Πρωτιές αναζητούν μεσογειακά λιμάνια

23.02.2015

Τρία ισπανικά λιμάνια και δύο ιταλικά, βρίσκονται στην πρώτη πεντάδα των λιμάνια της Μεσογείου. Πρόκειται για το Αλγεθίρας με 4,5 εκατ. teu, τη Βαλένθια με 4,4 εκατ. teu, τη Βαρκελώνη με 3,3, το Τζόγια Τάουρο με 3 εκατ. teu και τη Γένοβα με 2,2 εκατ. teu. Όλα αυτά βέβαια αφορούσαν το 2014, καθώς το τρέχον έτος οι στόχοι που έχουν τεθεί είναι κατά πολύ υψηλότεροι δεδομένου και της δρομολόγησης ποίων με μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα σε teu από τις συμμαχίες

Σύμφωνα με εκτιμήσεις κύκλων των χρηστών, θα υπάρξει ισπανο-ιταλική διαμάχη καθώς το Αλγεθίρας θα επιχειρήσει να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία, το δε Τζόγια Τάουρο να υποσκελίσει τα δύο άλλα ισπανικά λιμάνια που βρίσκονται στην 2η και 3η θέση.


Ωστόσο ο άγνωστος x παραμένει αναφορικά με την ανάπτυξη λιμανιών στην αφρικανική ήπειρο και δη στην δυτική πλευρά της όπου οι μεγάλες γραμμές δεν αποκλείεται να δημιουργήσουν κόμβους δημιουργώντας μια «ομπρέλα» για μεταφορτώσεις, άρα και πεδίο δράσης για feeder ships από τις αφρικανικές ακτές μέχρι τα λιμάνια κόμβους της Β. Ευρώπης και της Βρετανίας.


Ένας άλλος άγνωστος όπως προς ώρας διαμορφώνεται η κατάσταση είναι και ο μελλοντικός ρόλος που θα διαδραματίσει το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο παραμένει στο επίκεντρο του διεθνούς ενδιαφέροντας τόσο για το στρατηγικό του ρόλο στο υπό ανάπτυξη ευρισκόμενο θαλάσσιο δρόμου του Μεταξιού, όσο και εξαιτίας των πρόσφατων κυβερνητικών εξελίξεων αναφορικά με το θέμα της συνέχισης ή μη της ιδιωτικοποίηση του.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!