Περαιτέρω φιλελευθεροποίηση ζητά ο ESPO
Με τη νέα Επίτροπο Μεταφορών Βιολέτα Παλκ, συναντήθηκε κλιμάκιο της Διοίκησης του ESPO κατά τη διάρκεια της οποίας πέραν του εθιμοτυπικού εξετάστηκαν και ζητήματα ουσίας όσον αφορά τις κατευθυντήριες γραμμές που αφορούν στην ευρωπαϊκή λιμενική πολιτική. Η οποία βρίσκεται ως γνωστόν, σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι.
Ουσιαστικά ο ESPO έθεσε θέμα περαιτέρω «απελευθέρωσης» της γενικότερης πολιτικής της ΕΕ προκειμένου να είναι εφικτή η αντιμετώπιση των προκλήσεων τόσο σε οικονομικό όσο και σε τακτικό επίπεδο, δεδομένων των συντελούμενων αλλαγών σε παγκόσμια κλίμακα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το τελευταίο διάστημα ο ESPO έχει προτάξει παραμέτρους που κάνουν λόγο για μια περαιτέρω φιλελευθεροποίηση της ευρωπαϊκής λιμενικής πολιτικής, με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται, δεδομένου ότι οι αλλαγές που έχουν επισυμβεί σε άλλες πολιτικές που σχετίζονται και με το περιβάλλον τείνουν να αναδιαμορφώσουν το σκηνικό το οποίο εξακολουθεί ρευστό, καθώς εν παραλλήλω τρέχουν και αρκετά προγράμματα της ΕΕ που αναφέρονται στο Motorways of the Seas, το Short Sea Shipping και του άξονα συνδυασμένων μεταφορών βορρά – νότου και ανατολής – δύσης.
Πέραν τούτου στο σημείο αυτό πρέπει να υπενθυμιστεί ότι στους άξονες βορρά-νότου, ο Πειραιάς μέλλεται να διαδραματίσει ένα σημαίνοντα πρωταγωνιστικό ρόλο στην περίπτωση που προχωρήσουν την επαύριον των εκλογών οι πολυσυζητημένες και πολύ καθυστερημένες ιδιωτικοποιήσεις καθώς η κινεζική πλευρά τον έχει εντάξει με κομβικό ρόλο στο δια θαλάσσης δρόμο του μεταξιού που συνδέει την Ασία με τα Ευρωπαϊκά εμπορικά κέντρα, δια μέσου του Πειραιά.