Συνεχίζεται η πτώση στα ναύλα δεξαμενόπλοιων και containerships
Συνεχίζεται η πτωτική πορεία στην ναυλαγορά και στα δεξαμενόπλοια και στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η αγορά των δεξαμενόπλοιων συνέχισε την καθοδική της πορεία. Τα ναύλα στα δεξαμενόπλοια τύπου VLCC συνέχισαν να μειώνονται και άλλο σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, κυρίως λόγω της μείωσης που παρατηρείται στην μεταφορά πετρελαίου από τον Αραβικό Κόλπο.
Εν μέσω εκτιμήσεων για πλεόνασμα προσφοράς πετρελαίου το 2025, ο OPEC+ αποφάσισε να μην προχωρήσει στη σταδιακή επαναφορά της παραγωγής των μελών του, βάζοντας τέλος στην αβεβαιότητα αναφορικά με την στρατηγική του Οργανισμού βραχυπρόθεσμα.
Σε κάθε περίπτωση, η απόφαση αυτή θα επανεξεταστεί σε δύο μήνες, οπότε και τα μέλη θα αξιολογήσουν εκ νέου την κατάσταση και θα αποφασίσουν κατά πόσο ένα μέρος της προσφοράς τους θα επιστρέψει σταδιακά στις διεθνείς αγορές ή αν οι περικοπές στην παραγωγή θα παραμείνουν σε ισχύ.
Αντίστοιχη εικόνα των ναύλων και στα containerships. Σύμφωνα με την αξιολόγηση της Drewry Supply Chain Advisors, οι τιμές των εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκαν αρκετά την περασμένη εβδομάδα. Ο σύνθετος Παγκόσμιος Δείκτης Εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε κατά 8% και διαμορφώθηκε στα 4.775 δολάρια ανά κοντέινερ 40 ποδιών. Οι ναύλοι από τη Σαγκάη στο Ρότερνταμ μειώθηκαν κατά 14% ή 985 δολάρια σε 6.219 δολάρια ανά κοντέινερ 40 ποδιών. Οι αναλυτές εκτιμούν ότι ο κλάδος αναμένει περαιτέρω πτώση των τιμών στις γραμμές Ασίας-Ευρώπης τις επόμενες εβδομάδες.
Η θετική πορεία των ναύλων στα φορτηγά πλοία παραμένει. Τα φορτηγά πλοία τύπου Capesize ξεχώρισαν και πάλι ως ο πιο εύρωστη κατηγορία στην αγορά χύδην ξηρού φορτίου, με το μέσο όρο των χρονοναυλώσεων να ξεπερνά τα 25.000 δολάρια ανά ημέρα, ενώ άλλα μεγέθη πλοίων αντιμετώπισαν μειωμένες τιμές. Ειδικότερα, η αγορά του Ειρηνικού διατήρησε τα σκήπτρα έναντι της αγοράς του Ατλαντικού, κυρίως λόγω του εμπορίου στην Αυστραλία και της εξαγωγής βωξίτη από τη Γουινέα. Σύμφωνα με τους αναλυτές της Intermodal, οι εξαγωγές σιτηρών από τις ανατολικές ακτές της Νότιας Αμερικής παρέμειναν υποτονικές, αποτυγχάνοντας να απορροφήσουν το πλεόνασμα των διαθέσιμων πλοίων στην περιοχή, μετατοπίζοντας το ενδιαφέρον στην αγορά του Κόλπου των ΗΠΑ. Πράγματι, η αγορά των ΗΠΑ συνέχισε τη θετική της πορεία.
Αναταραχές στην Ερυθρά επηρεάζουν τα ναύλα στα LNG
Μία από τις συνέπειες της πολύμηνης έντασης στην Ερυθρά Θάλασσα ήταν το περαιτέρω άνοιγμα της ψαλίδας των ναύλων στα LNG carriers στα δρομολόγια Ατλαντικού και Ειρηνικού. Τα ναύλα, αν και σε σύγκριση με την περσινή χρονιά κινούνται πολύ χαμηλά, είναι σταθερά χωρίς μεγάλες μετατοπίσεις από εβδομάδα σε εβδομάδα. Ωστόσο, αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι ότι ολοένα και μεγαλώνει η διαφορά των ναύλων στα δρομολόγια μεταξύ Ανατολής και Δύσης. Ανατολικά του Σουέζ, δηλαδή στη λεκάνη του Ειρηνικού, οι ναύλοι για ένα LNGC μεταφορικής ικανότητας περίπου 160.000 κ.μ. ανέρχονται σε $60.000/ημέρα. Δυτικά του Σουέζ, δηλαδή στη λεκάνη του Ατλαντικού, οι ναύλοι για ένα πλοίο ίδιων προδιαγραφών ανέρχονται σε $45.000/ημέρα.
Τον περσινό Σεπτέμβριο οι ναύλοι στη spot αγορά βρίσκονταν περίπου στα $170.000/ημέρα έως $180.000/ημέρα.
πηγή:capital.gr