Οι γεωπολιτικές εξελίξεις επηρεάζουν τον κλάδο των tankers
Τα τελευταία χρόνια παγκόσμιες γεωπολιτικές εξελίξεις και σπάνια καιρικά φαινόμενα έχουν επηρεάσει θετικά τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων.
Αναλυτικότερα, τόσο η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022, όσο οι συγκρούσεις στη Μέση Ανατολή, αλλά και η μείωση της κίνησης στη Διώρυγα του Παναμά, έχουν συμβάλλει στην άνοδο των αξιών και των ναύλων, δεδομένου ότι έχουν πολλαπλασιαστεί τα τονομίλια, δημιουργώντας τεχνική έλλειψη χωρητικότητας.
Οι Έλληνες εφοπλιστές ωστόσο συνεχίζουν να πρωταγωνιστούν στις αγορές, καθώς σύμφωνα με πηγές του κλάδου, τους τελευταίους δώδεκα μήνες, έχουν ενισχύσει τους στόλους τους με περισσότερα από 60 μεταχειρισμένα tankers, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στη λίστα των αγοραστών. Δεύτεροι ακολουθούν οι Κινέζοι εφοπλιστές, με αγορές περίπου 50 tankers.
Ωστόσο, την ίδια ώρα η ημερήσια αύξηση αποθεμάτων στην Κίνα όπως και η μειωμένη δραστηριότητα των διυλιστηρίων, δημιουργούν αμβιφολίες για την ανάκαμψη της ζήτησης πετρελαίου. Αξίζει να αναφερθεί ότι οι εισαγωγές αργού μειώθηκαν κατά 11% σε ετήσια βάση τον Ιούνιο, εγείροντας ανησυχίες τόσο για την υγεία της κινεζικής οικονομίας, όσο και της αγοράς πετρελαίου. Παράλληλα, η Σαουδική Αραβία και η Ρωσία έχουν σημειώσει μείωση των όγκων που προορίζονται για την Κίνα, κατά 5.04% και 10.61% αντίστοιχα. Ενώ, υπήρξε αξιοσημείωτη αύξηση των εισαγωγών από τη Βραζιλία (13.05%), το Ιράν (60.4%) και το Ιράκ (7.26%).
Αντίθετα μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και τις κυρώσεις που επέβαλε η Δύση, η Ινδία εξελίχθηκε σε έναν από τους βασικούς εισαγωγείς ρωσικού αργού, εκτινάσσοντας τα τονομίλια στην αγορά.