Στην Κίνα τα πρωτεία παραγγελιών και αγορών πλοίων το 2024
Πρώτες… έκοψαν το νήμα σε νέες ναυπηγήσεις και αγορές πλοίων το 2024 οι κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες. Στη δεύτερη θέση και στις δύο κατηγορίες βρέθηκαν οι Έλληνες πλοιοκτήτες. Ειδικότερα, σύμφωνα με την Allied, το 2024 τα ναυπηγεία έκλεισαν συμφωνίες για τη ναυπήγηση 2.504 πλοίων όλων των τύπων. Τα περισσότερα απ’ αυτά είναι κινεζικών συμφερόντων – συνολικά 214. Οι Έλληνες εφοπλιστές ακολούθησαν με 173 παραγγελίες . Ωστόσο, κυριάρχησαν στις παραγγελίες νέων δεξαμενόπλοιων, με 104 συνολικά, την ίδια στιγμή που οι Κινέζοι έμειναν στα 51. Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με τα όσα έχει δηλώσει μέχρι σήμερα ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, η νέα διοίκηση της υπερδύναμης θα κινηθεί σε ρυθμούς «drill , baby, drill». Εφόσον επιβεβαιωθούν οι προθέσεις του νέου προέδρου των ΗΠΑ, αναμένεται να ενισχυθούν οι κλάδοι των τάνκερ και των πλοίων μεταφοράς αερίων, αλλά και τα ως παλαιότερης τεχνολογίας eco, τα οποία σε λίγα χρόνια δεν θα είναι συμβατά με τις απαιτήσεις του ΙΜΟ από το 2030 και μετά. Αντίθετα, όμως, το κινεζικό ισοζύγιο είναι θετικό κατά 52 πλοία. Πολλά από τα μεγάλης ηλικίας πλοία χρησιμοποιούνται στην εσωτερική ναυσιπλοΐα και στα ποτάμια της Κίνας.
Σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία των Ηνωμένων Εθνών (UNCTAD) , ο ελληνόκτητος στόλος την 1η Ιανουαρίου 2024 είχε 394,97 εκατ. dwt συνολική χωρητικότητα, αντιπροσωπεύοντας το 16,9% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας. Την ίδια στιγμή, σε εμπορική αξία έφτανε το 11,8 % του παγκόσμιου στόλου. Στη δεύτερη θέση ήταν ο κινεζικός στόλος, με 309,8 εκατ. dwt (13,3% της παγκόσμιας χωρητικότητας) , ενώ η εμπορική του αξία ήταν στο 11,6% του παγκόσμιου συνόλου. Στην τρίτη θέση του βάθρου ήταν η Ιαπωνία με 242,36 εκατ. dwt και μερίδιο 10,4%, ενώ η αξία του στόλου αντιπροσώπευε το 10,7% του συνόλου. Μία θέση πιο κάτω ήταν η Σιγκαπούρη με 146 εκατ. dwt και ακολουθούσε το Χονγκ Κονγκ με 135,5 εκατ. dwt. Στην έκτη θέση η Νότια Κορέα με σύνολο στόλου 97 εκατ. dwt. Την ασιατική αλυσίδα «έσπασε» ο γερμανικός στόλος με 74,4 εκατ. dwt, ενώ τη δεκάδα « έκλεισαν» η Ταϊβάν, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Νορβηγία.
πηγή: Ναυτεμπορική