Σε πορεία ανάπτυξης ο Όμιλος Τσάκου το 2017
Το 2017 ξεκίνησε θετικά για Όμιλο Τσάκου και για την εισηγμένη στη χρηματαγορά της Wall Street εταιρεία Tsakos Energy Navigation (TEN), η οποία υπέγραψε μια μεγάλη συμφωνία χρονοναύλωσης για 9 δεξαμενόπλοιά της με τη νορβηγική πετρελαϊκή εταιρεία Statoil.
![]() |
Με αυτήν τη συμφωνία, η TEN επεκτείνει επίσημα τις δραστηριότητές της στη βόρεια Ευρώπη.
Επίσης, η ίδρυση της εταιρείας διαχείρισης πλοίων Tsakos Hyundai Shipmanagement, σε συνεργασία με τον όμιλο της Hyundai, φέρνει την κορεατική τεχνογνωσία στην Ελλάδα.
Σκοπός της λειτουργίας της είναι η τεχνική διαχείριση ενός μικτού στόλου από φορτηγά, δεξαμενόπλοια και ΥΦΑ, ενώ η αρχική δύναμη του στόλου θα περιλαμβάνει 12 σκάφη του Ομίλου Τσάκου.
Ανάμεσά τους βρίσκονται 2 LNG Carriers που απασχολούνται με μακροχρόνιες ναυλώσεις.
Συγκεκριμένα, το πλοίο «Neo Energy» μεταφορικής ικανότητας 149.700 κυβικών μέτρων, που χτίστηκε το 2007, έχει ναυλωθεί σε κινεζικό όμιλο για τους επόμενους 18 μήνες ως πλωτή μονάδα αποθήκευσης LNG, ενώ το πλοίο «Maria Energy» ναυπηγήθηκε το 2016 και είναι ναυλωμένο στην Cheniere Energy μέχρι τα μέσα του 2018.
Παρά τις αντιξοότητες που σημάδεψαν τον ναυτιλιακό κλάδο λόγω του ανταγωνισμού της Άπω Ανατολής (1997- 2000), των τρομοκρατικών επιθέσεων εναντίον των δίδυμων πύργων στις ΗΠΑ (2001- 2003) και της κατάρρευσης της Lehman Brothers (2008), ο Όμιλος Τσάκου άντεξε και κατάφερε εντός της τελευταίας εικοσαετίας, από τότε που εγκαταστάθηκε στο «Μέγαρο Μακεδονία», να τετραπλασιάσει τον στόλο του.
Ειδικότερα, κατόρθωσε να επεκτείνει το ναυπηγικό του πρόγραμμα – που ξεκίνησε τον Ιούλιο του 1997 με την παραλαβή του δεξαμενοπλοίου Toula Z, ξεπερνώντας τα 100 πλοία.
Πρόσφατα έγινε η παραλαβή δύο ακόμα δεξαμενοπλοίων, του VLCC «Ηρακλή» και του «Lisboa».
Μάλιστα, μέσα στα επόμενα 4- 5 χρόνια στόχος είναι η απόκτηση συνολικά 12 LNG Carriers.
Επιπλέον, στο τέλος του 2017 αναμένεται να ολοκληρωθεί το επενδυτικό πρόγραμμα κατασκευής ακόμη 7 δεξαμενοπλοίων, το οποίο υλοποιείται από την TEN.