Star Bulk: Συμμετέχει στη δημιουργία πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων

24.05.2022

Τον περασμένο μήνα, η εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή εταιρεία Star Bulk (SB), συμφερόντων του Πέτρου Παππα, εντάχθηκε σε μια πρωτοβουλία ορόσημο που στοχεύει στη δημιουργία του πρώτου είδους πράσινου διαδρόμου μεταξύ Αυστραλίας και Ανατολικής Ασίας για τη iron ore ναυτιλία.

Η πρωτοβουλία ξεκίνησε από μια κοινοπραξία που ηγείται το Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Φόρουμ (Global Maritime Forum). Η κοινοπραξία περιλαμβάνει, εκτός από την Star Bulk, την βρετανο-αυστραλιανή εταιρεία πόρων BHP, την αγγλο-αυστραλιανή εταιρεία mining Rio Tinto και τη γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία ξηρού χύδην φορτίου Oldendorff Carriers.

Η κίνηση ακολουθεί τη Διακήρυξη Clydebank (Declaration), μια διακήρυξη που έχει υπογραφεί από 23 έθνη μέχρι στιγμής για τη δημιουργία πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων – θαλάσσιων διαδρομών μηδενικών εκπομπών μεταξύ δύο ή περισσότερων λιμανιών – σε μια προσπάθεια να βοηθήσει τον ναυτιλιακό τομέα να απανθρακοποιηθεί.

Εν τω μεταξύ, ο Χάρης Πλακαντωνάκης, Chief Strategy Officer της Star Bulk Carriers που διαχειρίζεται συνολικά 128 πλοία, έδωσε περισσότερες πληροφορίες για τον προβλεπόμενο πράσινο ναυτιλιακό διάδρομο σε συνέντευξη που δημοσιεύτηκε στο Capital Link TV.

Σύμφωνα με τον Χ. Πλακαντωνάκη, ένας πράσινος διάδρομος μπορεί να οριστεί ως “μια ναυτιλιακή διαδρομή όπου είναι πρακτικό να λειτουργεί ένα πλοίο μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG), τόσο τεχνολογικά όσο και οικονομικά.Απλοποιούμε την πρόκληση της απανθρακοποίησης εστιάζοντας σε λιγότερες διαδρομές, φορτία και καύσιμα, μαζί με κατάλληλα οικονομικά κίνητρα και κανονισμούς ασφαλείας”, εξήγησε ο CSO της Star Bulk. “Οι πράσινοι διάδρομοι μας επιτρέπουν να επιταχύνουμε τόσο την προσφορά όσο και τη ζήτηση για πράσινη ναυτιλία σε συγκεκριμένες διαδρομές. Θεωρούμε ότι αυτό είναι ένα σημαντικό πρώτο βήμα για την επίτευξη του στόχου το 5% των ναυτιλιακών καυσίμων ώστε να είναι καύσιμα μηδενικών εκπομπών έως το 2030, το οποίο θεωρούμε ως οριακό σημείο για την επακόλουθη μετάβαση στην πλήρη απανθρακοποίηση”, πρόσθεσε. Μιλώντας για το κοινό έργο πράσινου διαδρόμου, ο κ. Πλακαντωνάκης είπε ότι στόχος είναι η χρηματοδότηση της μεταφοράς iron ore μηδενικών εκπομπών από την Αυστραλία στην Ανατολική Ασία. Η διαδρομή αντιπροσωπεύει περισσότερους από 22 μετρικούς τόνους ισοδυναμίας CO2 κάθε χρόνο ή περισσότερο από το 2.5 % των παγκόσμιων εκπομπών της ναυτιλίας.

Γενικότερα, οι εταίροι θέλουν να δημιουργήσουν ένα πλαίσιο μέχρι τα τέλη του 2022 και μετά θα αποφασίσουν για τα καύσιμα, το ανεφοδιασμό τους και τις κοινοπραξίες το συντομότερο δυνατό.

Επισης, ο κ. Πλακαντωνάκης τόνισε ότι η δημιουργία του πράσινου διαδρόμου απαιτεί ευρύτερη προσπάθεια από όλη την αλυσίδα αξίας (value chain) και από τον δημόσιο τομέα.

Τα τέσσερα μέλη της κοινοπραξίας μοιράζονται το όραμά τους για την απανθρακοποίηση, έχουν συγκεκριμένους στόχους και δεσμεύονται να διαδραματίσουν ενεργό ρόλο στο ταξίδι που ακολουθεί.

Το έργο ξεκίνησε μέσω της συμμετοχής και της εμπλοκής τους στον Συνασπισμό Getting to Zero (Getting to Zero Coalition) και συγκεκριμένα μέσω δραστηριοτήτων που σχετίζονται με το πώς να παρακινηθούν οι πρώτοι μεταφορείς.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η δημιουργία του πράσινου ναυτιλιακού διαδρόμου ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική ESG της Star Bulk, καθώς η εταιρεία στοχεύει να είναι μεταξύ των κορυφαίων στην πράσινη ναυτιλία ξηρού φορτίου, σύμφωνα με τον Star Bulk CSO. Επιπλέον, η εταιρεία έχει υπογράψει το Παγκόσμιο Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών (United Nations Global Compact) και δεσμεύεται στους ευρύτερους αναπτυξιακούς στόχους του ΟΗΕ (UN), όπως οι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης (Sustainable Development Goals -SDGs).

 

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!