Προς χρεοκοπία τρεις ναυτιλιακές εταιρείες ξηρού φορτίου
Σε καθεστώς χρεοκοπίας μπήκαν τον μήνα Φεβρουάριο τρεις νατιλιακές εταιρείες καθώς η αγορά ξηρού φορτίου καταγράφει σημαντική πτώση. Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε αναφορά του Οίκου George Moundreas πρόκειται για τις εταιρείες Copenship από την Δανία, την Κινεζική Winland Ocean Shipping Corp. και την Daebo International Shipping Co Ltd από την Νότια Κορέα.
Κοινή διαπίστωση και των τριών εταιρειών είναι πως η αγορά βρίσκεται στα χειρότερα επίπεδα από το 1980 με κύριο χαρακτηριστικό την πτώση της ζήτησης από την Κίνα σε συνδυασμό με την υπέρ-προσφορά πλοίων.Οι εισαγωγές της Κίνας τον Ιανουάριο μειώθηκαν κατά 19,9\% συγκριτικά με τον Ιανουάριο του 2013 ενώ η οικονομία της αναπτύσσεται με το χαμηλότερο ρυθμό των τελευταίων 24 ετών.
Αξίζει να επισημάνουμε πως η μεταφορά ενός φορτίου Coal με Panamax από την Ινδονησία στην Νότιο Κίνα κοστίζει ((Freight Rate) $ 3,000 την ημέρα συγκριτικά με $ 6,000 την ημέρα πριν ένα χρόνο.
Επιπροσθέτως, εκτός από την μειωμένη ζήτηση για Capes και Panamax, όπως αποδεικνύεται από τον μεγάλο αριθμό πλοίων που βρίσκονται idle στην περιοχή της Singapore, Hong Kong και Νότιας Αφρικής σύμφωνα με τα στοιχεία από το Reuters Ship Tracking, αρνητικά είναι και τα στοιχεία για την προσφορά των συγκεκριμένων πλοίων, καθώς με εκτιμήσεις της Clarkson ο αριθμός των πλοίων υπό παραγγελία για τα επόμενα 3 χρόνια ανέρχεται στο 39\% του υπάρχοντος στόλου.
Να σημειωθεί ακόμη ότι αρνητική συνεχίζει και παραμένει η εικόνα του δείκτη έχοντας παρουσιάσει πτώση κατά 78\% από τον Δεκέμβριο του 2013 που ο δείκτης βρισκότανε στις 2,277 μονάδες.
