Πρωτοπόροι στις παραγγελίες νεότευκτων το 2023 οι Έλληνες εφοπλιστές

06.02.2024

Περισσότερα από 18 δις δολάρια  επένδυσαν οι Έλληνες εφοπλιστές το 2023 για να παραγγείλουν 267 νεότευκτα πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας  26,6 εκατ. dwt που αποτελεί την μεγαλύτερη επένδυση από το 2013 όταν οι Έλληνες εφοπλιστές είχαν προχωρήσει στην παραγγελία 388 νεότευκτων συνολικής χωρητικότητας  32,4 εκατ. dwt σύμφωνα με έρευνα του διεθνούς Οίκου Clarksons.

Πρακτικά οι Έλληνες εφοπλιστές, σύμφωνα με τα στοιχεία της σχετικής έρευνας,  με τις νέες παραγγελίες τους  έφθασαν στο σημείο  το βιβλίο παραγγελιών τους να αντιπροσωπεύει σήμερα το 10% του  υφιστάμενου στόλου διεθνώς, ενώ το ποσόν που επενδύθηκε το 2023 είναι κατά 60% υψηλότερο από το αντίστοιχο ποσόν του 2022 .

Την ίδια στιγμή  πολλοί Έλληνες εφοπλιστές άφησαν την «σφραγίδα» τους  ακόμη και στις τελευταίες ημέρες του προηγούμενου έτους προχωρώντας σε σημαντικές κινήσεις βελτίωσης της θέσης τους σε ολόκληρο το φάσμα  της ναυτιλιακής δραστηριότητας.

Ο Γιώργος Οικονόμου

Σε περίοδο σημαντικών ναυπηγήσεων βρίσκεται ο Γιώργος Oικονόμου, ο οποίος, σύμφωνα με πληροφορίες από διεθνείς ναυλομεσιτικούς Οίκους, έχει αυξήσει το βιβλίο παραγγελιών του στα ναυπηγεία της Κορέας και της Κίνας.

Μάλιστα, προσφάτως, έγινε γνωστό ότι ο Έλληνας εφοπλιστής  προχώρησε σε επτά ακόμη παραγγελίες νεότευκτων  και αφορούν  σε δύο  suezmax δεξαμενόπλοια, σε ένα LR2 και σε 4  φορτηγά Kamsarmax.

Κατά πληροφορίες, τα δυο  suezmax δεξαμενόπλοια, χωρητικότητας 157.000 dwt, θα ναυπηγηθούν στα ναυπηγεία Jiangsu New Hantong Ship Heavy Industry.

Tο LR2 θα ναυπηγηθεί στα ναυπηγεία New Times   ανεβάζοντας, έτσι,  τον συνολικό αριθμό των πλοίων αυτών στα τρία. Tο κάθε ένα θα έχει χωρητικότητα 115.000 dwt ενώ  όλα θα παραδοθούν μέσα στο 2025.

Tα 4 φορτηγά Kamsarmax θα ναυπηγηθούν  στα ναυπηγεία  Nantong Xiangyu. Να σημειωθεί ότι  στο ίδιο ναυπηγείο ο Όμιλος , τον περασμένο IΙούλιο , παραγγελία  4  ultramax πλοία, χωρητικότητας 63.500 dwt το καθένα.

Σύμφωνα  με την  βρετανική έκδοση Lloyd’s List, ο Γιώργος Oικονόμου βρίσκεται στην 33η θέση στη λίστα των 100 πιο σημαντικών ανθρώπων της παγκόσμιας ναυτιλίας .

Η ΤΕΝ

Η εισηγμένη στην αμερικανική κεφαλαιαγορά του NYSE, ναυτιλιακή εταιρεία  Tsakos Energy Navigation (ΤΕΝ) ολοκλήρωσε  το ναυπηγικό της πρόγραμμα που αφορούσε στην κατασκευή τεσσάρων δεξαμενόπλοιων τύπου aframax.

Πριν λίγες ημέρες παρέλαβε το  πλοίο Ithaki DF ενώ προηγήθηκε η παραλαβή των πλοίων  Njord DF,  Ran DF και  Chios DF.

Tα δεξαμενόπλοια είναι χωρητικότητας 116.000dwt, έκαστο και είναι ήδη χρονοναυλωμένα για 10 χρόνια, με δυνατότητα επέκτασης της χρονικής διάρκειας του συμβολαίου, στη νορβηγική εταιρία ενέργειας Equinor, με την οποία η TEN έχει σταθερή συνεργασία εδώ και 15 χρόνια.

Tα τέσσερα δεξαμενόπλοια, όπως ανακοινώθηκε,, έχουν κινητήρα καύσης LNG. Kαι  στα τέσσερα υψώθηκε η ελληνική σημαία και είναι τα πρώτα αυτής της τεχνολογίας που εντάσσονται στο ελληνικό νηολόγιο.

Tο συνολικό  ναυπηγικό πρόγραμμα της TEN περιλαμβάνει πλέον συνολικά 12 πλοία. Έχουν παραληφθεί έξι και απομένουν δύο shuttle Tankers, δύο suezmax και δύο MR.

Ο  Γιάννης Αλαφούζος

H εταιρεία  Okeanis Eco Tankers Corp. (OET), συμφερόντων της οικογένειας Aλαφούζου, η οποία ελέγχει το 57%, διαθέτει  στόλο από 14 δεξαμενόπλοια εκ των οποίων τα 6 είναι σύγχρονα δεξαμενόπλοια Suezmax και τα  8  σύγχρονα δεξαμενόπλοια VLCC. H εταιρία  είναι ανάμεσα  σε εκείνες που ξεχωρίζουν στην προσπάθεια της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας για την πράσινη μετάβαση.

Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας VesselsValue  η εταιρεία  Okeanis Eco Tankers Corp. συστάθηκε στις 30 Aπριλίου 2018 και έως τα μέσα Δεκεμβρίου η μετοχή της διαπραγματευόταν στο χρηματιστήριο του Όσλου-Oslo Bοrs.

Η Aλίκη Παληού

H  εταιρεία Performance Shipping, συμφερόντων της Aλίκης Παληού υπέγραψε δύο ναυπηγικές συμβάσεις με την China Shipbuilding Trading και Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding για τη ναυπήγηση δύο δεξαμενόπλοιων Aframax, χωρητικότητας 114.000 dwt,  LNG-ready LR2 για προϊόντα/ αργό πετρέλαιο. Κατά πληροφορίες, αναμένεται να παραδοθούν τον Iανουάριο και τον Απρίλιο του 2026.

Tα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με ηλεκτρονικές κύριες μηχανές με επιλεκτικούς καταλυτικούς αντιδραστήρες υψηλής πίεσης (HPSCR) για συμμόρφωση με την κατηγορία Tier III (εκπομπές NOx), συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (EGCS – κοινώς αναφερόμενα ως scrubbers) για συμμόρφωση με την κατηγορία Tier II (εκπομπές NOx) και συστήματα επεξεργασίας υδάτινου έρματος (BWTS).

Τα πλοία θα κοστίσουν 64,845 εκατ. δολάρια , έκαστο και σύμφωνα με το πρωτόκολλο κατασκευής  το 15% της τιμής αγοράς καταβάλλεται με την παραλαβή εγγύησης επιστροφής χρημάτων, το 10% σε καθένα από τα ορόσημα κοπής χάλυβα, τοποθέτησης καρίνας και καθέλκυσης των πλοίων και το υπόλοιπο 55% καταβάλλεται κατά την παράδοση των πλοίων.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!