Σε διαρκή πτώση οι ναύλοι
Μειωμένοι κατά 1,1\% στα 697 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 20 ποδιών (TEU) ήταν, την προηγούμενη εβδομάδα, οι ναύλοι στην αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τα λιμάνια της Ασίας προς την Βόρειο Ευρώπη.
Αναλυτές σημειώνουν ότι η προηγούμενη εβδομάδα ήταν η έκτη συνεχόμενη περίοδος πτώσης των ναύλων στην πιο πολυσύχναστη εμπορική διαδρομή παγκοσμίως. Οι ναύλοι των κοντέινερ έχουν μέχρι σήμερα κινηθεί ανοδικά σε 11 εβδομάδες του τρέχοντος έτους, αλλά έχουν πτωτική πορεία σε 31 εβδομάδες.
Κατά την προηγούμενη εβδομάδα, οι ναύλοι των κοντέινερ μειώθηκαν 3\% από την Ασία προς τα λιμάνια της Μεσογείου, κατά 1,4\% προς τα λιμάνια στην Δυτική Ακτή των ΗΠΑ και κατά 0,7\% προς τα λιμάνια στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ.
Η Maersk Line, ο παγκόσμιος ηγέτης της αγοράς με σχεδόν 600 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και μέρος του δανικού πετρελαϊκού και ναυτιλιακού ομίλου AP Moller-Maersk, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι σχεδιάζει να αυξήσει τους ναύλους κατά ποσοστό μεγαλύτερο από 100\%, με ισχύ από την 1η Νοεμβρίου.
Η τρίτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, η γαλλική CMA CGM, έχει επίσης ανακοινώσει την πρόθεσή της να αυξήσει τους ναύλους στα δρομολόγια από την Ασία προς τα Βορειοευρωπαϊκά λιμάνια κατά 850 δολάρια ανά TEU.