Στα 105,6 δις δολ η αξία του ελληνικού στόλου

08.03.2015

Αυξημένη κατά 4,5\% στα 105.6 δις δολάρια ήταν η αξία του ελληνικό στόλου το 2014 σε σχέση με το 2013 σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue.com. Το 2013 η αξία του εληνικούστόλου ανερχόταν στα η αξία του ελληνόκτητου στόλου 101,03 δισ.

Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία, με την αξία του στόλου της να διαμορφώνεται σε 89,7 δισ. δολάρια, στην τρίτη η Κίνα με 70,7 δισ. δολάρια, στην τέταρτη η Γερμανία με 49,7 δισ. δολάρια και στην πέμπτη η Σιγκαπούρη με 38,2 δισ. δολάρια.

Την ίδια στιγμή η αξία του παγκόσμιου στόλου ενισχύθηκε το 2015 φθάνει στα 680, 4 δις δολάρια αυξημένη κατά 3,2\% σε σχέση με το 2014 που ήταν περί τα 659,6 δισ. δολάρια

Η μεγάλη δύναμη του ελληνόκτητου στόλου εντοπίζεται στα δεξαμενόπλοια, με τη συνολική αξία τους να φθάνει στα 41,7 δισ. δολάρια και στα bulker (πλοία ξηρού φορτίου) με συνολική αξία 35,5 δισ. δολάρια. Ακολουθούν τα LNG με συνολική αξία 12,27 δισ. δολάρια, τα containership (μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων) με 12,25 δισ. δολάρια και τελευταία τα LPG με 3,88 δισ. δολάρια.

Επενδύσεις δις δολαρίων

Σύμφωνα με την VesselsValue.com, οι Έλληνες εφοπλιστές πέρσι επένδυσαν περί τα 19,2 δισ. δολάρια, προκειμένου να ενισχύσουν τη δυναμικότητα του στόλου τους. Συγκεκριμένα, τα 11,7 δισ. δολ. κατευθύνθηκαν για παραγγελίες νέων πλοίων και τα 8,5 δισ. δολ. επενδύθηκαν στην αγορά μεταχειρισμένων.

Από τις επενδύσεις για νέες παραγγελίες ποσό 4,4 δισ. δολ. κατευθύνθηκε για δεξαμενόπλοια, 2,6 δισ. δολ., για φορτηγά πλοία , 1,94 δισ. Γιαπλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων , 1,88 δισ. για LNG και 867 εκατ. δολ., για LPG.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!