Στην τελική ευθεία η επένδυση της HIG στον Ασπρόπυργο
Θέμα μερικών εβδομάδων θα πρέπει να θεωρείται η έναρξη των εργασιών στην επένδυση ανάπτυξης υποδομών logistics, ύψους άνω των 300 εκατ. ευρώ, που θα πραγματοποιήσει ο αμερικανικός επενδυτικός όμιλος HIG στον Ασπρόπυργο. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, μόλις προχθές, εξασφαλίστηκε η προέγκριση της οικοδομικής άδειας, με την οριστική άδεια να αναμένεται τις προσεχείς ημέρες, κάτι που θα “ανοίξει τον δρόμο” και για την έναρξη των εργασιών, πιθανώς τον Οκτώβριο. Με τον τρόπο αυτό, το χρονοδιάγραμμα θα επισπευσθεί κατά περίπου 3-4 μήνες, καθώς η εξασφάλιση της οικοδομικής άδειας αναμενόταν προς το τέλος του 2024, ή το αργότερο στις αρχές του 2025.
Ήδη πάντως, η Streem Development, η οποία “τρέχει” τις σχετικές διαδικασίες στην Ελλάδα, για λογαριασμό του HIG, έχει καταγράψει σημαντικό ενδιαφέρον μίσθωσης χώρων logistics, τόσο από εγχώριους, όσο και από πολυεθνικούς ομίλους. Μάλιστα, πληροφορίες αναφέρουν ότι έχουν ήδη υπογραφεί προσύμφωνα με τουλάχιστον δύο εξ αυτών, διαδικασία που αναμένεται να επιταχυνθεί για το σύνολο των επιφανειών τους επόμενους μήνες, με δεδομένη και την επικείμενη έναρξη των εργασιών.
Η HIG θα δημιουργήσει ένα από τα μεγαλύτερα εμπορευματικά κέντρα στην ελληνική αγορά στην έκταση των 291 στρεμμάτων της Χαλυβουργίας Ελλάδος που έχει αποκτήσει. Η πρώτη φάση του έργου είναι προγραμματισμένο να ολοκληρωθεί εντός του 2026, με την εγκατάσταση των πρώτων μισθωτών, ενώ η ανάπτυξη θα ολοκληρωθεί το 2027.
Συνολικά, προβλέπεται να κατασκευαστούν 133.390 τ.μ. αποθηκών (περιλαμβανομένων και των βοηθητικών τους χώρων), ενώ, όπως προκύπτει, η άδεια επιτρέπει τη δημιουργία χώρων ύψους 20 μέτρων, προσφέροντας κι ένα σημαντικό πλεονέκτημα. Παράλληλα, προβλέπεται να δημιουργηθεί και ένα κτίριο πολλαπλών χρήσεων, επιφάνειας 28.000 τ.μ., το οποίο θα περιλαμβάνει γραφεία (14.000 τ.μ.), γραφεία αποθηκών (10.000 τ.μ.), ένα μικρό ξενοδοχείο (1.400 τ.μ.), χώρους εστίασης (1.000 τ.μ.), ακόμα και κλινική για την εξυπηρέτηση των ανθρώπων που θα εργάζονται, ή θα πραγματοποιούν διελεύσεις από το σημείο (π.χ. επαγγελματίες οδηγοί). Επίσης, στο πλαίσιο των σχετικών συμφωνιών, θα δημιουργηθεί και ένας σημαντικός “πνεύμονας” πρασίνου με ελεύθερη προσέλευση για τους κατοίκους του Ασπροπύργου.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η μελλοντική αξιοποίηση του θαλάσσιου μετώπου του ακινήτου, με δεδομένο ότι υπάρχει άδεια για την κατασκευή προβλήτα πρόσδεσης εμπορικών πλοίων. Αυτό θα επιτρέψει και την εξυπηρέτηση φορτίων, όχι μόνο οδικώς, αλλά και διά της θάλασσας, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα μεταφοράς μέσω του σιδηρόδρομου, καθώς οι γραμμές του τρένου περνούν μέσα από το ακίνητο. Ειδικά όμως σε ό,τι αφορά τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων διά της θάλασσας, με βάση το υφιστάμενο πλαίσιο και της συμφωνίας μεταξύ της Ελλάδας και της Cosco, αυτή θα πρέπει να γίνεται μέσω του Πειραιά. Δηλαδή, το εκάστοτε πλοίο θα ξεφορτώνει στον Πειραιά και στη συνέχεια, θα μπορούν να μεταφέρονται κάποια “κουτιά” μέσω μικρότερων πλοίων και στο ακίνητο της HIG. Το κατά πόσο αυτό μπορεί να αλλάξει στο μέλλον και να καταπλέουν πλοία απευθείας στον Ασπρόπυργο και τις εγκαταστάσεις που θα δημιουργηθούν εκεί, απομένει να φανεί.
Η επένδυση αναμένεται να δημιουργήσει πάνω από 1.200 θέσεις εργασίας, ενώ υπολογίζεται ότι θα έχει καθαρό ετήσιο οικονομικό αποτύπωμα άνω των 100 εκατ. ευρώ για την ελληνική οικονομία, πέραν των ανταποδοτικών ωφελειών για την τοπική κοινωνία.
πηγή:capital.gr