Ραστώνη ναυλαγοράς στα post-panamaxes και στα panamaxes

25.08.2024

Μόνο η θερινή ραστώνη των διακοπών μπόρεσε να συγκρατήσει κάπως εσχάτως το ανοδικό ράλι της ναυλαγοράς, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει πως δεν καταγράφονται ναυλώσεις. Όπως τόνισε την περασμένη εβδομάδα ο γερμανικός οίκος Hamburg and Bremen Shipbrokers’ Association (VHBS), με το καλοκαίρι σε πλήρη εξέλιξη και πολλές χώρες σε διάθεση διακοπών, ανακόπηκε σε έναν βαθμό ο «ενθουσιασμός» στη δραστηριότητα ναυλώσεων. Οι αναλυτές του οίκου σημείωσαν πως δεν μπορεί να κριθεί προς το παρόν αν όντως θα υπάρξει κάποια στασιμότητα στην αγορά. «Τα θεμελιώδη μεγέθη που οδήγησαν στην απρόσμενη άνοδο των ναύλων νωρίτερα στο έτος δεν έχουν αλλάξει σημαντικά. Επομένως, δεν διαφαίνεται κάποια σημαντική μείωση στα ναύλα προσεχώς» εξήγησαν. Ο ναυλομεσιτικός οίκος Braemar, από την άλλη, επεσήμανε στο τελευταίο εβδομαδιαίο report πως η αγορά παραμένει δραστήρια. Ωστόσο, οι αναλυτές ανέφεραν πως για άλλη μία εβδομάδα δεν καταγράφηκαν νέες ναυλώ σεις στις κατηγορίες των postpanamax και panamax, ενώ δεν αναμένεται να τεθούν σύντομα διαθέσιμα τέτοια πλοία.

Ενώ τον Ιούνιο και τον Ιούλιο αρκετές μεγάλες εταιρείες τακτικών γραμμών εξασφάλισαν μεγαλύτερα πλοία με παραδόσεις εντός του 2025, η Braemar υπογράμμισε ότι οι liners έχουν γίνει πιο προσεκτικοί όσον αφορά την εξασφάλιση πλοίων που θα είναι διαθέσιμα μόνο αρκετούς μήνες στο μέλλον. Παρ’ όλα αυτά, ανέφεραν οι αναλυτές, « η ζήτηση παραμένει ισχυρή, γι’ αυτό και οι πλοιοκτήτες είναι σταθεροί στις εκτιμήσεις τους» και πρόσθεσαν ότι συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις μεταξύ παρόχων πλοίων και liners για τα επίπεδα των ναύλων.

Ισοζύγιο προσφοράς – ζήτησης

Εξετάζοντας αποκλειστικά και μόνα τα στοιχεία που προκύπτουν από τα θεμελιώδη ζήτησης και προσφοράς, αντιλαμβάνεται κανείς ότι τα σημάδια για την πορεία της αγοράς είναι μικτά και μια ενδεχόμενη ανατροπή του σκηνικού στην Ερυθρά Θάλασσα θα μπορούσε να επαναφέρει τους κινδύνους για τα ναύλα. Παρουσίαση Στην παρουσίαση της Navios Maritime Partners, συμφερόντων Αγγελικής Φράγκου , για τα αποτελέσματα δεύτερου τριμήνου, επισημαίνεται ότι η ζήτηση για containers διά θαλάσσης αναμένεται να αναπτυχθεί κατά 5,1 % φέτος και να υποχωρήσει στο 2,9% το 2025. Από την άλλη, η καθαρή ανάπτυξη του στόλου εκτιμάται ότι θα φτάσει το 10,2% το 2024 και το 4,9% το 2025. Βιβλίο παραγγελιών Το βιβλίο παραγγελιών ως αναλογία του εν ενεργεία στόλου διαμορφώνεται , όπως αναφέρθη κε και παραπάνω, στο 22%-23%. Περίπου το 78 % του orderbook συνθέτουν πλοία χωρητικότητας άνω των 10.000 TEUS, με την πλειονότητα αυτών να υπερβαίνει τα 13.000 TEUS. Την ίδια ώρα, τα containerships άνω των 20 ετών αποτελούν το 11,5 % του στόλου, ενώ αυτά που ξεπερνούν τη 15ετία έχουν μερίδιο 32,4%

πηγή: Ναυτεμπορική

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!