εξαγορές, που έχει κάνει διαχειρίζεται ένα στόλο από 64 φορτηγά πλοία ενώ άλλα 34 βρίσκονται υπό κατασκευή σε ναυπηγεία της Ιαπωνίας και της Κίνας και αναμένεται να αρχίσουν να παραδίδονται στην διάρκεια του 2015.


 


• Golden Union Shipping Co S.A . Η εταιρεία είναι συμφερόντων του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Θεόδωρου Βενιάμη. Διαχειρίζεται ένα στόλο από 19 φορτηγά πλοία- χύδην ενώ εκκρεμούν παραγγελίες της κυρίως σε ναυπηγεία της Κίνας.


 


• C TRANSPORT MARITIME S.A.M. (CTM). Ιδρύθηκε το 2004 με έδρα στο Μονακό από τον κ. Πέτρο Λιβανό, που ελέγχει την Gaslog και τον Ιταλό, από τη Γένοβα, Giuseppe «Ninetto» Menada Valenzano. Η εταιρεία διαχειρίζεται ένα στόλο από 90 φορτηγά πλοία, μεγέθους Supramax και Capesize ενώ στα γραφεία της εργάζονται 68 άτομα.


 


• Bocimar International NV Provides. Η εταιρεία είναι βελγικών συμφερόντων, έχει έδρα στην Αμβέρσα και ιδρύθηκε το 1895. Σήμερα διαχειρίζεται 44 bulk carriers και έχει τρία υπό κατασκευή.


 


• Golden Ocean Group. Είναι νορβηγικών συμφερόντων και ελέγχεται από το νορβηγό δισεκατομμυριούχο John Fredriksen. Η εταιρεία ελέγχει ένα στόλο από 60 φορτηγά πλοία ενώ έχει και 6 υπό ναυπήγηση.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!