Οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων επικεντρώνονται σε λίγους πλοιοκτήτες

31.10.2024

Η ναυτιλία είναι ένας εξαιρετικά κατακερματισμένος κλάδος όσον αφορά τον τεράστιο όγκο των εταιρειών που διαθέτουν πλοία. Ωστόσο, μια εξέταση του σημερινού βιβλίου παραγγελιών από την Clarksons Research δείχνει ότι οι επενδύσεις σε νέες κατασκευές είναι πολύ πιο συγκεντρωμένες.

Οι 50 κορυφαίοι ιδιοκτήτες ανά χωρητικότητα κατά παραγγελία σήμερα αντιπροσωπεύουν το 52% της χωρητικότητας κατά παραγγελία, έναντι 30% την περίοδο από το 2009 έως το 2011, σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons. Είναι αξιοσημείωτο ότι, παρά τους τίτλους των βιβλίων παραγγελιών ρεκόρ σε ναυπηγεία σε όλη την Ασία, λιγότερο από το 10% των ναυτιλιακών εταιρειών έχουν στην πραγματικότητα χωρητικότητα υπό παραγγελία.

«Το μεγαλύτερο μερίδιο παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και φυσικού αερίου (τομείς όπου παραδοσιακά οι ιδιοκτήτες είναι μεγαλύτεροι από ό,τι σε άλλα τμήματα) και η πρόσβαση στη χρηματοδότηση έπαιξαν ρόλο στη μεγαλύτερη συγκέντρωση, μαζί με την αυξανόμενη υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων σε ορισμένους τομείς και με τα επίπεδα τιμών νεότευτκων πλοίων. Οι χρόνοι παράδοσης ναυπηγείων και η τεχνολογική αβεβαιότητα αποτρέπουν ορισμένους ιδιοκτήτες από επενδύσεις σε νεότευκτα», εξήγησαν αναλυτές της Clarksons στην πιο πρόσφατη εβδομαδιαία έκθεσή τους.

 

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!