Σημαντική αύξηση του συνολικού κόστους καυσίμων προβλέπεται από το 2020

03.03.2017

Έως και 60 δισεκατομμύρια δολάρια αναμένεται να αυξηθεί το συνολικό κόστος καυσίμων σε ετήσια βάση από το 2020, σε ένα ολοκληρωμένο σενάριο συμμόρφωσης των πλοιοκτητών στον Κανονισμό του IMO για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του θείου στο 0,5\%, σύμφωνα με τη Wood Mackenzie.

Από το 2020, οπότε θα εφαρμοστεί ο Κανονισμός, η ναυτιλία είναι υποχρεωμένη να σταματήσει τη χρήση του υψηλής περιεκτικότητας σε θείο μαζούτ έναντι των εναλλακτικών καυσίμων, όπως το MGO (marine gas oil) ή να εγκαταστήσει scrubbers, ένα σύστημα που απομακρύνει το θείο από τα καυσαέρια που εκπέμπουν τα πλοία.

Ωστόσο, η στροφή προς το MGO αποτελεί μια περισσότερο δαπανηρή λύση, σύμφωνα με τον Research Director for Asia refining της Wood Mackenzie, κ. Sushant Gupta.

Ειδικότερα, αναμένεται οι ναυλωτές (shippers) να προβούν σε προσπάθειες μεταφοράς του κόστους στους καταναλωτές και τους ναύλους από τη Μέση Ανατολή προς τη Σιγκαπούρη, με συνέπεια το καύσιμο να αυξηθεί έως και κατά 1 USD το βαρέλι.  

Επιπλέον, η Wood Mackenzie προβλέπει μια μετατόπιση στις θέσεις ανεφοδιασμού καυσίμων με βάση τη διαθεσιμότητα συμβατών καυσίμων. Ως εκ τούτου, η Σιγκαπούρη ενδέχεται να χάσει μερίδιο αγοράς της στα καύσιμα στην Κίνα, καθώς οι ναυλωτές αναζητούν εναλλακτικές τοποθεσίες με πλεόνασμα συμβατών καυσίμων.

Συνεπώς, η Κίνα με άφθονη προσφορά MGO μπορεί να προσελκύσει τους ενδιαφερόμενους ναυλωτές, ενώ η Σιγκαπούρη χρειάζεται να αναπροσαρμόσει μερικές δεξαμενές αποθήκευσης και άλλες υποδομές, προκειμένου να προετοιμαστεί για τη μετάβαση από το μαζούτ στα συμβατά με την εφαρμογή του Κανονισμού για τα καύσιμα.    

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!