Πονοκέφαλος οι «ορφανοί» οa1ώσοι τουρίστες της Labirint
Συναγερμός για την διαχείριση του προβλήματος που προέκυψε από το «κανόνι» του ρωσικού τουρ οπεραίτορ. Ανησυχία στις ελληνικές εταιρείες για την κάλυψη των ζημιών και προβληματισμός για τη διαχείριση των εν Ελλάδι τουριστών.
Την «καυτή πατάτα» από την πτώχευση της Labirint καλείται να διαχειριστεί η ελληνική τουριστική αγορά. Ο ρωσικός τουρ οπεραϊτορ ήταν ο τρίτος σε μέγεθος «παίκτης» στην Ελλάδα και η εν μέσω κατακαλόκαιρου χρεοκοπία του ανοίγει μια σειρά από πληγές.
Σήμερα, σύμφωνα με τις ρωσικές αρχές εκτός Ρωσίας βρίσκονται 25.000 πελάτες του συγκεκριμένου πρακτορείου. Με δεδομένο ότι 70\% των πελατών του έρχονται στην Ελλάδα ενδέχεται να βρίσκονται στην Ελλάδα περί τις 15.000 Ρώσοι οι οποίοι θα πρέπει να επαναπροωθηθούν στη χώρα τους μετά τις διακοπές τους.
Την ίδια στιγμή όμως δεν είναι εξασφαλισμένο ότι θα καλυφθούν οι υποχρεώσεις της Labirint προς ελληνικές επιχειρήσεις (ξενοδοχεία, τουριστικά γραφεία) από τις εγγυήσεις που έχει δώσει ο τουρ οπεραϊτορ.
Κύκλοι της αγοράς σημείωναν ότι το Labirint εδώ και μερικούς μήνες άλλαξε ασφαλιστική εταιρεία και καλυπτόταν από την ίδια ασφαλιστική εταιρεία που είχε και ο άλλος τουρ οπεραϊτορ που χρεοκόπησε (Neva).
Εν τω μεταξύ στην αγορά υπάρχουν σοβαρές ανησυχίες ότι βρισκόμαστε μπροστά σε ντόμινο εξελίξεων στην ρωσική αγορά, καθώς την τελευταία τριετία οι περισσότεροι ρώσοι τουρ οπεραϊτορ είχαν υιοθετήσει μια έντονα επεκτατική πολιτική και πουλούσαν κάτω του κόστους σε μια προσπάθεια να αποσπάσουν μερίδια αγοράς.
Τώρα εν μέσω της κρίσης που προκλήθηκε από τις εξελίξεις στην Ουκρανία αυτές οι εταιρείες βρίσκονται «ανοικτές» και δεν θα πρέπει να αποκλειστούν νέα «κανόνια».
Η εκτίμηση ότι οι αεροπορικές θέσεις που διέθετε το Labirint θα καλυφθούν από άλλους τουρ οπεραϊτορ δεν φαίνεται να επιβεβαιώνεται.
Σε επικοινωνία του Euro2day.gr με στελέχη άλλων ρώσων τουρ οπεραϊτορ προέκυψε πως οι περισσότεροι από αυτούς δεν φέρονται διατεθειμένοι να καλύψουν το κενό, καθώς η κατάσταση στη ρωσική αγορά είναι ρευστή και δεν θέλουν να διακινδυνεύσουν τη δική τους θέση.
«Στην παρούσα φάση κρίνεται σκόπιμο να μην γίνονται αυθαίρετες εκτιμήσεις για τις επιπτώσεις στην ελληνική αγορά από την πτώχευση του Labirint. Θα πρέπει μάλιστα να αναληφθεί πρωτοβουλία από το αρμόδιο υπουργείο Εξωτερικών προκειμένου να συντονιστούν οι κινήσεις που θα πρέπει να γίνουν από τους εμπλεκόμενους (ξενοδόχους, ταξιδιωτικούς πράκτορες) προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι ζημιές για την ελληνική αγορά, αλλά και την εικόνα της χώρας στη Ρωσία», ανέφερε χαρακτηριστικά στο Euro2day.gr o Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας και αντιπρόεδρος της ξενοδοχειακής αλυσίδας Aldemar, η οποία δραστηριοποιείται επί χρόνια στη ρώσικη αγορά.
Όπως αναφέρουν κύκλοι της ρωσικής αγοράς οι χρεοκοπίες των ρώσων τουρ οπεραϊτορς προκύπτουν κάθε χρόνο από τα τέλη Αυγούστου έως τις αρχές Σεπτεμβρίου, αφήνοντας έτσι ανοικτό το ενδεχόμενο να υπάρξουν νέες πτωχεύσεις, όχι όμως τόσο ηχηρές όσο του Labirint
Να σημειωθεί ότι χθες, μιλώντας στον Skai ο Ανδρέας Ανδρεάδης προειδοποίησε ότι θα υπάρχουν κι αλλά προβλήματα στον τουρισμό λόγω της κρίσης.
«Πέρυσι είχαμε 1,35 εκατ. ρώσους τουρίστες και 250.000 Oυκρανούς. Στόχος μας ήταν να κρατήσουμε τον ίδιο αριθμό στους Ρώσους. Δεν θα τα καταφέρουμε οι ρώσοι τουρίστες υπολογίζονται φέτος σε 1,1 με 1,2 εκατ. Από την αγορά της Ουκρανίας η πτώση είναι πάνω από 50\%».
Ο ίδιος τοποθέτησε την συνολική «ζημιά» για τον ελληνικό τουρισμό από τις εξελίξεις στην Ουκρανία και τη Ρωσία σε περίπου 300 εκατ. ευρώ.
Υπουργείο Τουρισμού: Σε διαρκή επαφή για καλύτερο συντονισμό
Ανακοίνωση για το θέμα εξέδωσε το Υπουργείο Τουρισμού. Σε αυτή αναφέρει πως «το Υπουργείο Τουρισμού και ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού από την πρώτη στιγμή παρακολουθούν με πολύ προσοχή και τη δέουσα σοβαρότητα τις εξελίξεις αναφορικά με το τουριστικό πρακτορείο από τη Ρωσία.
Συνεργαζόμαστε στενά, μαζί με το Υπουργείο Εξωτερικών, με τις Ρωσικές αρχές και βρισκόμαστε σε διαρκή επαφή με τους φορείς του ελληνικού τουριστικού κλάδου. Υπάρχει συνεχής ενημέρωση και συντονισμός όλων των εμπλεκομένων πλευρών.
Από την πλευρά μας καταβάλλεται κάθε προσπάθεια για την ταχύτερη δυνατή ομαλοποίηση των συνεπειών του συγκεκριμένου περιστατικού. Η Ελλάδα είναι ένας ασφαλής και φιλόξενος τουριστικός προορισμός που σέβεται τους επισκέπτες της».
Για το θέμα της Labirint και ο ΣΕΤΕ εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία «προτρέπει τα ελληνικά τουριστικά καταλύματα, τα οποία συνεργάζονται με το συγκεκριμένο γραφείο ή με τους τοπικούς αντιπροσώπους του στην Ελλάδα, να συνεχίσουν να φροντίζουν για την απρόσκοπτη φιλοξενία των ρώσων επισκεπτών οι οποίοι βρίσκονται ήδη σε αυτά»
Στην ανακοίνωση προσθέτει ότι σύντομα θα υπάρξουν διευκρινήσεις για τον τρόπο πληρωμής ή την ασφαλιστική κάλυψη του υπολειπόμενου κόστους διαμονής τους.
«Ευελπιστώντας στην ταχύτατη τακτοποίηση όσων θεμάτων σχετίζονται με την πτώχευση, όπως και με την ασφαλή επιστροφή των επισκεπτών, προέχει η φιλοξενία όσων εμπιστεύθηκαν τη χώρα μας για τις διακοπές τους, και η διαφύλαξη της θετικής εικόνας του ελληνικού τουρισμού», καταλήγει η ανακοίνωση.
Πηγή :euro2day.gr