Οι πιστωτές ασκούν πίεση στην οικογένεια Cho για να βοηθήσει να σωθεί η Hanjin Shipping
Η Κορεατική Hanjin Shipping, από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες, θα χρειαστεί περίπου 1 δις δολάρια ΗΠΑ, (1.2 τρις KRW ) για να καλύψει τις κεφαλαιακές τα ανάγκες και συνεχίζει τη λειτουργία της για τα επόμενα δύο χρόνια, σύμφωνα με έκθεση που συντάχθηκε από την Samil Price waterhouse Coopers (PwC).
Υπολογίζεται ότι η Hanjin Shipping θα υποστεί μια έλλειψη μετρητών της τάξεως των 1 δις δολαρίων περίπου μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, εκτός αν προκύψει μια εθελοντική συμφωνία με τους πιστωτές.
Η οικογένεια Cho, η οποία διαχειρίζεται την Hanjin Shipping, θα μπορούσε να χάσει τον έλεγχο της εταιρείας, εκτός αν κάνουν μια σημαντική οικονομική συνεισφορά προς την κατεύθυνση της αναδιάρθρωσης, προειδοποίησαν κυβερνητικοί αξιωματούχοι από τη Σεούλ.
Η κυβέρνηση έχει καταστήσει σαφές ότι δεν θα επιβάλει κυρώσεις στην κρατική Τράπεζα Ανάπτυξης (Korea Development Bank) να χρηματοδοτεί με περαιτέρω κεφάλαια διάσωσης μέχρι που η οικογένεια Cho να βάλει δικά της μετρητά.
“Οι κύριοι μέτοχοι πρέπει να μοιράζονται τις ευθύνες και το βάρος με τους πιστωτές και τους εργαζομένους για να σωθεί μια εταιρεία. Προσωπική δωρεά ή μια γραπτή δέσμευση να εγκαταλείψουν την εταιρεία μπορεί να είναι τρόποι “Δήλωσε ο πρόεδρος της Επιτροπής Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών (FSS), Yim Jong-Yong νωρίτερα αυτή την εβδομάδα.
Ο Cho Yang-ho είναι πρόεδρος του Ομίλου Hanjin, μητρικής της Hanjin Shipping, καθώς και πρόεδρος της Korean Air Lines. Ο γιός του και οι δυο κόρες του έχουν επίσης συμμετοχές στον όμιλο.
Η Hanjin Shipping δήλωσε την περασμένη Παρασκευή ότι θα επιδιώξει την αναδιάρθρωση και τη συμφωνία με τους πιστωτές της. Οι πιστωτές έχουν ζητήσει από τη Hanjin να διαπραγματεύεται για χαμηλότερα τέλη διαχείρισης από πλοία που έχει ναυλώσει, κάτι που έχει επίσης κάνει η Hyundai Merchant Marine (HMM), μια ακόμα Κορεατική ναυτιλιακή εταιρεια γραμμών που είναι στο ‘κόκκινο’. Ο πρόεδρος της μητρικής εταιρείας του ομίλου Hyundai, Hyun Jeong-eun, δώρισε 26 εκ. δολάρια (KRW 30 εκ), καθώς και την εγκατάλειψη των δικαιωμάτων ψήφου του στη ναυτιλιακή εταιρεία τον περασμένο μήνα, κάτι που θα η οικογένεια Cho θα πρέπει να παραδειγματιστεί
Δεδομένου ότι Κορεατική Τράπεζα Ανάπτυξης μπορεί να γίνει ο μεγαλύτερος μέτοχος και στις δύο εταιρείες – όπως θεωρείται πιθανό κάτω από το σχέδιο αναδιάρθρωσης – τότε η συγχώνευση της Hanjin Shipping με τη Hyundai Merchant Marine φαίνεται πιθανό σενάριο. Όμως, τόσο η HMM όσο και η Hanjin έχουν αρνηθεί κατά τους τελευταίους μήνες. Ωστόσο, οι συμμαχίες σε παγκόσμιο επίπεδο στην αγορά των εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα επιφέρουν τεράστιες αλλαγές στις αρχές του επόμενου έτους. Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε αυτή την αγορά θα πρέπει να έχουν μέγεθος και σημαντικό μερίδιο της αγοράς, προκειμένου να είναι στις διαπραγματεύσεις των νέων συμμαχιών που θα προκύψουν το 2017.