Οι τιμές παλαιότερων Capesizes όλο κι αυξάνονται
Oι τιμές των Capesizes συνεχίζουν να αυξάνονται, με πλοίο ηλικίας 14 ετών να σπάει το φράγμα των 30 εκατομμυρίων δολαρίων.Την ίδια ώρα, μμεσίτες του κλάδου ανάφεραν ότι Κινέζοι αγοραστές σαρώνουν την αγορά για πλοία κορεατικής κατασκευής.
Αναλυτικότερα, το “Mineral Subic” (χωρητικότητας 179.397 dwt & κατασκευής του 2011 στοHanjin Subic) αναφέρθηκε ότι πουλήθηκε για 30.25 εκατομμύρια δολάρια. Αξίζει να αναφερθεί ότι είναι το πρώτο κορεατικό Capesize κατασκευής του 2011 που ξεπέρασε το επίπεδο των 30 εκατομμυρίων δολαρίων εφέτος. Η προαναφερθείσα τιμή είναι πολύ πάνω από τις πρόσφατες κορεατικές συναλλαγές, υπογραμμίζοντας το ολοένα και πιο αισιόδοξο κλίμα. Καθώς μόλις λίγες μέρες νωρίτερα, το “Rosemary” (χωρητικότητας 179.700 dwt & κατασκευής του 2010 στο ναυπηγείο Daewoo) λέγεται ότι άλλαξε χέρια για 28.5 εκατομμύρια δολάρια, το οποίο ήδη θεωρείται μια καλή τιμή από τους παρατηρητές της αγοράς. Ενώ δύο εβδομάδες πριν, το “Cape Providence” (χωρητικότητας 179.600 dwt & κατασκευής του 2009 στο ναυπηγείο Daewoo) πουλήθηκε για 26.2 εκατομμύρια δολάρια, γεγονός που αποτελεί μια περαιτέρω απόδειξη μιας απότομης ανοδικής καμπύλης.
Εν τω μεταξύ, το χάσμα τιμών έναντι των πλοίων κινεζικής κατασκευής συνεχίζει να διευρύνεται. Υπενθυμίζεται ότι το “Cape Aqua” (χωρητικότητας 178.100 dwt & κατασκευής του 2009 στο ναυπηγείο SWS) της Primebulk πουλήθηκε έναντι 25.5 εκατομμυρίων δολαρίων πριν από μερικές εβδομάδες, ενώ και το “Hebei No. 1” (χωρητικότητας 182.400 dwt & κατασκευής του 2009 στο ναυπηγείο Dalian) εξοπλισμένο με scrubbers πουλήθηκε στις αρχές Οκτωβρίου έναντι 25 εκατομμυρίων δολαρίων.
Τα τρέχοντα spreads τιμών δείχνουν ότι τα παλαιότερα κορεατικά capes υπερβαίνουν από 3 έως 5 εκατομμύρια δολάρια σε σχέση με τα αντίστοιχα κινεζικής κατασκευής.

