Στο «στόχαστρο» του Ομίλου Grimaldi το λιμάνι της Ηγουμενίτσας
Στο προσκήνιο του επιχειρηματικού-επιχειρησιακού ενδιαφέροντος βρέθηκε για μια ακόμη φορά το λιμάνι της Ηγουμενίτσας στο πλαίσιο του 18ου πανελλήνιου συνεδρίου logistics.
Αιτία η τοποθέτηση του Νούντσιο Σαβαρέζε (Nunzio Savareze), διευθυντή πωλήσεων του ομίλου Grimaldi, στον οποίο ανήκει μεταξύ άλλων η Minoan Lines περί των δυνατοτήτων του λιμένα της Ηγουμενίτσας όπου οι συνδέσεις με την Εγνατία Οδό αποτελούν ισχυρό κίνητρο δραστηριοποίησης σε αντιδιαστολή με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης που είναι ανέτοιμο για να το εντάξει στον άμεσο σχεδιασμό του. «Η Θεσσαλονίκη έχει μεγάλη δυναμική γιατί η θέση της είναι στρατηγική.
Ο στόχος μας είναι όμως να υπάρχουν και επαρκείς συνδέσεις και για να είμαι ειλικρινής, θεωρώ ότι η Θεσσαλονίκη δεν είναι έτοιμη για κίνηση Ro – Ro (σ.σ. φορτηγών πλοίων, περισσότερο οχηματαγωγών, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ή κυρίως οχημάτων άνευ αυτοκίνησης).
Αυτή τη στιγμή η Ηγουμενίτσα είναι το στρατηγικό μας λιμάνι» επισήμανε ο κ. Σαβαρέζε, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα που τέθηκε κατά την εκδήλωση.
Εξάλλου, εντός του 2018 αναμένεται να ολοκληρωθούν τα έργα της Γ1 φάσης στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, τα οποία περιλαμβάνουν -μεταξύ άλλων- τη δημιουργία νέων κρηπιδωμάτων και την εκβάθυνση ήδη υφιστάμενων, ώστε να είναι δυνατή η εξυπηρέτηση περισσότερων φορτίων, όπως επισήμανε ο διευθυντής ανάπτυξης του Οργανισμού Λιμένος (ΟΛΗΓ ΑΕ), Κωνσταντίνος Γκρίνιας, σύμφωνα με τον οποίο το 2014 εξελίσσεται μέχρι στιγμής θετικά για το λιμάνι, με αύξηση της τάξης του 9\%-10\% τόσο στην επιβατική κίνηση, όσο και στα φορτία.
Στο πλαίσιο της Γ1 φάσης των έργων προβλέπεται παράλληλα η δημιουργία ενός τερματικού σταθμού φορτίου (cargo terminal) και ενδεχομένως -εντός του- μικρού Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ), ενώ θα ακολουθήσει η Γ2 φάση, που περιλαμβάνει δύο δακτυλιοειδείς προβλήτες και τη δημιουργία υποδομών για την εξυπηρέτηση μελλοντικής σύνδεσης Ra-Ra (σύνδεση σιδηροδρομικού δικτύου-λιμένος).
Ωστόσο, πρόσθεσε, για να γίνει αυτό πρέπει να υλοποιηθεί ο δυτικός σιδηροδρομικός άξονας. Του οποίου, σύμφωνα με τα τελευταία γνωστά στοιχεία, η ανάπτυξη έχει χρονικά τοποθετηθεί στο εγγύς μέλλον εξ αιτίας οικονομικών και άλλων προβλημάτων που σχετίζονται με το εν λόγω έργο.