Περισσότερο από ένα νεότευκτο containership κάθε ημέρα θα παραδίδεται την τρέχουσα χρονιά

10.01.2024

Η ναυτιλία τακτικών γραμμών (liner) εισήλθε δυναμικά στο 2024, χάρη στις αλλαγές δρομολογίων από την Ερυθρά Θάλασσα, με τα spot ναύλα να ανέρχονται σε υψηλά επίπεδα, που δεν έχουν ξαναζήσει εκτός της εποχής του Covid.

Ωστόσο, ο συγκεκριμένος κλάδος θα πρέπει να αντιμετωπίσει έναν ακόμη κατακλυσμό-ρεκόρ νέων παραδόσεων, τα οποία θα μπορούσαν να περιορίσουν οποιαδήποτε αύξηση κερδών.

Το 2023, τα ναυπηγεία παρέδωσαν 350 νέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 2,2 εκατομμυρίων teu, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ από το 2015, όταν παραδόθηκαν 1,7 εκατομμύρια teu. Το ρεκόρ του 2023 είναι πλέον πιθανό να καταρριφθεί την τρέχουσα χρονιά.

«Αν και οι ιδιοκτήτες, καθώς και οι διαχειριστές liner, επωφελούνται επί του παρόντος από τα παράτυπα γεγονότα στην αγορά έξω από την Ερυθρά Θάλασσα καθώς και από τη Διώρυγα του Παναμά, τότε ίσως είναι συνετό να θυμόμαστε τα 3,1 εκατομμύρια teu σε επιπλέον χωρητικότητα που αναμένεται να παραδοθεί το 2024, με περίπου 140 πλοία που θα πρέπει να φτάσουν το πρώτο τρίμηνο», σημείωσαν νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα οι αναλυτές της Braemar, ένα θέμα που στη συνέχεια ασχολήθηκε από τον Niels Rasmussen, επικεφαλής αναλυτή ναυτιλίας της BIMCO.

«Το 2024 έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν 478 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 3,1 εκατομμυρίων teu, ξεπερνώντας το ρεκόρ του 2023 κατά 41%. Ως εκ τούτου, η χωρητικότητα του στόλου εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να αυξηθεί κατά 10% το 2024», δήλωσε ο Rasmussen. Η προέκταση των δεδομένων BIMCO δείχνει ότι 1,31 νεότευκτα boxships θα παραδίδονται κάθε μέρα εφέτος.

 

 

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!