Οι έλληνες εφοπλιστές οδηγούν τον κόσμο των επενδύσεων
Οδηγούν τον κόσμο των επενδύσεων και στα μεταχειρισμένα πλοία κατά τη διάρκεια του περασμένους οι Έλληνες πλοιοκτήτες, ανεβάζοντας την αξία του στόλου τους.
Ο ελληνόκτητος στόλος, ο μεγαλύτερος στον κόσμο, ελέγχει πλοία αξίας 105,61 δις δολ., σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue.com.
Αυτό σηματοδοτεί μια αύξηση 4,5\% κατά το παρελθόν έτος, αναφέρει η Seasure Shipbroking συνδεόμενη εταιρεία με τη VesselsValue.com..
Κατά το περασμένο έτος οι έλληνες πλοιοκτήτες επένδυσαν περισσότερα από 8, 5 δις δολ. για πλοία από δεύτερο χέρι.
Σύμφωνα με την έρευνα, η αξία των δεξαμενόπλοιων του ελληνικού στόλου ξεπερνά τα 41,66 δις δολ.
Ο ελληνόκτητος στόλος των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου υπολογίζεται στα 35,54 δις. δολ., ενώ πάνω από 12,00 δις δολ. υπολογίζεται η αξία των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) αντίστοιχα και άνω των 3,89 δις δολ. τα πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG).
Σημαντικές επίσης είναι οι αγορές σε μεταχειρισμένα πλοία από αμερικανούς εφοπλιστές, οι οποίοι έχουν επενδύσει περί τα 5,52 δις δολ. πέρυσι, σε μια περίοδο κατά την οποία η αξία του στόλου των Η.Π.Α. μειώθηκε και η αξία του ανέρχεται στα 34, 48 δις δολ.
Τα δεξαμενόπλοια όπως και στην Ελλάδα, αντιπροσωπεύουν ένα μεγάλο κομμάτι του στόλου των ΗΠΑ όπου η αξία του υπολογίζεται στα 19,35 δις δολ. Τα πλοία χύδην φορτίου και των εμπορευματοκιβωτίων προσθέτουν επιπλέον 8,31 δις δολ. και 2,17 δις δολ. αντίστοιχα.
Η Σιγκαπούρη κατέχει την τρίτη θέση στις επενδύσεις πλοίων από δεύτερο χέρι κατά το περασμένο έτος, όπου σύμφωνα με τη VesselsValue, ο στόλος της Σιγκαπούρης αξίζει στα 38,25 δις δολ., με τα δεξαμενόπλοια, όπου και αποτελούν το ακριβώτερο μέρος του στόλου τους, να αξίζουν περί τα 18,45 δις δολ..
Οι Νορβηγοί πλοιοκτήτες επενδύσει πάνω από 2 δις δολ. σε μεταχειρισμένα πλοία το περασμένο έτους, όπου και ανέβασαν την αξία του στόλου της χώρας τους πάνω από 12\% στα 33,20 δις. δολ..
Περίπου το ήμισυ του νορβηγικού στόλου αποτελείται από δεξαμενόπλοια, ενώ η αξία των πλοίων LPG ανέρχεται στα 6,62 δις δολ., τα φορτηγά πλοία στα 5,51 δις δολ. ενώ τα LNG στα 4,15 δις δολ..
Παρόλο που οι Νοτιοκορεατικές εταιρείες ξεπέρασαν της Νορβιγικές κατά το παρελθόν έτος, η συνολική αξία του στόλου τους μειώθηκε περισσότερο από το ένα δέκατο και α η αξία του υπολογίζεται στα 25,21δις δολ..
Σε αντίθεση με τους κορυφαίους αγοραστες μεταχειρισμένων πλοίων, τα φορτηγά πλοία αποτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό του στόλου της Νότιας Κορέας με βάση την αξία, όπως δείχνουν τα στοιχεία.
Η ανάλυση της VesselsValue δείχνει πως έξι από τα δέκα κορυφαία ναυτιλιακά έθνη του κόσμου είδε συνολικά αύξηση της αξίας του στόλου που διαχειρίζεται.