Odfjell: Αναναεώνει τον στόλο της με έως και 12 νεότευκτα πλοία

08.04.2025

Η νορβηγική ιδιοκτήτρια και διαχειρίστρια chemical tankers Odfjell προχωρά με σχέδια ανανέωσης του στόλου της, δεδομένου ότι θα προσθέσει έως και δώδεκα επιπλέον νεότευκτα πλοία σε αυτόν.

Πιο συγκεκριμένα, η εισηγμένη στο Όσλο ναυτιλιακή εταιρεία αποκάλυψε στην ετήσια έκθεσή της ότι εξετάζει το ενδεχόμενο κατασκευής μεταξύ έξι και 12 μεγάλων πλοίων από ανοξείδωτο χάλυβα για να αντικαταστήσει μέρος των παλαιωμένων σκαφών της.

«Ενώ αυτά τα πλοία δεν έχουν ακόμη δεσμευτεί ή παραγγελθεί, αναμένουμε την έναρξη της κατασκευής το 2027, ανάλογα με τη χωρητικότητα του ναυπηγείου και τις συνθήκες της αγοράς», δήλωσε η Odfjell.

Η εταιρεία εκτίμησε ότι η πρωτοβουλία θα μπορούσε ενδεχομένως να κοστίσει μεταξύ 500 και 900 εκατομμυρίων δολαρίων τα επόμενα τρία έως οκτώ χρόνια, ανάλογα με τις διαμορφώσεις των πλοίων, τη διαθεσιμότητα ναυπηγείων, τις τιμές και τις εκτιμήσεις της αγοράς. Η Odfjell σημείωσε, ωστόσο, ότι η επένδυση από την πλευρά της μπορεί επίσης να είναι χαμηλότερη εάν ορισμένες από τις νέες κατασκευές εισαχθούν μέσω μακροπρόθεσμων ναυλώσεων.

Στα τέλη του 2024, ο στόλος της Odfjell μετρούσε 71 πλοία, συμπεριλαμβανομένων 46 ιδιόκτητων ή μισθωμένων, 4 σε bareboat ναυλώσεις, 14 σε χρονοναυλώσεις και 3 σε pool. Η εταιρεία διαθέτει 18 νεότευκτα υπό παραγγελία, εκ των οποίων τα 16 είναι συμβεβλημένα με μακροπρόθεσμες ναυλώσεις με δικαιώματα αγοράς και δύο θα είναι ιδιόκτητα. Από αυτά τα πλοία, ένα είναι υπό κατασκευή στην Κίνα και τα υπόλοιπα 17 κατασκευάζονται στην Ιαπωνία για παράδοση μεταξύ του δεύτερου τριμήνου του 2024 και του 2028.Επίσης, τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, ο όμιλος υπέγραψε επίσης συμφωνία για να φέρει δύο πλοία από ανοξείδωτο χάλυβα χωρητικότητας 35.000 dwt με χρονική ναύλωση για οκτώ χρόνια το καθένα. Αυτά θα ενταχθούν στον στόλο κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2027 και το δεύτερο τρίμηνο του 2028.

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι η Odfjell έχει δεσμευτεί να μειώσει την ένταση του άνθρακα κατά 57% έως το 2030, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2008, και να έχει έναν κλιματικά ουδέτερο στόλο από το 2050. Σύμφωνα με αυτούς τους στόχους, η εταιρεία είπε ότι θα παραγγέλνει μόνο net-zero-capable πλοία.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!