RINA: Ενέκρινε επί της αρχής την κατασκευή δεξαμενόπλοιου με καύσιμο αμμωνίας
Ο νηογνώμονας RINA χορήγησε την έγκριση επί της αρχής (AiP) για ένα δεξαμενόπλοιο μεταφοράς χημικών προϊόντων με καύσιμο την αμμωνία, χωρητικότητας 50.000 τόνων που αναπτύχθηκε και σχεδιάστηκε από τα ναυπηγεία Shanghai, θυγατρική της China State Shipbuilding Corporation (CSSC).
Οι επαγγελματικές ομάδες της Shanghai Shipyard και της RINA πραγματοποίησαν εκτενή και σε βάθος ανάλυση του σχεδιασμού του δεξαμενόπλοιου που κινείται με αμμωνία.
Η εταιρεία αναμένει ότι η εφαρμογή καυσίμου αμμωνίας θα δώσει στον σχεδιασμό των MR tanker σημαντικά πλεονεκτήματα στην αντιμετώπιση των κανονισμών για τη μείωση του CO2 και τα αέρια θερμοκηπίου (GHG). Αξίζει να αναφερθεί ότι όταν χρησιμοποιείται καύσιμο αμμωνίας ως κύριο καύσιμο, ο δείκτης σχεδιασμού ενεργειακής απόδοσης του πλοίου (EEDI) αυτού του τύπου θα μειωθεί περισσότερο από 90% σε σύγκριση με τον συμβατικό σχεδιασμό.
Επιπλέον, τα χαρακτηριστικά χαμηλών εκπομπών άνθρακα του πλοίου αναμένεται να πληρούν αποτελεσματικά τον υφιστάμενο δείκτη ενεργειακής απόδοσης πλοίων (EEXI) και τον δείκτη έντασης εκπομπών άνθρακα (CII) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για την αντιμετώπιση προκλήσεων όπως ο φόρος άνθρακα ή οι κανονισμοί εμπορίας άνθρακα στο μέλλον.
“Είναι κατανοητό ότι το ίδιο το καύσιμο αμμωνίας δεν περιέχει καθόλου άνθρακα, μπορεί επίσης να λύσει τεχνικά στους μεσοπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους μείωσης των εκπομπών άνθρακα του ΙΜΟ. Ως εκ τούτου, το καύσιμο αμμωνίας γίνεται όλο και περισσότερο σεβαστό από τη ναυτιλιακή αγορά ως εναλλακτικό καύσιμο μηδενικών εκπομπών άνθρακα”, σύμφωνα με την εταιρεία.
Γενικότερα, η ναυτιλιακή βιομηχανία προωθεί ενεργά διάφορες καινοτόμες τεχνολογίες και λύσεις για την εφαρμογή καυσίμου αμμωνίας στα πλοία. Σε αυτό το πλαίσιο, κινεζικές εταιρείες αποφασίζουν να αναπτύξουν και να λανσάρουν νέα σχέδια πλοίων με καύσιμο αμμωνίας. Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα, η κινεζική ναυπηγική εταιρεία Nantong COSCO Khi Ship Engineering (NACKS) εξασφάλισε AiP για τον σχεδιασμό του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων – containership που κινείται με αμμωνία από τον νηογνώμονα Lloyd’s Register που εδρεύει στο Ηνωμένο Βασίλειο.